• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-08 15:23:13 följande:
    Sånt där är så förvånande att de inte förstår är väldigt långt över gränsen. Man kan förundras över var rasisterna lär sig sina sociala koder. Vore jag nu en SDare skulle jag hålla mig långt borta från FL så att jag slapp förknippas med dessa. 
    Går de inga svansföringskurser alls i SD? Det kanske är en bra affärsidé att sälja kurser i detta ämne till dem. Jag borde väl har lärt mig detta efter de år jag sett den skriva inlägg här på FL men man kan ju ändå inte låta bli att ändå försöka se så så positivt man kan på människan.
    Det hävdas ju ofta när någon tar upp nazism och Hitler att den tillämpar Godwin's Law och att det skulle göra jämförelser med nazism och Hitler ogiltiga, men jag håller inte med där. Sådana jämförelser visar vad som kommer av att man undan för undan flyttar gränser. Det förändrar människorna som flyttar dem i grunden och för evigt. När någon har gått så långt över gränsen så många gånger så förstår man att det är kört. Det finns hopp för mänskligheten men inte för alla människor.

Jag tror också många gör som du säger  - håller sig ifrån för att inte förknippas, men FLs "unikum" är inte alls unik utan representativ för extremfalangen som verkar på nätet och inom partiet och som kallas "enstaka rötägg" när man inte lyckas hålla munkavle på dem.

Visst har de svansföringskurser, men de verkar hjälpa föga. I dokumentet Sverigedemokraternas etiska riktlinjer

från 2011 under rubriken Riktlinjer för sociala medier sätter man ribban man så ofta inte når upp till:

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/Etiska-riktlinjer-PS-2011-06-03.pdf

I ett parti som har människor som Kent Ekeroth som förebild är det inte konstigt att en del av sympatisörerna  tycker anything goes. Järnrörsekeroth är tillbaka inne i värmen ordentligt nu och igång med riksdagsarbetet:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kent-ekeroth-sd-tillbaka-i-riksdagen_7896328.svd

• nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-08 15:33:04 följande:

Kul att du kunde lägga upp en sådan här länk, det blir många pluspoäng hos mig.
    Jag har lagt upp den flera gånger tidigare, också i andra trådar där du har deltagit, och diskuterat innehållet men du har ett selektivt minne.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-08 15:28:44 följande:
    Det finns en särskild tråd där FL-medlemmar berättar om de påhopp de utsatts för på forumet.

Jag skulle gissa att få om ens någon har fått så många och så grova påhopp som du.

Svårt att veta hur någon reagerar på ett sånt inlägg som det som fick SD-kommunpolitikern att skrocka belåtet.

Det är ju märkligt att det får stå kvar efter så många timmar.

Hursomhelst. Orsaken till att en del sverigedemokrater försöker föra ned dig till deras fantasinivå är uppenbara. Du skriver frekvent, du är insatt, du är kvinna och du är jävligt bra.

Klart du blir hatad, men ta det som något positivt och låt inte de här sjuka människorna påverka ditt skrivande.
    Där tror jag aldrig jag har varit fast jag kanske borde ha.

Jag ser den större bilden och därför påverkar det mig inte nämnvärt. Har dock bett FL polisanmäla men jag tror det är svårt att komma åt anonyma nätmobbare som ger sig på lika anonyna medlemmar både nihkor och andra.

Lagstiftningen är nog för mycket i sin linda, men fenomenet är uppmärksammat och det är positivt! Sedan var FL bra på att punktmarkera i går em, så de kan när de bestämmer sig!

• UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-07 23:28:59 följande:
    Eftersom du klagar på annat håll om att ingen någonsin citerar dig och du flitigt citerar mig får jag väl gå i från vanan att ignorera när du gläfsar vid mina fotknölar och tala om var du hittar denna information:

www.weritwagner.wordpress.com

Leta under inlägg som handlar om "dammsugare". Tydligen har vi ett gäng reprisgubbar som sysslar med denna importering av "dammsugare" - som det benämns av miggorna.
    Din länk är trasig och du vet inte vad du pratar om. Det finns ingen sajt som heter Weritwagner osv. Däremot finns en bloggare vid namn Meritwagner, så du kanske kan hitta den direkta länken till "dammsugar"inlägget du pratar om?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-02-07 23:33:29 följande:
    Jag skulle så gärna vilja se en sån där seans när sverigedemokraten utforskar andras inre.  Själv är jag inte ens troende och kan inte veta hur det går till.

Men jag tänker mig någon slags Hare Krishna-Seans

Hare Jimmie, Hare Jimmie
    Hare Jimmie, Hare Hare
    Hare SD, Hare SD
    SD SD, Hare Hare

Och sen står uppenbarelserna om vad folk verkligen tycker som spön i backenFlört

Jag blev verkligen road av din tilltro till din mediala förmåga.
    MEN så barnsligt. Solig

Och jag är fortfarande inte SD:are. Men jag sympatiserar med dom på ett par punkter.
    ~thorn in your side~
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-08 16:03:46 följande:
    Du kan säkert får en spännande typ med järnrör.
    Det inlägget du svarar på är skrivit av en person som tidigre hävdat att hon är SD-kommunpolitiker och som här ger uttryck för värderingen "ju mörkare utlänning desto lägre status". SD-nice! 
  • Velouria
    mrstessan skrev 2014-02-08 16:20:42 följande:
    Ja det utgår jag ifrån, att man genom okunnighet har egna uppfattningar och åsikter om ett parti man inte är påläst på. Och har man redan fått en åsikt har man svårt att ta in det positiva och ser allt ur kritiska ögon, Som i detta fallet, SD.
    Man är alltså påläst om man GILLAR SD, men okunnig om man INTE gillar SD. Intressant...

Hur kan du vara så säker på det?
    Mother cake
  • Dianne
    Missermajser skrev 2014-02-08 16:03:46 följande:
    Du kan säkert får en spännande typ med järnrör.
    Nu trodde du att du var rolig. Faktum är att jag har insett att jag aldrig kommer att träffa någon partner i Partiet, i alla fall. Orsak: alla är för trevliga och städade och vältvättade! Jag vill ha en karl som har lite av Djävulen i sig... och det har inte sverigedemokrater.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-08 16:39:11 följande:
    Din länk är trasig och du vet inte vad du pratar om. Det finns ingen sajt som heter Weritwagner osv. Däremot finns en bloggare vid namn Meritwagner, så du kanske kan hitta den direkta länken till "dammsugar"inlägget du pratar om?
    Nänä,  jag vet inte vad jag pratar om, men nej det finns ingen bloggare vid namn Meritwagner.

Jag har hittat den direkta länken till dammsugarinlägget, men jag hjälper bara trevliga människor idag så du får leta efter metoden GIYF.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?