• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-08 13:18:20 följande:

Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Tänkte avsluta diskussioneN från i går, där vi konstaterade att Sverige har en av Europas lägsta statsskulder relativt BNP:s storlek samt att den över tid har minskat. Du tog också upp välfärden, det vill säga ekonomi som främst hanteras av kommuner och landsting. Här nedan länkar jag till en rapport från SKL där det konstateras att vi aldrig har satsat så mycket på välfärden som nu. www.skl.se/press/nyheter_2/lag-kunskap-om-att...[/quote] Tyvärr så framgår det ju inte om det är flera som nyttjar sjukvården idag, men visst det kan ju vara så att folk som jobbar inom sjukvården ej är lika kompetenta idag.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-08 15:08:28 följande:
    Där var den rasistiska andemeningen som du hyllar att kvinnor som knullar med "negrer" och "sand-apor" är dumma i huvudet och fula.

Detta tycker du är att slå "huvudet på spiken!"

Då vet vi alla var du står.
    Det finns en särskild tråd där FL-medlemmar berättar om de påhopp de utsatts för på forumet.

Jag skulle gissa att få om ens någon har fått så många och så grova påhopp som du.

Svårt att veta hur någon reagerar på ett sånt inlägg som det som fick SD-kommunpolitikern att skrocka belåtet.

Det är ju märkligt att det får stå kvar efter så många timmar.

Hursomhelst. Orsaken till att en del sverigedemokrater försöker föra ned dig till deras fantasinivå är uppenbara. Du skriver frekvent, du är insatt, du är kvinna och du är jävligt bra.

Klart du blir hatad, men ta det som något positivt och låt inte de här sjuka människorna påverka ditt skrivande.
  • Missermajser
    effemgea skrev 2014-02-08 14:33:25 följande:
    Enligt en vanligtvis välunderrättad källa går SD:s Sverigepatent på offerkoftan ut 2016.

Samma källa uppger att partiets forskningsavdelning i stället håller på att ta fram en särskild purgatoriumbyxa med plats för aluminiumrör i byxbenen. Arbetet försvåras av att detta innebär mycket mätande och partiets matematikavdelning förstår inte varför de får olika resultat varje gång de adderar måtten.

Och när samma additioner ger olika resultat, åker offerkoftorna på och foskningsavdelningen går i stå - samtidigt som partiets spetsforskare börjar viska om en gigantisk konspiration från PK-etablissemanget mot arbetet med en purgatoriumbyxa med plats för rör.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-08 00:02:22 följande:
    Kopiera aldrig andras länkar. Hon heter Wager och därför är adressen: meritwager.wordpress.com/

Kul att du kunde lägga upp en sådan här länk, det blir många pluspoäng hos mig.
  • mrstessan
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 14:13:00 följande:
    Sant, det märker man på SD och deras politiker.
    Det är det jag menar, att oavsett om man är en Sd hatare eller en Sdare fylld med hat är man bara okunnig och borde läsa på lite.
  • Velouria
    mrstessan skrev 2014-02-08 15:41:16 följande:
    Det är det jag menar, att oavsett om man är en Sd hatare eller en Sdare fylld med hat är man bara okunnig och borde läsa på lite.
    Du utgår alltså ifrån att precis alla som är anti-SD är okunniga. Så vad ska man läsa på om? Och var någonstans?
    Mother cake
  • Missermajser
    Dianne skrev 2014-02-08 15:40:14 följande:
    Det är lagen om att kaka söker maka. Utlänningar HAR lägre status på dejtingmarknaden. De hamnar alltid några pinnhål nedanför en svensk (eller annan ljushyad person från Västvärlden), med samma meriter i övrigt. Det gör att en ful vit kvinna kan få en medelsnygg svart man, och att en medelsnygg vit kvinna kan få en snygg svart man. Likaså kan en ful svensk man få en medelsnygg asiatisk kvinna, och en medelsnygg svensk man kan få en snygg asiatisk kvinna.
    Du kan säkert får en spännande typ med järnrör.
  • mrstessan
    Velouria skrev 2014-02-08 15:45:36 följande:
    Du utgår alltså ifrån att precis alla som är anti-SD är okunniga. Så vad ska man läsa på om? Och var någonstans?
    Ja det utgår jag ifrån, att man genom okunnighet har egna uppfattningar och åsikter om ett parti man inte är påläst på. Och har man redan fått en åsikt har man svårt att ta in det positiva och ser allt ur kritiska ögon, Som i detta fallet, SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?