• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    LadyInRed skrev 2014-02-07 22:09:06 följande:

Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Sverige är faktiskt ett riktigt skräckexempel i många avseenden, beroende på ur vilken synvinkel man ser på saken. Jag tror att vi är ett av de länder ledarna i många diktaturer drömmer mardrömmar om på nätterna. Samtidigt som vi har vaggat andra länder till sömns tack våre vår strävan efter att en människa ska ha rätt att kalla sig människa. Alla människor har dock en tendens att kunna vakna upp när drömmen väl övergår till mardröm. Och tänk även till en extra gång, nästa gång du får för dig att beskriva vad en vanlig arbetare egentligen är för något...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
    [/quote] ? Nu maste jag fraga vilka tidningar och i vilken verkliget du lever? Aterkom nar du har nagot av vikt att skriva....
  • effemgea
    M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Men jag räknade inte in dig bland de som har kunskaper om enskilda EU-länders ekonomi.

Hade du det skulle du känna till att Sveriges statsskuld uttryckt som andel av BNP tillhör de lägsta inom EU.

Du skulle också känna till att Sveriges statsskuld har minskat kraftigt sedan mitten av nittiotalet.

Verkligheten är rätt krass och påverkas inte av önsketänkande om  hur det borde vara utifrån uppfattningen att invandringen har dränerat Sveriges ekonomi.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com

Ja, har du läst om hur svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn och myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil när den nya blivande frun checkar in i landet?

Står om alla möjliga missförhållanden där. Med detta menar jag förstås inte att alla svenska män är pedofiler, men man skriver inte där om alla de som inte är det och gifter sig med en utländsk kvinna med barn.
  • M Y L F
    effemgea skrev 2014-02-07 22:13:56 följande:

Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Men jag räknade inte in dig bland de som har kunskaper om enskilda EU-länders ekonomi. Hade du det skulle du känna till att Sveriges statsskuld uttryckt som andel av BNP tillhör de lägsta inom EU. Du skulle också känna till att Sveriges statsskuld har minskat kraftigt sedan mitten av nittiotalet. Verkligheten är rätt krass och påverkas inte av önsketänkande om  hur det borde vara utifrån uppfattningen att invandringen har dränerat Sveriges ekonomi.[/quote] Sa for att Sverige skulle ha en mindre statsskuld an andra lander, sa innebar det vad? Du har inblick eller vad menar du?Det ar rena rama skitsnacket att det minskar,med tanke pa att nyvarande regering salt ut allt av varde....Nu maste vi ju lana far att pengarna av det vi salt tagit slut och likasa mycket annat. Sluta ljug... Svenska media, svenska politiker och ovetandes svenskar hittar pa.... Ska vi skammas att vi tagit emot sa manga? Naturligvis inte, men nu kommer den svara biten att stanga gransen och ta hand om alla som tagit sig hit. Dom som ljugit sig in har put i andra lander, manniskor utab papper ska inte bekosta samallet pengar.... www.weritwagner.wordpress.com du som manga andra borde lasa pa lite...
  • Philipsson
    Dianne skrev 2014-02-07 15:06:16 följande:
    Fast vilken svensk som INTE är same och uppfostrad som det, skulle plötsligt få för sig att börja hålla renar..? Som sagt är det mycket att lära sig, och samebarnen är med och lär sig från det de är små. Man kan inte bara köpa några renar och tro att man ska lära sig by doing... Jag ser faktisk inte detta som något stort problem, utan snarare att detta lilla privilegium kan samerna ha för att de blev rejält illa behandlade av svenska nybyggare - faktiskt en bra bit in på förra seklet.
    Men då kan vi ju förbjuda araber att äta fläskött då, eftersom få av dem antagligen är intresserade av det.

Du resonerar så snurrigt att man inte ens kan ta dina inlägg på allvar.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-07 22:03:44 följande:
    Jodå det "vet" du. Eftersom han är nolltaxerare, och därtill i 3 år, är det enligt dig och vad du tidigare skrivit så beskaffat att "särskilt hög lön lär ju personen inte ha".

Kan inte vara lätt att vara exempelvis VD för teliasonera i dessa tider. Här är 2013 års "fattiglappar" som nolltaxerar:

it24.idg.se/2.2275/1.539983/har-ar-arets-noll...
    Går inte att få upp listan utan att registrera sig, men man kan läsa sig till att anledningen är att de har jobbat utomlands…Man får kanske föreställa sig att de betalar skatt på sin lön i det landet de bor och verkar i. Har du information som visar på motsatsen, så lägg gärna upp informationen här.
    Vi har ju den ordningen att har man lön i Sverige, betalar man skatt här. Eller menar du att det är något konstigt att anställda i andra länder inte betalar skatt i Sverige?  Känner du till några lönejobb som inte beskattas? Jag tar gärna emot tips i så fall.
  • M Y L F
    Naranjos skrev 2014-02-07 22:31:54 följande:
    Går inte att få upp listan utan att registrera sig, men man kan läsa sig till att anledningen är att de har jobbat utomlands?Man får kanske föreställa sig att de betalar skatt på sin lön i det landet de bor och verkar i. Har du information som visar på motsatsen, så lägg gärna upp informationen här. Vi har ju den ordningen att har man lön i Sverige, betalar man skatt här. Eller menar du att det är något konstigt att anställda i andra länder inte betalar skatt i Sverige?  Känner du till några lönejobb som inte beskattas? Jag tar gärna emot tips i så fall.

Fast ar det inte markligt Sverige verkar ga med pa att Eritrea beskattar ^svenska^ eritrianer . Det fungerar ju varfor skulle inte Sverige kunna gora likadant? I flera ar har detta pagatt och svenska myndigheter?politiker star handfallna. Vilket javla pack....
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-07 22:10:57 följande:
    Vi vill köpa billiga varor men få mycket betalt när vi själva jobbar. Det är ju inte svårt att räkna ut att inte det går ihop, så vi blir mer och mer beroende av att människor i andra är fattiga och jobbar för skitlöner.
    Precis! Vi har blivit giriga.

En skev balans skapar obalans. Det är då uppfinningsrikedomen florerar i över hur vi ska kunna kompensera för detta, vilket inte är hållbart i längden. Om vi nu blir ännu mer beroende utav att andra arbetar för ännu lägre löner, så leder det till att makten förflyttas ännu ett snäpp högre upp i näringskedjan och utvecklingen går bakåt istället för framåt.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • effemgea
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:21:11 följande:
    Men jag räknade inte in dig bland de som har kunskaper om enskilda EU-länders ekonomi. Hade du det skulle du känna till att Sveriges statsskuld uttryckt som andel av BNP tillhör de lägsta inom EU. Du skulle också känna till att Sveriges statsskuld har minskat kraftigt sedan mitten av nittiotalet. Verkligheten är rätt krass och påverkas inte av önsketänkande om  hur det borde vara utifrån uppfattningen att invandringen har dränerat Sveriges ekonomi.[/quote] Sa for att Sverige skulle ha en mindre statsskuld an andra lander, sa innebar det vad? Du har inblick eller vad menar du?Det ar rena rama skitsnacket att det minskar,med tanke pa att nyvarande regering salt ut allt av varde....Nu maste vi ju lana far att pengarna av det vi salt tagit slut och likasa mycket annat. Sluta ljug... Svenska media, svenska politiker och ovetandes svenskar hittar pa.... Ska vi skammas att vi tagit emot sa manga? Naturligvis inte, men nu kommer den svara biten att stanga gransen och ta hand om alla som tagit sig hit. Dom som ljugit sig in har put i andra lander, manniskor utab papper ska inte bekosta samallet pengar.... www.weritwagner.wordpress.com du som manga andra borde lasa pa lite...
    Ja, jag förstår att du upplever att det är så.

Ta gärna och studera beräkningarna bakom faktauppgifterna jag länkar till

www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Statsbudget/Statsbudgetens-saldo/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?