• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 19:59:55 följande:

Japp och det har dom tagit avstånd ifrån idag.
    Sd har inte tagit avstånd från sitt bruna förflutna.
    Där har du skillnaden.
    Say what now? Vänsterpartiet tagit avstånd från kommunismen? Va?
    ~thorn in your side~
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 01:23:47 följande:
    Avpixlat förnekar sig inte...

www.dn.se/ledare/signerat/nyhetsvardering-avp...
    Avpixlat ser sig som en motpol till traditionell PK-media. När var det senast DN beskrev en våldtäktsmans hudfärg eller vart gärningsmannen kommer ifrån? Det har aldrig hänt. Media i Norge är mer öppet om vad som händer i deras land. Men här i Sverige är det rasistiskt att ens nämna om gärningsmannen är afrikan.
  • korp3n
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 19:45:14 följande:
    Jaha så det är kolonialiseringsmännen som är orsaken till att de afrikanska ökenländerna har torka! Jaahhaaaaaa TÄNK vad man får lära sig på fl!

Att dra in nazister tänker jag inte ens bita på, det är så larvigt att det inte ens är värt att andas nåt om Godwins law.
    Vet du vad "den vite mannens börda" innebar?

Om man inte skövlat de afrikanska stäpperna och utarmat en hel del Afrikanska länder så hade kanske landskapet sett annorlunda ut nu? såja de har en del i att det ser ut som det gör.

Min referens till nazisterna var för att sätta i perspektiv hur de anglosaxiska gentlemännen resonerade. Inte för att försvara deras galenskaper. ( jag har släktingar till mina föräldrar som dött i koncentrationsläger) 

Här har vi vad en kolonialpolitker sa i slutet av 1800 talet ( Cecil Rhodes)

"Jag hävdar att vi är den främsta rasen i världen och det är så mycket bättre för den mänskliga rasen ju mer av världen vi bebor. Jag hävdar att varje område , som tillfogas vårt välde, betyder att fler medlemmar av den engelska rasen föds, vilka annars inte skulle komma till världen. Men dessutom betyder det slutet på alla krig, när största delen av världen kommer under vårt herravälde. Att arbeta för det brittiska världsriket, för att bringa hela den civiliserade världen under brittiskt herravälde, att återvinna Förenta staterna, för att göra den anglosachsiska rasen till den enda världsrike. Vilken dröm! Men likväl är den sannolik. Den är möjlig. Då gud, vilket är allmänt känt, formar den engelsk talande rasen till sitt utvalda verktyg, genom vilket han vill frambringa ett samhällstillstånd, som är grndat på rätt, frihet och fred, måste han uppenbarligen önska att jag gör vad jag kan för att ge den rasen så mycket spelrum och makt som möjligt "

Så ja trots din ironi så kan man lära sig en del på FL 
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:02:39 följande:
    Nej, Winston var inte alls rasist. Om du påstår något sådant måste du visa källa.
    Men snälla du. Googla på "churchill racist comments" och se vad som kommer upp. Men man får betänka att det var andra tider och att han precis som vi alla är, är barn av vår tid. Han var dock lite mer barn av sin tid än somliga andra.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:12:42 följande:
    När var det senast DN beskrev en våldtäktsmans hudfärg eller vart gärningsmannen kommer ifrån? Det har aldrig hänt.
    Exakt. Det inte meningen att man ska tala om vilken hudfärg gärnimgsmannen har. Det är inte hudfärgen som har begått brottet utan individen.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-26 20:30:11 följande:
    Exakt. Det inte meningen att man ska tala om vilken hudfärg gärnimgsmannen har. Det är inte hudfärgen som har begått brottet utan individen.
    Men man kan tala om vart gärningsmannen kommer ifrån. Eller varför inte publicera namnet?
  • nihka
    korp3n skrev 2014-02-26 20:13:27 följande:

Om man inte skövlat de afrikanska stäpperna och utarmat en hel del Afrikanska länder så hade kanske landskapet sett annorlunda ut nu? såja de har en del i att det ser ut som det gör.

Min referens till nazisterna var för att sätta i perspektiv hur de anglosaxiska gentlemännen resonerade. Inte för att försvara deras galenskaper. ( jag har släktingar till mina föräldrar som dött i koncentrationsläger) 

Här har vi vad en kolonialpolitker sa i slutet av 1800 talet ( Cecil Rhodes)

"Jag hävdar att vi är den främsta rasen i världen och det är så mycket bättre för den mänskliga rasen ju mer av världen vi bebor. Jag hävdar att varje område , som tillfogas vårt välde, betyder att fler medlemmar av den engelska rasen föds, vilka annars inte skulle komma till världen. Men dessutom betyder det slutet på alla krig, när största delen av världen kommer under vårt herravälde. Att arbeta för det brittiska världsriket, för att bringa hela den civiliserade världen under brittiskt herravälde, att återvinna Förenta staterna, för att göra den anglosachsiska rasen till den enda världsrike. Vilken dröm! Men likväl är den sannolik. Den är möjlig. Då gud, vilket är allmänt känt, formar den engelsk talande rasen till sitt utvalda verktyg, genom vilket han vill frambringa ett samhällstillstånd, som är grndat på rätt, frihet och fred, måste han uppenbarligen önska att jag gör vad jag kan för att ge den rasen så mycket spelrum och makt som möjligt "

Hehe. Den engelsktalande rasen. Tänkte Cecil att han även skulle ha brett ut sig åt vårt håll för att rädda oss från elände och värre? Eller vi kanske aldrig räknades som den civiliserade delen av världen pga av lapphelvetet norr om Stockholm?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:33:04 följande:
    Men man kan tala om vart gärningsmannen kommer ifrån. Eller varför inte publicera namnet?
    Det gör man ju. Stockholm exempelvis. Men det är fortfarande individen som har begått brottet och inte orten.

Nej, namnet har man inte med eftersom vi i Sverige följer principen att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Vi har till och med gjort den principen lag.
  • korp3n
    nihka skrev 2014-02-26 20:38:36 följande:
    Hehe. Den engelsktalande rasen. Tänkte Cecil att han även skulle ha brett ut sig åt vårt håll för att rädda oss från elände och värre? Eller vi kanske aldrig räknades som den civiliserade delen av världen pga av lapphelvetet norr om Stockholm?
    Jadu man kan undra :) det är rätt skrämmande hur de tänkte då. Det finns en hel del sådana uttalande som är väldigt skrämmande vill jag lova. Finns en del Amerikanska personer som hade storhets vansinne de med.
  • UniqueSnowflake
    korp3n skrev 2014-02-26 20:13:27 följande:
    -------------
    1 Ja det vet jag
    2 ja jag är för kolonialismen pga klar övervikt på pluskontot för våra senaste generationers liv, jag håller naturligtvis inte med om slaveri etc dåliga saker. Men jag behöver väl inte gå in på det i smådetaljer?
    3 Ja men vet du - jag orkar inte bemöta ett långt inlägg som alltsom mest är offt.

Det räcker så. Vi tycker olika, fint så.

~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?