• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Stormvind skrev 2014-02-06 14:41:44 följande:
    Det är dåligt med jobb i hela europa, det är ingen slump att tiggare börjar ploppa upp som svampar över allt.

Så jobb bristen har varken med invandringen att göra eller är något diskriminerande mot just invandrare.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/rakningen-for-ett-missfall-11-000-kronor

Den här soppan med tiggarna är bedrövlig. Miljöpartiet vill ha tak-över-huvudet-garanti för alla EU-migranter. Det skulle ju verka avskräckande.....snart kommer kraven om gratis sjukvård för dem också. Sveriges sjukvård sjunker som ett skepp.
    Det är hemskt att alla i världen inte har samma levnadsstandard. Jag önskar att de hade det men så ser verkligheten inte ut. Sverige måste agera mot Rumänien så de tar hand om sina medborgare.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-06 14:47:40 följande:

Vilka rasistiska dumheter. Norge är till för alla, det är enbart tur att dom föddes där . Dvs alla i hela världen som vill ,har rätt till Norska arbeten och Norsk välfärd.
    Norrmännen vägrar dock hjälpa jihadister som åker och krigar. Norge sätter ner foten!

www.svd.se/nyheter/utrikes/norska-syrienkrigare-ber-ud-om-hjalp_8963370.svd

• Velouria
    M Y L F skrev 2014-02-06 11:05:58 följande:
    Vart finns alla dessa jobb som folk inte får? Spännande att få höra...
    Delta i etableringsplanerna ett tag, prata med handläggarna på Af, lotsarna och själva nyanlända så får du en mer verklig bild av hur Sverige ser ut för nyanlända.

De jobben du inte ser, är de jobben du inte vill ha.
    Mother cake
  • Velouria

Och det finns absolut jobb inom de flesta yrken som de många av de nyanlända har erfarenhet i. Dock handlar allt om språk, språk, språk. Det är främst brister i det svenska språket som förstör för demDessutom finns en lite (myyycket) negativ syn på en nyanländ från Mellanöstern. Man drar sig för att ge jobb till dessa, speciellt om de dessutom inte har bott i Sverige så länge.

Jag brukar ge dem tipset att söka timjobb inom hemtjänst eller på olika boenden, bara för att få in en fot. Men det är ändå väldigt svårt att få ens det. Man kan samtidigt inte bara skyffla in folk in till t.ex. McDonalds eller till städyrken. 

Fast ser man positivt på saker och ting så är det ju bra att man kan få sin erfarenhet validerad.

Mother cake
  • Velouria

Det finns jobb, det finns många många jobb. Men de som alltid hamnar sist är de som är nyanlända. Så är det. Och det är de som har svårast att ta sig upp. Så ser det ut just nu.

Mother cake
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-02-06 19:18:41 följande:
    Norrmännen vägrar dock hjälpa jihadister som åker och krigar. Norge sätter ner foten! www.svd.se/nyheter/utrikes/norska-syrienkriga...

Det är väl det rimligaste att man agerar så . Här såg jag någon krönika om att dom kunde vara en tillgång, då dom kan vara brobyggare : (
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-06 19:27:10 följande:
    Det finns jobb, det finns många många jobb. Men de som alltid hamnar sist är de som är nyanlända. Så är det. Och det är de som har svårast att ta sig upp. Så ser det ut just nu.
    Mother cake

Andas, det finns 400000 arbetslösa. Och givetvis måste man ju kunna prata på alla arbetsplatser . Vart jobbar du där det inte verkar behövas? Har ni några krav på eran arbetsplats?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-06 02:31:48 följande:
    Intressant… Hur gör man som välavlönad för att inte betala skatt? I Sverige är det åtminstone så att har man lön, dras det skatt - och ju högre lön, desto högre skatt. Det finns säkert en och annan nolltaxerare i busken, men särskilt hög lön lär ju personen inte ha.

Vi kan däremot med hyfsad träffsäkerhet baserad på empiri förutspå hur olika kollektiv kan tänkas bidra till statskassan, eller ligga samma kassa till last. IT-entreprenörer från Indien skulle t.ex kunna bidraga mer än outbildade från valfri kontinent.
    Tragiskt nog är Sverige inte ett land som hittills har attraherat de duktigaste och där är de höga skatterna en stor bov.
    Du får väl titta "inåt" för svar Flört

Under de fem senaste åren har Mats Dagerlind (SD) nolltaxerat fyra av dessa år. Han alltså uppgett för Skatteverket att han helt saknar inkomst - helt klart en belastning för stadskassan, eller vad säger du?

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3721474.ece
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-06 20:54:55 följande:
    Du får väl titta "inåt" för svar Under de fem senaste åren har Mats Dagerlind (SD) nolltaxerat fyra av dessa år. Han alltså uppgett för Skatteverket att han helt saknar inkomst - helt klart en belastning för stadskassan, eller vad säger du? www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3721474...

Jo det är väldigt dåligt , men kom igen. Sossarna har ju folk som har fått ta time-out ( iof kommunalt) pga stämpling till mord.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-06 21:14:53 följande:

Jo det är väldigt dåligt , men kom igen. Sossarna har ju folk som har fått ta time-out ( iof kommunalt) pga stämpling till mord.

Vaddå kom igen??? Skulle det göra Dagerlind till mindre av en nolltaxerare och miljonbeloppskostnad för svenska skattebetalare?

Dagerlind menar ju dessutom att invandring "åderlåter" skattebetalarna, men hans egen faktiska åderlåtning ska inte nämnas. Nä du.

Mannen går dessutom inte precis och letar efter sin lunch i soptunnor trots hans "noll" inkomster. Ett ord sammanfattar det hela: SD-hycklare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?