• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-08 17:55:42 följande:

"fanklubb" var väl att ta i.

Nå, vad är det för stalker? Ska jag slå 'na?

Att hänga här utan att märka är en bedrift i sig, men håll ögonen öppna så ser du tids nog.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-08 18:12:35 följande:
    Så kan det förstås vara. Du har iaf inte kommenterat det i denna tråd tidigare när det lyfts. Kollade det nyss. Se nu till att läsa där inte som statisktiskt belägg för att det alltid går till så utan som att där samlas kritiken. Få skriver frustrerade blogginlägg om hur bra saker och ting fungerar.

Jo det gör jag, tittade lite när han innan länkade, men kände njaa, Men blev iaf lite glad när man ser att folk inte alltid har rasist eller antirasist glasögonen på.
  • Dianne
    Velouria skrev 2014-02-08 17:03:38 följande:
    Allt det där kan ju en icke-adopterad invandrare eller flykting uppfylla.
    KAN ja - men gör oftast inte. Dessutom följer det mer religiösa och kulturella värderingar, som personen blivit ingrodd med under hela sin uppväxt.
  • Dianne
    nihka skrev 2014-02-08 17:17:11 följande:
    Aha. Så då var det bara en rangordning av "vita" och "asiater" plus "svarta" där du anser "vita" ligger på topp. Vilken "skillnad" - hahahaha!
    Ja, västvärlden består ju av vita. När det gäller dejtingmarknaden, så kommer asiatiska kvinnor långt före svarta kvinnor på mäns önskelista, medan svarta män kommer långt före asiatiska män på kvinnors önskelista. (Fortfarande generellt nu.) Detta är inte så konstigt egentligen: asiater är kortare och spensligare än svarta (och vita), och därför blir deras kvinnor såklart superfeminina. Svarta är däremot kraftigare i skelettet och muskulaturen än asiater (och delvis vita), och därför ses deras män som mer maskulina av kvinnor.
  • Dianne
    Missermajser skrev 2014-02-08 17:59:25 följande:
    Jag förstår att du blivit lite förvirrad av alla dejtingsajter. Du behöver inte vara ledsen för att de mörkare männen drar sig undan dig men jag tycker du ska undvika män med "lite djävulen sig". Satsa på någon som tycker om dig istället.  
    Jag tror inte att jag vill utveckla mera... det blir för privat! Tungan ute
  • Laylay

Hoppas SD i valet blir tredje eller näst största partiet. Jag vill inte att dem vinner. Jag vill att de bara ska visas att folket ( inte bara svenska folket) vill ha en förändring på invandringen. Det finns även invandrare som vill att den ändras. Vill att den minskas. Så det är inte bara Svenssons utan även Aschmed , Mohammed, kalinka ;) som vill ha ändring.. 

SD är ingen vackert parti i sig men de tar upp saker som måste bli en ändring på. Och de kan de bara bli om dem får en del röster.. Jag vill att alla människor ska ha det bra. Men med fler invandrare så har det blivit mer problem i Sverige och jag vill att detta ska fortsätta vara ett fredligt land :). 

• Dianne
    Dianne skrev 2014-02-08 18:34:02 följande:
    KAN ja - men gör oftast inte. Dessutom följer det mer religiösa och kulturella värderingar, som personen blivit ingrodd med under hela sin uppväxt.
    "följer det MED" skulle det stå
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-08 16:38:09 följande:
    Där tror jag aldrig jag har varit fast jag kanske borde ha.

Jag ser den större bilden och därför påverkar det mig inte nämnvärt. Har dock bett FL polisanmäla men jag tror det är svårt att komma åt anonyma nätmobbare som ger sig på lika anonyna medlemmar både nihkor och andra.

Lagstiftningen är nog för mycket i sin linda, men fenomenet är uppmärksammat och det är positivt! Sedan var FL bra på att punktmarkera i går em, så de kan när de bestämmer sig!

Trodde heller inte det.

Det är ju inte svårt att se att somliga sverigedemokrater är så fulla av skit att det flödar över vare sig de vill eller inte. Men i rättvisans namn måste man ju erkänna att det också finns undantag.

Den nattliga uttömningen är borttagen nu ser jag, liksom de från idag då en person var framme och lapade i densamma..
  • Velouria
    Vad baserar du din "oftast inte" på? Och vilka nationaliteter tänker du på?
    Mother cake
  • Velouria
    Vilka religiösa värderingar tänker du på och hur sätter de (oftast) käppar i hjulen gällande de punkter du raddade upp förut? 
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?