• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Jag har läst på icke-miggans blogg förut. Hur kan vi vara säker på allt som skrivs är sant och skrivna att riktiga miggor och inte några typer som låtsas vara miggor i syfte att sprida fördomar och lögner?

Mother cake
  • nihka
    Velouria skrev 2014-02-07 23:45:49 följande:
    Jag har läst på icke-miggans blogg förut. Hur kan vi vara säker på allt som skrivs är sant och skrivna att riktiga miggor och inte några typer som låtsas vara miggor i syfte att sprida fördomar och lögner?
    Det kan man förstås aldrig vara, men jag har plöjt boken och läst en del senare inlägg på bloggen och tycker mig märka när det är en person som är insatt i verksamheten som uttalar sig trovärdigt.

När sedan SDare och än värre får tag i uppgifterna så dras det däremot många gånger både specifika och generella slutsatser som inte går att läsa sig till i miggornas berättelser. 
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-07 23:33:44 följande:

RUT och ROT har visat sig bra för sysselsättningen. Det är ingen vinst att anlita svartjobbare när det är lika billigt vitt och med garanti. Duktiga hantverkare går inte arbetslösa utan det är kö till dem.
    Att svartjobb har tvättats vita är jättebra. En bevis för att skattejägarna har vunnit över skattesmitarna...

Frågan är om alla är inbjudna till festen som hålls efteråt? Knappast, enbart de som har möjlighet att skörda vinsten är vinnare. Med det menar jag att det kommer dröja innan RUT och ROT är tillgängliga för verkligen alla.

Men som sagt, det är bra att svart blir vitt.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • nihka
    nihka skrev 2014-02-07 23:28:59 följande:
    Eftersom du klagar på annat håll om att ingen någonsin citerar dig och du flitigt citerar mig får jag väl gå i från vanan att ignorera när du gläfsar vid mina fotknölar och tala om var du hittar denna information:

www.weritwagner.wordpress.com

Leta under inlägg som handlar om "dammsugare". Tydligen har vi ett gäng reprisgubbar som sysslar med denna importering av "dammsugare" - som det benämns av miggorna.
    Kopiera aldrig andras länkar.

Hon heter Wager och därför är adressen:

http://meritwager.wordpress.com/

• LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-08 00:02:22 följande:
    Kopiera aldrig andras länkar.

Hon heter Wager och därför är adressen:

meritwager.wordpress.com/

Verkar vara en vettig människa.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 00:02:07 följande:
    Att svartjobb har tvättats vita är jättebra. En bevis för att skattejägarna har vunnit över skattesmitarna...

Frågan är om alla är inbjudna till festen som hålls efteråt? Knappast, enbart de som har möjlighet att skörda vinsten är vinnare. Med det menar jag att det kommer dröja innan RUT och ROT är tillgängliga för verkligen alla.

Men som sagt, det är bra att svart blir vitt.

Det är tillgängligt för de som har lite pengar och som på detta vis kan föra pengarna tillbaka in i systemet. Taket gör att ingen enskild kan profitera stort. Dessutom ger det en spinoffeffekt i arbete för personer som håller på med ekonomisk redovisning. Många hantverkare lejer i sin tur hjälp med pappersarbetet eftersom det ligger an på dem att sköta om avdraget åt kunden plus all den vanliga byråkratin.

Ja, jag håller med. Det är bra att svart blir vitt. Vi behöver öka sysselsättningsgraden - alltså den officiella. Det var en av de 5 punkterna i Mckinseyrapporten jag postade tidigare.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 00:15:12 följande:
    Verkar vara en vettig människa.

Jo, hon har mycket egen erfarenhet också även om det inte är som anställd vid migrationsverket.
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-08 00:21:07 följande:

Det är tillgängligt för de som har lite pengar och som på detta vis kan föra pengarna tillbaka in i systemet. Taket gör att ingen enskild kan profitera stort. Dessutom ger det en spinoffeffekt i arbete för personer som håller på med ekonomisk redovisning. Många hantverkare lejer i sin tur hjälp med pappersarbetet eftersom det ligger an på dem att sköta om avdraget åt kunden plus all den vanliga byråkratin.

Ja, jag håller med. Det är bra att svart blir vitt. Vi behöver öka sysselsättningsgraden - alltså den officiella. Det var en av de 5 punkterna i Mckinseyrapporten jag postade tidigare.
    De som har den inkomsten och har möjlighet att ta in vit personal istället för svart i hemmet bör väl snarare vara nöjda med sitt bidrag till samhället istället för att klaga på de övriga problemen ingen vågar ta sig an. Att byrokratin i sig självt har blivit ett hinder för många människor är ingen hemlighet längre.

Byråkrati är till för att beskydda en verksamhet av en större organisation. En byråkrati innehåller enbart en massa blanketter utan innehåll, då beslut fattas utav högre makter än faktat som dokumenterats på papperet.

Jag håller med. Ökad sysselsättning är den rätta vägen, men inte på bekostnad utav allmännhetens förfall. Det är min egen åsikt.

• nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 00:46:47 följande:
    De som har den inkomsten och har möjlighet att ta in vit personal istället för svart i hemmet bör väl snarare vara nöjda med sitt bidrag till samhället istället för att klaga på de övriga problemen ingen vågar ta sig an. Att byrokratin i sig självt har blivit ett hinder för många människor är ingen hemlighet längre.

Byråkrati är till för att beskydda en verksamhet av en större organisation. En byråkrati innehåller enbart en massa blanketter utan innehåll, då beslut fattas utav högre makter än faktat som dokumenterats på papperet.

Jag håller med. Ökad sysselsättning är den rätta vägen, men inte på bekostnad utav allmännhetens förfall. Det är min egen åsikt.

Jag förstår inte vad du menar med det första. Jag har inte sagt att någon är missnöjd och klagar. Jag tog bara upp positiva aspekter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?