• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-26 08:18:15 följande:
    På förekommen anledning: hur ställer sig Sverigedemokraterna till kolloidalt silver? Någon som vet?
    Efter vad jag kan se i en annan tråd så är åtminstone en av trådens sverigedemokrater övertygad om dess effekt, Min gissning är att SD snarare utgör en grogrund för allsköns kvacksalveri än att sekten föresrpråkar någon särskild metod.

Avseende kvacksalveri kan man nog påstå att sverigedemokrater gillar olika och lika ofta kan förespråka tankeläsning som kristallkulor eller kolloidalt silver.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 15:22:32 följande:
    Jag vet, jag skrev fel...

Jag är så van att man säger Americas på engelska, eller The Americas, då.
    Jag menar så klart hela Nord-och-Sydamerika...

Men det intressanta är att EXAKT SAMMA SAK som jag sa kan sägas om Afrika.
    Fast där blir ju industrialiseringen i nivå med 1970-talet i bara några få länder, inte genomgripande.
    Om koloniseringen i Afrika aldrig hade skett, så hade de inte, aldrig, ens nått upp till 1800-talets nivå av industrialisering.
    Upprepar: Industrialisering mot priset av deras naturresurser som diamanter, kol, olja mm.

Och den som på allvar tror att mest framåt länderna i Afrika som t ex Egypten, Tunisien mfl, hade varit på den moderna nivå de är idag, UTAN andra arabstaters hjälp och ännu tidigare, UTAN de koloniserande Fransmännens hjälp, de behöver ärligt talat läsa på.

Som sagt, finns mycket som var dåligt med koloniseringen, men det finns mycket bra också.
    T ex sjukhus, skolor osv.
    Nej, de hade inte varit på samma nivå - de hade varit på högre nivå. Det är DU som behöver läsa på.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 16:15:24 följande:

Just exakt var tror du vi hade varit idag om det inte vore för framåtskridande!?

Man kan inte stoppa utvecklingen!

Slaveri och folkmord är inte "utveckling". Du är sorgligt koll-lös på hur det var och hur det är.
  • sjuttiofemman

Erik Almkvist briljerar igen, ger kvinnorna en rejäl verbal käftsmäll:

wp.me/p2oCcR-3vR

Finns även lite annat läsvärt också, som att ovan nämnde person anser att kvinnor av naturen vill kämpa för sex. Det är hans inlägg i samtyckesdebatten, ska man skratta eller gråta?

• Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-26 17:39:20 följande:
    Erik Almkvist briljerar igen, ger kvinnorna en rejäl verbal käftsmäll:

wp.me/p2oCcR-3vR
    Finns även lite annat läsvärt också, som att ovan nämnde person anser att kvinnor av naturen vill kämpa för sex. Det är hans inlägg i samtyckesdebatten, ska man skratta eller gråta?

Den här är snäppet "bättre":

Sverigedemokraternas kvinnosyn är ju ingen nyhet. Almqvist tycker att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själv. Mysigt!

Och han heter FORTFARANDE Szilág, juh!!

• UniqueSnowflake
    På ett ungefär, alltså, nu är jag ju lite väl sarkastisk, men jag bjuder på det! Kan inte du bjuppa på en egen anekdot?
    ~thorn in your side~
  • nihka
    korp3n skrev 2014-02-26 16:10:35 följande:
    Så 10 miljoner människor död i Belgiska Kongo är okej för framåtskridande?
    Det är fruktansvärt och likaså 45 miljoner mäniskors död i Mexiko till följd av kolonisering och alla andra offer efter vägen som skördats för att bidra till levnadsstandarden i väst idag.

Nu är gjort gjort och kan inte göras ogjort, men vi kan se till att vi iåtminstone inte gör om det.

Ett steg i att inte göra om gamla misstag är att inse att de är just gamla misstag och där spelar skolan en viktig roll. Det är farligt för ett samhälle att ha historielösa medborgare.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 17:42:06 följande:

Djupt imponerande. Hur var det, har partiet ett kvinnoförbund eller var det kvinnoförbud?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 17:42:06 följande:

Sverigedemokraternas kvinnosyn är ju ingen nyhet. Almqvist tycker att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själv. Mysigt!

Undrar just vilka försiktighetsåtgärder han syftar på. Springa så fort man ser en MENA-invandrare?

SD lobbar ju hårt för att vi ska se alla MENA-invandrare som aktiva eller blivande våldtäktsmän inte minst för att försöka värva fler av bristvaran kvinnor till partiet.

Det är fortfarande helt tyst på SDs mediahögborg Avpixlat om den "vita" serievåldtäktsmannen i Stockholm. De har väl inte hunnit rapportera än. Det har ju bara gått 2 dagar och alla tillgängliga reportrar har varit busy med smörgåsspan.

http://www.dn.se/sthlm/haktad-misstanks-for-flera-kvinnooverfall/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?