• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:37:16 följande:

Fast ar det inte markligt Sverige verkar ga med pa att Eritrea beskattar ^svenska^ eritrianer . Det fungerar ju varfor skulle inte Sverige kunna gora likadant? I flera ar har detta pagatt och svenska myndigheter?politiker star handfallna. Vilket javla pack....
    Det är inte så konstigt, om de kanske arbetar i eller har egendomar i Eritrea. Man kan beskattas i flera länder, det är inte ens konstigt, det är vardag.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • LadyInRed
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:45:00 följande:

Och det beror pa, hall i dig, att svenska hushall overbellanar sig. Fler har privata forsakringar. Precis som hogern onskade... Vi har kass samhallsekonomi kolla skola och sjukvard blir ju drabbade hela tiden. Hur bra kan landet ga liksom? Folk grater ju ut i tdningara varje dag, Gamla far kaffe indraget, far inte plats pa boenden, halva aggalvor. Behover jag saga mer? Sager det igen, dom som redan ar rika tjanar miljader pa invandringspolitiken, tror du politiker fran hogern gor det av godhet? Las bloggen jag hela tiden lankar till, men fragan ar om ni vagar lasa?
    Klart herr ROT och fru RUT mfl har att vinna på invandringen. Ibland räcker det med ett enkelt konstanterande istället för en komplicerad redogörelse...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • effemgea
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:47:05 följande:
    Ja, jag förstår att du upplever att det är så. Ta gärna och studera beräkningarna bakom faktauppgifterna jag länkar till www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonom.../[/quote] www.statsskuld.com
    Du är inte så vidare värst duktig på att citera.

Men jag antar att du vill visa att Sveriges statsskuld ökar för närvarande.

Och då är vi tillbaka där vi började - att man behöver något att jämföra med för att kunna sätta in något i ett sammanhang. Sveriges statsskuld som andel av BNP tillhör de lägsta inom EU och Sverige lever utan problem upp till EU:s tillväxt- och stabilitetspakt - till skillnad från åtskilliga andra länder inom EU.

I och med att Sveriges ekonomi är så välskött så finns det också goda möjligheter att kunna låna när det är lågkonjunktur - enligt klassisk ekonomisk teori för att satsa sig ur lågkonjunkturen
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-07 22:20:36 följande:

Ja, har du läst om hur svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn och myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil när den nya blivande frun checkar in i landet?

Står om alla möjliga missförhållanden där. Med detta menar jag förstås inte att alla svenska män är pedofiler, men man skriver inte där om alla de som inte är det och gifter sig med en utländsk kvinna med barn.
    Wow alltså Förvånad nickan skriver något om att "svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn"

"systematiskt"

och "myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil till den nya blivande frun"

Wow alltså nickan.  Förvånad

Kan inte du ta och rota fram en pålitlig källa till det där?
    ~thorn in your side~
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-07 23:07:36 följande:

Nu vet jag inte om det var svenska pedofiler du menade? Ackligt och absolut inte ok, bvad far dig att tro att jag tycker det? Det ar precis det har problemet jag beskriver, gammelmedia morkar bade det ena och det andra, ar dom radda att folk inte kan ta det? Fast det har med pedofoli ar ju mer utbrett utomlands, Svenskar till antalet lar ju vara litet till andra...Tur ar ju att vi ar lagar for sadant har, men tyvarr sa verkar ju lagarna bara tillampade for svenskar. Att skicka sina minderariga dottrat utomland for giftemal verkar ju vara ok...
    Ja, svenska pedofiler. Vad får dig att tro att jag tror att du inte tycker det inte är OK? Jag frågade bara om du hade läst om det. Folk får ju lätt för sig att Wagers blogg bekräftar en massa den inte bekräftar. Det är människor som inifrån verksamheten beskriver sådant de tycker hanteras fel. Det är INTE statistik. Jag tycker det är bra att missförhållanden kommer fram, men hennes blogg och innehållet där används flitigt av främlingsfietliga som någon slags norm för hur det alltid går till när den i själva verket fungerar som en inofficiell missnöjesventil.

På ont och gott får man följa det landets lag som man befinner sig i.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-07 23:16:38 följande:
    Wow alltså Förvånad nickan skriver något om att "svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn"

"systematiskt"

och "myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil till den nya blivande frun"

Wow alltså nickan.  Förvånad

Kan inte du ta och rota fram en pålitlig källa till det där?
    Eftersom du klagar på annat håll om att ingen någonsin citerar dig och du flitigt citerar mig får jag väl gå i från vanan att ignorera när du gläfsar vid mina fotknölar och tala om var du hittar denna information:

www.weritwagner.wordpress.com

Leta under inlägg som handlar om "dammsugare". Tydligen har vi ett gäng reprisgubbar som sysslar med denna importering av "dammsugare" - som det benämns av miggorna.
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-02-07 16:07:25 följande:

Äsch, här är det bara Gambianer eller något liknande som delar reklam.Så din värld är ju inte alltid sann.

Det finns många sanningar, inte bara en. Precis det jag ville framföra förut. Det GÅR att ta del av hur läget ser ut för nyanlända om man bara vill. Prata med Af, boenden, vad som helst där man vet att det går att få lite mer insyn i hur läget ser ut.
    Mother cake
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-07 23:10:36 följande:
    Klart herr ROT och fru RUT mfl har att vinna på invandringen. Ibland räcker det med ett enkelt konstanterande istället för en komplicerad redogörelse...

RUT och ROT har visat sig bra för sysselsättningen. Det är ingen vinst att anlita svartjobbare när det är lika billigt vitt och med garanti. Duktiga hantverkare går inte arbetslösa utan det är kö till dem.
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-02-07 12:12:50 följande:
    Du skriver själv " Det finns jobb, det finns många många jobb"

På AF finns det idag 25712 och det finns ca 400.000 arbetslösa. Kallar du det många många jobb för alla dessa att konkurera om?

Om det inte ens finns jobb till folk som kan svenska, hur har du tänkt dig att en som inte kan språket ska få ett jobb?

Det är bara att inse, vi har och kommer att få hit massvis med människor som aldrig kommer att få ett jobb. Många kommer inte ens bemöda sig att lära sig varken språk eller kultur. För att vi inte ställer krav.

Vilket kul liv får man undrar jag?

Jag tycker att du ska läsa Merit Wagners blog för det verkar du behöva: meritwager.wordpress.com/

Det finns många, många jobb, ja. Både på Af och utanför Af. Visste du att väldigt många jobb inte ens annonseras ut på Af?

Det arbete jag ringde för idag, den fanns inte alls på Af.

Du behöver inte jämföra antal utannonserade jobb på Af med antal öppet arbetslösa. Och många av de som inte "får" ett jobb här i Sverige, genom t.ex. Af, startar eget. Eller hittar och får jobb genom vänner och bekanta och familj och släkt. Över 70% av alla jobb man får sker genom personligt nätverk. Inte genom Af.
    Mother cake
  • Velouria

Och ändå får inte de nyanlända jobb så lätt, enbart pga:

1. Språkbrister

2. Fördomar

När du skriver, MYLF, låter det på dig som att det enbart är hos den nyanlände felet ligger, men det är det inte. Den nyanländes största problem är först och främst brister i det svenska språket. Det andra problemet är avsaknad av dokumentation (meriter) från hemlandet. Sedan tillkommer problemet från det svenska samhällets håll, där takten är så hög att den nyanlände knappt hänger med samt synen på dessa människor som tröga och icke ambitiösa.

Men okej, vi minskar på flyktingmottagandet (invandringen är väl inga större problem). Jag tror ändå inte att synen på dessa människor förbättras alls. Man har alltid visat ett visst motstånd mot människor från en "viss del av världen".

Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?