• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 07:46:05 följande:

Precis som vanlig kvällspress gör. År ut och år in. Till och med så till den milda grad att det är värt en egen liten spalt om att gärningsmannen är ljus. Patetiskt.
    Är det inte det svennedemokrater vill? Att hudfärg alltid ska avslöjas? Var glad istället
    Mother cake
  • Velouria
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-02-26 08:08:32 följande:
    Oj jevlar vilken lång tråd.
    Jag hatar inte SD, jag hatar ingenting tror jag, Hata är ett rätt dumt ord.

SD är tyvärr folkvalda, dom som är korkade här är ju väljarna som fått för sig att SD skulle kunna sitta i en styrande position, tyvärr kan man ju enkelt konstatera att SD inte på något sätt alls skulle kunna styra ett land, kompetensen finns inte i partiet, SD skulle aldrig klara av att fixa stadsbudgeten t.ex. Det farliga med SD är att dom har en stark vågmästarroll och kan rösta ner annars bra saker för Sverige.

Det vi kan göra är att hoppas att folk tänker lite längre innan dom röstar, iställer för att snöa in på att Mehmet som äger den lokala Pizzerian har en finare bil än vad man själv har typ. (innefattar att man av någon anledning tror att Mehmet fått bilen av Socialen.)

Rösta med hjärnan, inte med ditt arsle, så går det nog bra i September.
    Mother cake
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-26 11:08:12 följande:
    DN anser uppenbarligen att Avpixlats (brist på) rapportering i ett fall gör det relevant för DN att publicera hudfärgen på en förövare.

Ja, men DNs tes är att det är rasistiskt att bara rapportera om brott om de begås av mörkhyade. DNs rappertering innehöll tesen samt exempel på brott där de misstänkta var både ljushyade och mörkhyade.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 11:11:56 följande:
    Kvällspressen är väl närmast att likna Veckorevyni unisextappning och vad de sysslar med för journalistik är väl tveksamt rakt av så där kan jag förstå din kritik. Har det stått om det här i kvällspressen också, eller jag fattar inte det sista du skrev.

Tydligen i DN. Dorian länkade en artikel.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 11:38:13 följande:

Ja, ok, när det gäller kvällspressen så är jag med på hur du menar.
    Jag läser aldrig dom heller, jag tänkte på morgontidningarna som jag upplever som mer seriösa.
    Men sen kan jag inte se att två fel gör ett rätt, heller.

Avpixlat har hängt ut vita när de haft bild och namn. Den nya "Hagamannen" är väl än så länge anonym? Om han identifieras kan det säkert bli en artikel på Avpixlat. Drägg som drägg.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-02-26 11:42:52 följande:
    Är det inte det svennedemokrater vill? Att hudfärg alltid ska avslöjas? Var glad istället

Jag kan inte tala för andra.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2014-02-26 11:42:52 följande:
    Hudfärg är för det allra mesta synnerligen irrelevant. Men den där jävla vitpixlingen, där man får det att se ut som om en pixlad gärningsman är mer ljushyad än i verkligheten, är ett helvete. Sägas ska dock att man inte alls ser det lika ofta nuförtiden som för några år sedan.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 11:58:09 följande:

Tydligen i DN. Dorian länkade en artikel.

Det vet jag men du skrev något om en liten spalt i kvällspressen, eller vad menade du?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 12:06:08 följande:

Det vet jag men du skrev något om en liten spalt i kvällspressen, eller vad menade du?

Det var Hanne Kjöllers lilla text jag syftade på.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 12:11:21 följande:

Det var Hanne Kjöllers lilla text jag syftade på.
    Jag trodde du syftade på kvällspressen:

"Precis som vanlig kvällspress gör. År ut och år in. Till och med så till den milda grad att det är värt en egen liten spalt om att gärningsmannen är ljus. Patetiskt."

Hanne Kjöllers artikel publicierad i DN debatt har ju inget med kvällspressen att göra. DN är ju en dagstidning som håller en helt annat klass.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?