• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 15:49:13 följande:
    Ja om man kollar min sanning med henne så pratar hon en hel del om att problemen som hon såg inte skulle lyftas för då skulle FP bli förknippade med SD. 

Så det finns ett visst motstånd att ta prata om invandringspolitiken och om man som parti inte prioriterar hur vi ska finansiera och ta hand om nyanlända på bästa sätt, så måste man ju vara lite bakom flötet...

Det är ju inte direkt några hundra personer vi pratar om, utan flera tusen som kommer hit som ska tas om hand. Hur kan det vara en ickefråga?
    Det undrar jag varje gång jag ser frågan om barnafödslar stå odiskuterad.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 15:57:22 följande:
    Fp blev med rätta förknippade med SD också, under perioden med henne. Undrar varför hon inte bara gick med i SD liksom. Ni vet, utöver att svarta och kvinnor (och speciellt svarta kvinnor) är sjukt hatade i det partiet då...
    Du sätter hammaren på spiken. Där har vi problemet med varför det är hyshhysh inom andra partier, man är livrädd att få samma stämpel som FP en gång brottades med.

Varför ansågs hon rasistisk? För att han hon har en stark åsikt? För att hon är kvinna?

Så med andra ord, har man någon gnutta antydan till att det inte funkar med vissa saker i samhället när det kommer till invandringen så blir man stämplad som rasist. Även om man råkar vara mörk.
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:02:50 följande:
    Så med andra ord, har man någon gnutta antydan till att det inte funkar med vissa saker i samhället när det kommer till invandringen så blir man stämplad som rasist. Även om man råkar vara mörk.

Jag vet inget om Sabuni, men jodå visst får man ha åsikter om invandring.

Men det är milsvid skillnad mellan att vara invandringskritisk i ordets rätta mening och att vara "invandringskritisk" à la Sd. Sd kritiserar inte invandringen, de använder den bara som slagträ för att driva igenom sin politik.

Sd har inga lösningar, de bygger bara nya hinder.
  • Naranjos

Ta Mauricio Rojas som exempel. Han blev verkligen utfryst av media och sina partivänner när han berättade och berättade och varnade och varnade. Politiskt inkorrekt. Ut ur riksdagen. Ut ur landet efter 35 år. 
    Visst, frågan om problem med invandringen FÅR diskuteras. Konsekvenserna är stigmatisering och bannlysning. För vanliga arbetande människor kan konsekvenserna bli social utfrysning, förlorat jobb och andra lika intressanta konsekvenser. Som igår där en kvinna inte fick hålla en kurs i vaxmålning för ABF då det visade sig att kursledaren var medlem i SD.

www.jnytt.se/medlem-i-sd-da-far-du-inte-halla-kurs-hos-abf

Nedan citat från SVD om Mauricio Rojas. Länkar bifogas.

"Innan du flyttade från Sverige 2008 för att bli rektor i Spanien träffade SvD:s dåvarande politiske chefredaktör PJ Anders Linder dig för ett samtal som publicerades på ledarsidan. Ni pratade om att du inte bara lämnade Sverige för att Spanien lockade, utan för att du inte hade någon framtid som borgerlig integrationspolitiker. Hur förhåller du dig till allt det nu?

– På samma sätt som då. Mina borgerliga vänner ville inte ha en så ”besvärlig” person, och allt tyder på att det fortfarande är så. Tänk till exempel på att under de nästan fem år som gått sedan dess, har jag aldrig fått ens en fråga om vad jag tycker eller om jag har något att bidra med i integrationsfrågor. Det låter nästan overkligt, men så är det. Utfryst heter det…"

blog.svd.se/ledarbloggen/2013/09/09/intervjuad-mauricio-rojas/

meritwager.wordpress.com/2013/05/29/varfor-lyssnade-man-inte-pa-mauricio-rojas-for-95-ar-sedan/

Vi ser det idag. Varje dag. Regeringen går ut med sina tänkta skattehöjningar utan att någon bryr sig om elefanten i rummet. En utgiftspost som det aldrig sparas in på. I stället ger man sig på gamla, sjuka, pensionärer, studerande, pensionssparare och kräver blancocheckar av den den skattebetalare befolkningen.

Det är klart att man måste höja skatterna när man väntar sig en kraftig ökning av asylinvandringen. Upp med plånboken, sälj bilen, glöm pensionen och bli aldrig sjuk.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:02:50 följande:
    Du sätter hammaren på spiken. Där har vi problemet med varför det är hyshhysh inom andra partier, man är livrädd att få samma stämpel som FP en gång brottades med.

Varför ansågs hon rasistisk? För att han hon har en stark åsikt? För att hon är kvinna?

Nej, man är inte livrädd att få samma stämpel. Man är emot SDs politik. Det är liksom helt omvänd orsak-verkan där.

För att hon kom med, eller stödde förslag som gjorde skillnad på folk och folk efter ursprung, hudfärg och liknande. Du vet, sådant som brukar vara nära eller hamna inom epitetet rasism.

Tja, om man förnekar modern forskning och hävdar att invandring är dåligt trots bevis på motsatsen så, ja...
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 16:29:56 följande:
    Nej, man är inte livrädd att få samma stämpel. Man är emot SDs politik. Det är liksom helt omvänd orsak-verkan där.

För att hon kom med, eller stödde förslag som gjorde skillnad på folk och folk efter ursprung, hudfärg och liknande. Du vet, sådant som brukar vara nära eller hamna inom epitetet rasism.

Tja, om man förnekar modern forskning och hävdar att invandring är dåligt trots bevis på motsatsen så, ja...
    Jag har aldrig sagt att invandring är något dåligt. Jag anser bara att vi kanske ska lugna oss lite och kolla över läget och ta itu med dom utsatta områden som vi har.

Se till så att lagar och regler följs. Se till att dom som kommer hit har skäl för det osv...

Men det är stor lögn att säga att den invandringen som vi har idag skulle vara vinstgivande, isåfall skulle vi vara jordens rikaste land.

• Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:45:13 följande:
    Jag har aldrig sagt att invandring är något dåligt. Jag anser bara att vi kanske ska lugna oss lite och kolla över läget och ta itu med dom utsatta områden som vi har.

Se till så att lagar och regler följs. Se till att dom som kommer hit har skäl för det osv...

Men det är stor lögn att säga att den invandringen som vi har idag skulle vara vinstgivande, isåfall skulle vi vara jordens rikaste land.

Överdrift. Vi har en rätt liten invandring. Och vi ÄR en av världens rikaste länder.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 16:47:48 följande:
    Överdrift. Vi har en rätt liten invandring. Och vi ÄR en av världens rikaste länder.
    I statsskuld då eller?
  • Velouria

Nu tror jag inte att detta parti blir mer vänlig mot "icke-svenskar" men det finns en jävla anledning till varför SD är så förbaskat avskydd, även av de som varit sympatisörer. Visst, SD är inte det enda parti man drar ifrån för att sluta sig till ett annat parti. Dock att starta ett parti som är en tydlig markering MOT SD säger ju ett och annat. Även Fria Tider har sparkat SD i arslet, en "nyhetskälla" som alla sverigedemokrater använt sig av. Ojdå
    Anser ni fortfarande att SD är demokratiskt? Vad är demokrati och hur står SD för demokrati? 

www.interasistmen.se/granskning/sd-splittras-sitt-starkaste-faste-125-sverigedemokrater-startar-nytt-parti/

Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?