• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    Stormvind skrev 2014-02-06 11:56:13 följande:
    Det är de där jävla svenskarna som får dom istället.
    Jaha är det dem rasistiska svennesvinen som tar alla jobb?

Vart finns alla dessa jobb som enbart är för svenskar att få?

Jag har nämligen hört att det är ont om jobb för många i Sverige oavsett hudfärg, men då har jag hört helt fel.

Bostäder finns det väl också för alla svennar misstänker jag?
  • Naranjos
    Quintus Zebra skrev 2014-02-06 07:39:20 följande:

De hjälper de rikaste att betala så lite som möjligt. Ofta forslas pengar utomlands. Så dessa högavlönade innebär ju en förlust på ett helt annat sätt än t.ex. bidragstagare vars pengar oftast återinförs i ekorrhjulet igen.

Vad har du för emperi som visar detta?

Att de duktigaste skulle va detsamma som de girigaste, det håller jag inte med om. Sverige har offantligt mycket talangfulla människor. Kommer nya hela tiden.
    Hur går det till? Att någon med lön forslar pengar utomlands? Har man lön, dras det skatt och som sagt, ju högre lön, desto högre skatt. Således bidrar de högavlönade med mer skattepengar än lågavlönade. Kan du visa på att det inte förhåller sig på det sättet, så skulle det vara intressant att ta del av det beviset.
    Det är för det första inte förbjudet att flytta pengar utomlands och ha bankkonto i ett annat land. Som svensk behöver du inte ens redovisa detta eftersom förmögenhetsskatten är avskaffad.

Det finns naturligtvis sätt att undvika skatt i hemlandet, men det förutsätter att man blir skriven i ett annat land. Om man t.ex. skriver sig i Portugal, är tjänstepensionen skattebefriad under 10 år (så länge personen inte varit anställd inom stat och kommun). Den allmänna pensionen blir alltid SINK-beskattad med 20% (sänkt från 25%) sedan årsskiftet. 
  • UniqueSnowflake
    M Y L F skrev 2014-02-06 12:33:19 följande:
    Jaha är det dem rasistiska svennesvinen som tar alla jobb?

Vart finns alla dessa jobb som enbart är för svenskar att få?

Jag har nämligen hört att det är ont om jobb för många i Sverige oavsett hudfärg, men då har jag hört helt fel.

Bostäder finns det väl också för alla svennar misstänker jag?

Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar!
    Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet.

Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp.

Ser ni sambandet?

~thorn in your side~
  • M Y L F
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-06 14:22:34 följande:

Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar!
    Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet.

Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp.

Ser ni sambandet?

Det finns ju så gott om jobb påstår en massa så varför gråta över att Norge stänger sin arbetsmarknad för våra Svenska ungdomar. Jobben kommer ju att hagla över dem...

Jag undrar fortfarande vart alla jobb och bostäder finns. Så dem som vet, berätta istället för att fantisera ihop något som inte existerar....

Nu ska Volvo AB dra ner på 4400 och jag undrar hur många som berörs i Sverige. 
  • Stormvind

Det är dåligt med jobb i hela europa, det är ingen slump att tiggare börjar ploppa upp som svampar över allt.

Så jobb bristen har varken med invandringen att göra eller är något diskriminerande mot just invandrare.

• M Y L F
    Stormvind skrev 2014-02-06 14:41:44 följande:
    Det är dåligt med jobb i hela europa, det är ingen slump att tiggare börjar ploppa upp som svampar över allt.

Så jobb bristen har varken med invandringen att göra eller är något diskriminerande mot just invandrare.
    Så pga av det så ska vi ta in fler som inte får ett jobb? Färre människor ska mätta fler fler och fler människor.
  • Thomas66
    Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar! Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet. Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp. Ser ni sambandet?
    ~thorn in your side~

Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar! Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet. Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp. Ser ni sambandet?
    ~thorn in your side~

Vilka rasistiska dumheter. Norge är till för alla, det är enbart tur att dom föddes där . Dvs alla i hela världen som vill ,har rätt till Norska arbeten och Norsk välfärd.
  • Stormvind
    M Y L F skrev 2014-02-06 14:44:40 följande:
    Så pga av det så ska vi ta in fler som inte får ett jobb? Färre människor ska mätta fler fler och fler människor.
    Det var väl inte riktigt vad jag skrev, jag skrev snarare att det inte är ett argument för någon sida i diskussionen.

Motsägarna vill inte ta in fler invandrare för att de tar våra jobb.
    Medsägarna tycker det är skandal att inte invandrarna får jobb som de attributerar till deras ursprung.

Men som det är sagt det finns inte en uppsjö jobb och visst är det säkert så att arbetsgivare ibland föredrar att anställa någon som behärskar språket. Jag tycker inte det är diskriminerande överhuvudtaget.

Det är att jämföra med att ett företag skulle anställa en ekonom utan utbildning.
  • M Y L F
    Stormvind skrev 2014-02-06 14:48:04 följande:
    Det var väl inte riktigt vad jag skrev, jag skrev snarare att det inte är ett argument för någon sida i diskussionen.

Motsägarna vill inte ta in fler invandrare för att de tar våra jobb.
    Medsägarna tycker det är skandal att inte invandrarna får jobb som de attributerar till deras ursprung.

Men som det är sagt det finns inte en uppsjö jobb och visst är det säkert så att arbetsgivare ibland föredrar att anställa någon som behärskar språket. Jag tycker inte det är diskriminerande överhuvudtaget.

Det är att jämföra med att ett företag skulle anställa en ekonom utan utbildning.
  • M Y L F

Väldigt bra blogg, har ingenting med SD att göra men ger en verkligare bild av hur det fungerar på bla migrationsverket. 
    meritwager.wordpress.com/

Ger en ganska bra bild på det som många redan har förstått, men det som media mörkar.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?