• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-19 08:46:57 följande:

Sorry, sum.
    Eller, ja, också "sum" som i engelskans "summa(n)".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 15:27:19 följande:

Om det är offrets fel att hen blir kränkt så är det Åkessons fel att han blev tårtad. Det är ditt resonemang. Eller gäller det bara dina meningsmotståndare?
    Var det en retorisk fråga? Klart det är olika regler för SD-are och deras fans och "landsförrädare"!! Drömmer
  • Kofot
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.
    Det går inte att blunda för det faktum att det är endast SD som har toppolitiker som gör bort sig gång på gång på gång men ändå tillåts sitta kvar.
    I andra partier åker dom ut fortare än fan hinner vässa treudden. Varför är det så?
    Vad är det som gör att partiledningen inte bara sätter ner foten och säger att nu räcker det. Dörren är där.
    Det är det intressanta. Inte att det nog finns puckon i alla politiska partier om man väljer att leta lite. Utan det att partitoppen låter personerna sitta kvar eller t.om är de som fäller rasistiska kommentarer och uttalar sig kränkande mot muslimer, kvinnor, homosexuella osv. Där är problemet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 15:27:19 följande:

Om det är offrets fel att hen blir kränkt så är det Åkessons fel att han blev tårtad. Det är ditt resonemang. Eller gäller det bara dina meningsmotståndare?
    Du snackar skit, som vanligt, eftersom du ensidigt gör tonårstjejerna i diskussionen till offer när de inte är de oskyldiga lamm du vill framställa dem som. Att konsekvenserna inte stod i proportion till handlandet må vara hänt, men "offer"? Nej, du fortsätter ditt förringande överslätande och verkar inte vilja fatta vad det är jag försöker säga.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    Kofot skrev 2014-02-20 09:20:29 följande:
    Det går inte att blunda för det faktum att det är endast SD som har toppolitiker som gör bort sig gång på gång på gång men ändå tillåts sitta kvar.
    I andra partier åker dom ut fortare än fan hinner vässa treudden. Varför är det så?
    Vad är det som gör att partiledningen inte bara sätter ner foten och säger att nu räcker det. Dörren är där.
    Det är det intressanta. Inte att det nog finns puckon i alla politiska partier om man väljer att leta lite. Utan det att partitoppen låter personerna sitta kvar eller t.om är de som fäller rasistiska kommentarer och uttalar sig kränkande mot muslimer, kvinnor, homosexuella osv. Där är problemet.
    Källa?
  • Kofot
    Philipsson skrev 2014-02-20 09:55:44 följande:
    Källa?
    Mitt tips är att du läser vad som skrivs på t.ex twitter...
    De flödena är väldigt intressanta och jag kan lova dig att inget annat parti hade låtit höga partitoppar sitta kvar efter vissa av de uttalandena som görs där. Bemötande av andra, rasistiska och kränkande kommentarer flödar med jämna mellanrum. Läs själv och bilda dig en uppfattning. Det har jag gjort.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 08:21:23 följande:
    Var det en retorisk fråga? Klart det är olika regler för SD-are och deras fans och "landsförrädare"!!

Vaddå Åkesson får väl skylla sig själv när han vågar ge sig ut och besudla en plats som kanske används för ett politiskt möte år 2025! :p
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 09:20:46 följande:
    Du snackar skit, som vanligt, eftersom du ensidigt gör tonårstjejerna i diskussionen till offer när de inte är de oskyldiga lamm du vill framställa dem som. Att konsekvenserna inte stod i proportion till handlandet må vara hänt, men "offer"? Nej, du fortsätter ditt förringande överslätande och verkar inte vilja fatta vad det är jag försöker säga.

Vad försöker du säga då?

Du kanske kan kommentera Åkessons syn på att Zlatan inte är svensk i hans ögon, enligt intervjun på youtube som jag länkade till ovan? De flesta på din sida verkar ignorera det :)
  • M Y L F

Många generaliserar hejt vilt. Slänger alla över samma kant.

En socialdemokrat som snattar= alla socialdemokrater är tjuvar
    En moderat som åker fast för fylla och misshandlar en vakt= alla moderater är fyllon och våldsbenägna
    En Sverigedemokrat svingar ett aliminumrör och utalar något olämpligt rasistiskt= alla Sd är våldbenägna och rasister
    En feminist dricker för mycket = alla feminister är alkholister
    En arab gillar inte judar = alla araber är judehatare
    En miljöpartist tar droger = alla miljöpartister är narkomaner

Självklart så är ingen människa den andra lik, inte ens i sin tanke eller i sitt agerande.

• Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 12:31:16 följande:
    Många generaliserar hejt vilt. Slänger alla över samma kant.

En socialdemokrat som snattar= alla socialdemokrater är tjuvar
    En moderat som åker fast för fylla och misshandlar en vakt= alla moderater är fyllon och våldsbenägna
    En Sverigedemokrat svingar ett aliminumrör och utalar något olämpligt rasistiskt= alla Sd är våldbenägna och rasister
    En feminist dricker för mycket = alla feminister är alkholister
    En arab gillar inte judar = alla araber är judehatare
    En miljöpartist tar droger = alla miljöpartister är narkomaner

Självklart så är ingen människa den andra lik, inte ens i sin tanke eller i sitt agerande.
    Ingen generaliserar om SD-are - för det är ju just poängen, det är så MÅNGA inom SD som så OFTA säger och gör tveksamma eller direkt vidriga saker. Det är just att vi inte generaliserar som gör det så tydligt att SD inte är som andra partier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?