• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Uppdaterad4
    nihka skrev 2014-02-19 21:17:02 följande:
    Om du kommenterar ett inlägg som visar när Thoralf Alfsson SD-riksdagsledamot gör bort sig (igen!) med dina egna exempel på "felaktiga publiceringar" om flyktingar ser jag det som att du inte bemöter innehållet utan går till motangrepp, ja.

Det skulle visst kunna handla om ursprunglig rapportering från "imkompetenta journalister", men Thoralf Alfsson är som offentlig person ansvarig för både det han själv producerar och det han för vidare. Det är hans jobb att undersöka, eller låta någon annan undersöka, sanningshalten i det han publicerar på sin blogg FÖRE han lägger ut det där särskilt om det handlar om nedvärderande saker om andra människor - i det här fallet i vanlig ordning riktat mot invandrare.

Är det inte invandrare så är det homosexuella och muslimer som är hans favoritgrupp att pissa på. Om man inte vill pissa ihop med honom verkar det som han tycker att man inte har hans stora "humor":

www.barometern.se/nyheter/kalmar/thoralf-alfs...(4164458).gm
    Ursprunglig rapportering av inkompetenta journalister? Producerar? Vad pratar du om, det är väl bara sjuttiofemman som tror att Thoralf sitter och producerar hemmavideos med stavmixrar och Östgötar.

Jag konstaterade att han tydligen bedömde att det var en felaktig publicering och tog bort inlägget. Är ämnet felaktiga publiceringar är alltid min go-to site Aftonbladet, är det ett motangrepp mot, tja, Jan Helin?

Jag roas fortfarande av Aftonbladets kvinnoförbundsbidragsscoop som kom av sig. Usel journalistik.
  • nihka
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:27:35 följande:
    Ursprunglig rapportering av inkompetenta journalister? Producerar? Vad pratar du om, det är väl bara sjuttiofemman som tror att Thoralf sitter och producerar hemmavideos med stavmixrar och Östgötar.

Jag konstaterade att han tydligen bedömde att det var en felaktig publicering och tog bort inlägget. Är ämnet felaktiga publiceringar är alltid min go-to site Aftonbladet, är det ett motangrepp mot, tja, Jan Helin?

Jag roas fortfarande av Aftonbladets kvinnoförbundsbidragsscoop som kom av sig. Usel journalistik.
    Vad pratar JAG om? Hur kan du fråga det när det är DIG jag har citerat??

Så tycker du att det var fint av Sds Thoralf Alfsson att lägga ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstå att de är araber eller har du någon annan syn på denna mans handlande när han valde att lägga upp filmen på sin blogg?
  • UniqueSnowflake
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.
    Precis!
    ~thorn in your side~
  • sjuttiofemman
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.

Ber så hemskt mycket om ursäkt ifall någon tagit illa upp. Apropå lättkränkthet.

Men att Sd inte tycker att Zlatan är svensk då? Är det mitt fel det också?
  • sjuttiofemman

Det roliga är att jag har inte för vana att generalisera över sverigedemokrater. Någon enstaka gång har jag gjort det för att påvisa hur fel det är att resonera så när nån ärkerasist varit inne här i forumet och spritt sin dynga.

Men kommentera gärna mitt inlägg en bit upp om att Sd inte anser att Zlatan är svensk.
  • Uppdaterad4
    nihka skrev 2014-02-19 22:35:26 följande:
    Vad pratar JAG om? Hur kan du fråga det när det är DIG jag har citerat??

Så tycker du att det var fint av Sds Thoralf Alfsson att lägga ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstå att de är araber eller har du någon annan syn på denna mans handlande när han valde att lägga upp filmen på sin blogg?
    Citerat mig? Det låter inte rätt, då måste jag be dig vara noggrannare.

Återigen, Thoralf bedömde att det var lämpligt att plocka bort inlägget. Själv har jag inte läst det. Då jag i min källkritik ställer högre krav än att urskiljningslöst lapa i mig uppgifter från vare sig IRM eller sjuttiofemman har jag inte underlag att ge dig ett svar på om det var fint eller inte.
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 19:35:53 följande:

Det enda som påminner om ett utländskt ursprung hos Zlatan är namnet och hudfärgen. Därav min slutsats om att det i grund och botten är hudfärgen det handlar om. Därför är det på tiden att Sd slutar hymla med sina åsikter, låt väljarna veta vilket rasist-parti de röstar på!
    Fast hudfärgen..? Zlatan ser väl bara lite solbränd ut, mörkare än så är han inte. Så skulle en infödd svensk fotbolsspelare kunna se ut, om han fick åka på träningsläger och semesterresor till varmare trakter på vintrarna...
  • Uppdaterad4
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 22:48:25 följande:

Det roliga är att jag har inte för vana att generalisera över sverigedemokrater. Någon enstaka gång har jag gjort det för att påvisa hur fel det är att resonera så när nån ärkerasist varit inne här i forumet och spritt sin dynga.

Men kommentera gärna mitt inlägg en bit upp om att Sd inte anser att Zlatan är svensk.
    Absolut, jag återkommer så snart jag lyckats reda ut vad den här fotbollsspelaren har för bäring på sverigedemokratisk politik! Men det kan krävas djupmangling i partiprogram och motioner så sitt inte uppe.

Tills dess har jag ett citat från Carl Lidbom på tungan, du får gissa!
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 16:40:46 följande:
    Åkesson blir ifrågasatt i SVT Hübinette och trasslar totalt in sig i sina resonemang:

sjuttiofemman skrev 2014-02-19 17:53:52 följande:
    Han uppfattar inte Zlatan som svensk först för att Zlatan själv uttrycker det i boken. Sen när programledaren säger att det inte alls står i boken så är det pga hans icke-svenska identitet. När sedan programledaren försöker få klarhet i vad Åkesson menar med svensk identitet och hur Zlatan kan bli svensk enligt Sd så drar Åkesson upp att invandrarna klumpar ihop sig i områdena. När programledaren sedan frågar vad problemet med det är så är det miljonprogrammets fel. Programledaren undrar då om husens ska rivas för att åtgärda problemet så är det inte problemet utan politikernas fel.

Åkesson kan helt enkelt inte svara för sin egen politik där de säger att man kan bli svensk. Men man kan inte bli svensk tydligen. Rörigt? Japp, det blir lätt så när det snarare verkar handla om hudfärgen än någon identitet.

Som vanligt läser ni inte mina inlägg.

Här kommer en påminnelse :)
  • nihka
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 23:29:34 följande:
    Citerat mig? Det låter inte rätt, då måste jag be dig vara noggrannare.

Återigen, Thoralf bedömde att det var lämpligt att plocka bort inlägget. Själv har jag inte läst det. Då jag i min källkritik ställer högre krav än att urskiljningslöst lapa i mig uppgifter från vare sig IRM eller sjuttiofemman har jag inte underlag att ge dig ett svar på om det var fint eller inte.

Det kanske är du som ska komma ihåg vad du skriver, men du kanske inte har nog med underlag för att komma ihåg vad du skriver?

Återigen vad tycker du om att SD-Thoralf la ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstår att de är araber?  Jag har gett dig en länk till en tidningsartikel som inte har något med vare sig sjuttiofemman eller IRM att göra. Som underlag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?