• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    Velouria skrev 2014-02-20 16:50:52 följande:
    Nu tror jag inte att detta parti blir mer vänlig mot "icke-svenskar" men det finns en jävla anledning till varför SD är så förbaskat avskydd, även av de som varit sympatisörer. Visst, SD är inte det enda parti man drar ifrån för att sluta sig till ett annat parti. Dock att starta ett parti som är en tydlig markering MOT SD säger ju ett och annat. Även Fria Tider har sparkat SD i arslet, en "nyhetskälla" som alla sverigedemokrater använt sig av. Ojdå
    Anser ni fortfarande att SD är demokratiskt? Vad är demokrati och hur står SD för demokrati? 

www.interasistmen.se/granskning/sd-splittras-.../
    Det var väl egentligen inte så oväntat. 

Jag som inte röstar på SD kunde inte bry mig mindre, men då kanske man kan kolla in det nya partiet...
  • M Y L F
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:54:03 följande:
    Det var väl egentligen inte så oväntat. 

Jag som inte röstar på SD kunde inte bry mig mindre, men då kanske man kan kolla in det nya partiet...
    Nej usch det partier verkar ju inte något för mig. Det var ju värre än SD.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:48:54 följande:
    I statsskuld då eller?
    Nej. Vet inte varifrån du fått din extremt negativa bild av Sverige, men den är väldigt felaktig. Sverige är och fortsätter att vara i topp bland världens rikaste länder.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 17:02:07 följande:
    Nej. Vet inte varifrån du fått din extremt negativa bild av Sverige, men den är väldigt felaktig. Sverige är och fortsätter att vara i topp bland världens rikaste länder.
    Då måste det handla om privatpersoners ekonomi och inte samhällets.

För vad jag ser och läser så går inte kommunens budgetar ihop. Du har läst om skola, sjukvård och åldringar va?

Att vi måste höja skatterna för att det inte finns pengar?

Så berätta gärna för mig vart denna rikedom finns...
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 15:58:06 följande:
    Det undrar jag varje gång jag ser frågan om barnafödslar stå odiskuterad.
    Hur menar du nu..? Nyfödda barn tas ju i nästan samtliga fall om hand av sina biologiska föräldrar. På vilket vis stör det dig..?
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 15:58:06 följande:
    Det undrar jag varje gång jag ser frågan om barnafödslar stå odiskuterad.
    Jag undrar egentligen vad du menar här. För som förälder så vet jag att jag försörjer mina barn själv. Det jag råkar få av samhället för att jag skaffat barn är ett barnbidrag.

Fast för mig kan vi gärna plocka bort barnbidraget, för jag antar att varje ansvarsfull individ fattar att barn kostar pengar och då ska inte barnbidrag behövas.

Så vi kan gärna diskutera barnafödandet. Jag har dock missat tråden om det...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 17:07:25 följande:
    Då måste det handla om privatpersoners ekonomi och inte samhällets.

För vad jag ser och läser så går inte kommunens budgetar ihop. Du har läst om skola, sjukvård och åldringar va?

Att vi måste höja skatterna för att det inte finns pengar?

Så berätta gärna för mig vart denna rikedom finns...
    Som land är Sverige fortfarande bland de rikaste, jo.

Klart som fan att budgettarna inte går ihop när vi haft skattesänkningar av löjliga proportioner! Det gör dock inte landet fattigare, bara mer felfördelat rikt.
  • Audhild01
    M Y L F skrev 2014-02-20 17:14:29 följande:
    Jag undrar egentligen vad du menar här. För som förälder så vet jag att jag försörjer mina barn själv. Det jag råkar få av samhället för att jag skaffat barn är ett barnbidrag.

Fast för mig kan vi gärna plocka bort barnbidraget, för jag antar att varje ansvarsfull individ fattar att barn kostar pengar och då ska inte barnbidrag behövas.

Så vi kan gärna diskutera barnafödandet. Jag har dock missat tråden om det...
    ...och om vi slutar föda barn, så slutar ju allting... Fast Dorian kanske gärna ser att den svenska befolkningen byts ut mot mörkhyade..?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-20 17:10:09 följande:
    Hur menar du nu..? Nyfödda barn tas ju i nästan samtliga fall om hand av sina biologiska föräldrar. På vilket vis stör det dig..?
    Och då kostar de mindre... hur?
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 17:18:45 följande:
    Och då kostar de mindre... hur?
    VA??? Föräldrarna har i de flesta fallen VALT att skaffa barnen, för att de tycker att de är värda uppoffringarna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?