• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 01:31:59 följande:
    Jamen här har vi ju stereotypen av ett tvättäkta FL-slödder.

Lystrar starkt till "har du det hemma"  Har starka politiska åsikter men har inte en aning om någonting, hatar ofta SD eftersom kretinen läste ett par rubriker i Aftonbladet, frågar man kretinen om varför så vrålar kretinen ofta om nazism och rasism (utan att ens förstå Wikipedia-definitionen)

Oftast omvandlar vänsterslöddret regelrätta hud-handikapp till "klyftor" och andra kodord ty den politiskt korrekte med nedsatta kognitiva förmågor har läst en krönika skriven av Anders Lindberg och vägrar ta till sig fakta inom nationalekonomi och kriminalpolitiska sanningar.

Det röde anarkistiske slöddret röker gärna cannabis och likt Maria Ferm snortar kokain, jag är verkligen inte så säker på att det är bra för Sverige?
    Jag tycker om dig också (innerst inne). Men att nedvärdera istället för att argumentera, säger mer om dig än vad det gör om mig, som ett sk "FL.slödder" som jag är.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Har Du Det Hemma
    LadyInRed skrev 2014-02-08 02:18:58 följande:
    Det är nu jag kommer att överaska dig, inte förnedra dig.

Jag anser inte att vi ska ta emot allt och alla till vilket pris som helst. Den som anser det är dum i huvudet och bör buntas ihop med resten utan packet som inte förstår bättre än att man man ger sig ut och kör på fyllant!!!!

Med det sagt, så håller jag med om att dagens politik inte bör jämställas med en väl stämd gittarr. Men att anklaga andra för att sno bostäder, jobb, sjukvårdsplatser istället för att se problemen för vad de egentligen är är en annan sak.
    Du anser att vi inte ska ta emot allt och alla?

Då blir min följdfråga: Röstar du på oikofobiska och ansvarslösa partier, typ: vänsterpartiet, miljöpartiet, centerpartiet, kristdemokraterna, folkpartiet, socialdemokraterna eller moderaterna?

Om du mot förmodan skulle vara så ansvarslös, tror du att din ansvarslösa röst hänger ihop med det ansvarslösa styre som håller på att söndra och splittra vårt land?

Finns det eventuellt andra tillvägagångssätt än splittring att bygga ett land? Tex en fin nationalistisk folkhemspolitik som Socialdemokraterna drev innan sociopaten och globalisten Olof Palme tog över?

Det är ju trots allt den sverigedemokratiska politiken som bedrevs innan fullblodspsykopaten Palmes inträde som har byggt demokratin, välfärden och våra gränser som råder i detta land.

Är inte hatet emot dom fina, ansvarsfulla och demokratiska Sverigedemokraterna ganska irrationellt, handen på hjärtat?
  • LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 02:38:13 följande:
    Du anser att vi inte ska ta emot allt och alla?

Då blir min följdfråga: Röstar du på oikofobiska och ansvarslösa partier, typ: vänsterpartiet, miljöpartiet, centerpartiet, kristdemokraterna, folkpartiet, socialdemokraterna eller moderaterna?

Om du mot förmodan skulle vara så ansvarslös, tror du att din ansvarslösa röst hänger ihop med det ansvarslösa styre som håller på att söndra och splittra vårt land?

Finns det eventuellt andra tillvägagångssätt än splittring att bygga ett land? Tex en fin nationalistisk folkhemspolitik som Socialdemokraterna drev innan sociopaten och globalisten Olof Palme tog över?

Det är ju trots allt den sverigedemokratiska politiken som bedrevs innan fullblodspsykopaten Palmes inträde som har byggt demokratin, välfärden och våra gränser som råder i detta land.

Är inte hatet emot dom fina, ansvarsfulla och demokratiska Sverigedemokraterna ganska irrationellt, handen på hjärtat?
    Att rätten att rösta på det man själv står för är grunden till frihet. Att frihet innebär ansvar och inte enbart skattelättnader till välbärgade eller total avreglering av allt som berör bostadsmarknad, elmarknad, sjukvård, äldrevård, utbildning a-kassa osv...

Nej, jag anser inte heller att okonstruktiva debatter leder till framgång. Lika mycket som hat leder till omsorg. Framgång byggs upp utav en hållbar framtidsvision, där samarbete snarare än motarbete är ledordet..

Utopi säger vissa, rövslickare säger andra. Även ett FL-slödder som jag vet att det inte är hållbart att bygga framtiden enbart utifrån tillväxt. Hur kommer världen se ut om 100 år om det fortsätter som det har gjort de senaste 100 åren?

Vi kan älska vårt eget land bäst vi vill just nu men det är framtiden som avgör hur vi kommer att sluta...
  • Har Du Det Hemma
    LadyInRed skrev 2014-02-08 03:03:32 följande:
    Att rätten att rösta på det man själv står för är grunden till frihet. Att frihet innebär ansvar och inte enbart skattelättnader till välbärgade eller total avreglering av allt som berör bostadsmarknad, elmarknad, sjukvård, äldrevård, utbildning a-kassa osv...

Nej, jag anser inte heller att okonstruktiva debatter leder till framgång. Lika mycket som hat leder till omsorg. Framgång byggs upp utav en hållbar framtidsvision, där samarbete snarare än motarbete är ledordet..

Utopi säger vissa, rövslickare säger andra. Även ett FL-slödder som jag vet att det inte är hållbart att bygga framtiden enbart utifrån tillväxt. Hur kommer världen se ut om 100 år om det fortsätter som det har gjort de senaste 100 åren?

Vi kan älska vårt eget land bäst vi vill just nu men det är framtiden som avgör hur vi kommer att sluta...
    Ok?

Förstår inte alltid vad du menar och det är antagligen inte väsentligt heller.

I September kommer du antagligen stå där vid valurnan och rösta för kvinnofientlighet, pensionärshat, krossad landsbygd, överstatlighet och federalism, bostadsbrist, arbetslöshet, kulturdegenerering, segregation, minskad trygghet och skrålande böneutrop.

Det spelar liksom ingen roll hur många gånger man upprepar floskler som "människors lika värde" "feminism" "gemenskap" "minskade klyftor" såvida man i handling gör raka motsatsen - dvs att man röstar på sjuklövern.

När man utför denna ondskefulla handling i praktiken så spelar givetvis inte orden någon roll längre, de mörka energierna tar över, karma-lagarna bestraffar dig hårt och de våldtäkts/rånsoffer du rår för genom utomeuropeisk massimport kommer givetvis spotta snorblandat sekret i ditt ansikte vare sig du vill eller inte.

Vad man gör är det man får.

• LadyInRed
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 03:21:21 följande:
    Ok?

Förstår inte alltid vad du menar och det är antagligen inte väsentligt heller.

I September kommer du antagligen stå där vid valurnan och rösta för kvinnofientlighet, pensionärshat, krossad landsbygd, överstatlighet och federalism, bostadsbrist, arbetslöshet, kulturdegenerering, segregation, minskad trygghet och skrålande böneutrop.

Det spelar liksom ingen roll hur många gånger man upprepar floskler som "människors lika värde" "feminism" "gemenskap" "minskade klyftor" såvida man i handling gör raka motsatsen - dvs att man röstar på sjuklövern.

När man utför denna ondskefulla handling i praktiken så spelar givetvis inte orden någon roll längre, de mörka energierna tar över, karma-lagarna bestraffar dig hårt och de våldtäkts/rånsoffer du rår för genom utomeuropeisk massimport kommer givetvis spotta snorblandat sekret i ditt ansikte vare sig du vill eller inte.

Vad man gör är det man får.

Förnekelse är en mer bekvämt utväg än verkligheten. Det är dessa latmaskar, till förnekare, som grundar till uppståndelsen till ohållbara lösningar på icke-problemen. Om man väljer att sikta utanför tavlan i dart, räkna inte med att vinna i slutändan då heller...

Hur ska vi tala om för våra barn i framtiden att folket som siktade utanför bestämde att de inte ska få en ärlig chans?
  • Errol Flynn
    Dianne skrev 2014-02-07 11:02:42 följande:
    Ja visst. Vi kan inte vara hela världens socialbyrå och sjukkassa - så är det bara. Den inställningen har utarmat oss, så att vi inte längre är det land med trygghet och framtidstro som vi var på 1960-1980-talet.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18321110.ab

Det kanske finns hopp?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • hellokill3r

Därför att SD är ett bakåtsträvande parti med en familjepolitik som för tankarna till 1940talet.

• Dianne
    Errol Flynn skrev 2014-02-08 11:29:43 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18321110.ab

Det kanske finns hopp?
    Ja, och det är precis det där jag har sagt hela tiden!

En annan sak som är märklig. När man reser utomlands och tar del av resebyråns information, så brukar det alltid stå att man inte ska ge något till tiggare på resmålet - för att det bara är en björntjänst, som permanentar problemet. Detta brukar resenärerna hörsamma också.

Men nu, bara för att tiggarna kommer HIT, så har man inte fått säga detta uppenbara! Utan det har varit det vanliga jamsandet med alla sorters invandrare...
  • effemgea
    M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Tänkte avsluta diskussioneN från i går, där vi konstaterade att Sverige har en av Europas lägsta statsskulder relativt BNP:s storlek samt att den över tid har minskat.

Du tog också upp välfärden, det vill säga ekonomi som främst hanteras av kommuner och landsting.

Här nedan länkar jag till en rapport från SKL där det konstateras att vi aldrig har satsat så mycket på välfärden som nu.

www.skl.se/press/nyheter_2/lag-kunskap-om-att-valfarden-slar-rekord
Svar på tråden Varför hatar folk SD?