• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ulf Harrys Farsa
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 11:07:29 följande:

Ja Ljungsbromorden i Aftonbladet just nu. Varför vitpixlas mördaren? Till och med händerna. En kongoles som som förekommer under 15 avsnitt i belastningsregistret. Han borde blivit utvisad innan morden.
    Jag tycker Avpixlat är lika vinklat som Aftonbladet.
    På bild 1/5 verkar dom ju ha missat vitpixlingen isåfall. (jag vet att det förekommer, och har aldrig förstått varför)

www.aftonbladet.se/nyheter/article18438522.ab
  • Cal XVI Gustf
    nihka skrev 2014-02-26 13:27:59 följande:
    Hanne Kjöllers artikel publicierad i DN debatt har ju inget med kvällspressen att göra. DN är ju en dagstidning som håller en helt annat klass.
    Tycker att DN försämrats betydligt de senaste åren och att den numera nästan håller kvällstidningsklass.
  • nihka
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-26 13:47:09 följande:
    Tycker att DN försämrats betydligt de senaste åren och att den numera nästan håller kvällstidningsklass.
    Jag håller inte med dig om att försämringar skulle lägga DN i nästan samma klass som exempelvis Expressen och Aftonbladet.

Alldelles oavsett var det iaf inget fel på den den aktuella artikeln. Den gjorde sin poäng och visade ett exempel på att Avpixlat är en rasistisk sajt. 
  • Errol Flynn
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-02-26 13:44:13 följande:
    På bild 1/5 verkar dom ju ha missat vitpixlingen isåfall. (jag vet att det förekommer, och har aldrig förstått varför)

www.aftonbladet.se/nyheter/article18438522.ab

Jag får bara upp en bild där ansiktet är vitpixlat. Expressen visar både ansikte och namn.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 14:06:52 följande:
    Jag håller inte med dig om att försämringar skulle lägga DN i nästan samma klass som exempelvis Expressen och Aftonbladet.

Alldelles oavsett var det iaf inget fel på den den aktuella artikeln. Den gjorde sin poäng och visade ett exempel på att Avpixlat är en rasistisk sajt. 

Bild och namn kommer säkerligen där när identiteten avslöjats. Fler vita har hängts ut med namn och bild på nämnda sida. Är brottet tillräckligt avskyvärt så spelar hudfärg mindre roll.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 14:48:40 följande:

Bild och namn kommer säkerligen där när identiteten avslöjats. Fler vita har hängts ut med namn och bild på nämnda sida. Är brottet tillräckligt avskyvärt så spelar hudfärg mindre roll.

Ja, men hudfärg är ändå det övergripande intresset. Är du mörkhyad räcker det med att du blir arg för att du får en skinksmörgås på en bensinstation i Danmark - vilket inte ens är ett misstänkt brott. Stod att läsa i DN fast jag har inte kollat upp det på Avpixlat.

Så Avpixlat rapporterar inte nyheter de synar invandrare i syfte att framställa dem i så dålig dager som möjligt.

Var finns motsvarigheten att läsa den dag jag blir sur för att jag beställer en ostfralla, men får en kycklingsmörgås på en mack i Norge?
  • UniqueSnowflake
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:50:52 följande:
    Amerika är inte ett land, utan två världsdelar som vore sammanhängande om det inte vore för Panamá-kanalen.

Jag vet, jag skrev fel...

Jag är så van att man säger Americas på engelska, eller The Americas, då.
    Jag menar så klart hela Nord-och-Sydamerika...

Men det intressanta är att EXAKT SAMMA SAK som jag sa kan sägas om Afrika.
    Fast där blir ju industrialiseringen i nivå med 1970-talet i bara några få länder, inte genomgripande.
    Om koloniseringen i Afrika aldrig hade skett, så hade de inte, aldrig, ens nått upp till 1800-talets nivå av industrialisering.
    Upprepar: Industrialisering mot priset av deras naturresurser som diamanter, kol, olja mm.

Och den som på allvar tror att mest framåt länderna i Afrika som t ex Egypten, Tunisien mfl, hade varit på den moderna nivå de är idag, UTAN andra arabstaters hjälp och ännu tidigare, UTAN de koloniserande Fransmännens hjälp, de behöver ärligt talat läsa på.

Som sagt, finns mycket som var dåligt med koloniseringen, men det finns mycket bra också.
    T ex sjukhus, skolor osv.
    ~thorn in your side~
  • nihka
    nihka skrev 2014-02-26 14:59:23 följande:

Ja, men hudfärg är ändå det övergripande intresset. Är du mörkhyad räcker det med att du blir arg för att du får en skinksmörgås på en bensinstation i Danmark - vilket inte ens är ett misstänkt brott. Stod att läsa i DN fast jag har inte kollat upp det på Avpixlat.

Så Avpixlat rapporterar inte nyheter de synar invandrare i syfte att framställa dem i så dålig dager som möjligt.

Var finns motsvarigheten att läsa den dag jag blir sur för att jag beställer en ostfralla, men får en kycklingsmörgås på en mack i Norge?
    Artikeln om smörgåsen är kvar, men fortfarande inget om den "vita" serievåltäksmannen i Stockholm på Avpixlat. Ja, inget om någon serievåldtäktsman i Stockholm överhuvudtaget. Och varför är jag inte förvånad?
  • korp3n
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 15:22:32 följande:
    Jag vet, jag skrev fel...

Jag är så van att man säger Americas på engelska, eller The Americas, då.
    Jag menar så klart hela Nord-och-Sydamerika...

Men det intressanta är att EXAKT SAMMA SAK som jag sa kan sägas om Afrika.
    Fast där blir ju industrialiseringen i nivå med 1970-talet i bara några få länder, inte genomgripande.
    Om koloniseringen i Afrika aldrig hade skett, så hade de inte, aldrig, ens nått upp till 1800-talets nivå av industrialisering.
    Upprepar: Industrialisering mot priset av deras naturresurser som diamanter, kol, olja mm.

Och den som på allvar tror att mest framåt länderna i Afrika som t ex Egypten, Tunisien mfl, hade varit på den moderna nivå de är idag, UTAN andra arabstaters hjälp och ännu tidigare, UTAN de koloniserande Fransmännens hjälp, de behöver ärligt talat läsa på.

Som sagt, finns mycket som var dåligt med koloniseringen, men det finns mycket bra också.
    T ex sjukhus, skolor osv.
    Så 10 miljoner människor död i Belgiska Kongo är okej för framåtskridande?
  • UniqueSnowflake
    korp3n skrev 2014-02-26 16:10:35 följande:
    Så 10 miljoner människor död i Belgiska Kongo är okej för framåtskridande?

Just exakt var tror du vi hade varit idag om det inte vore för framåtskridande!?

Man kan inte stoppa utvecklingen!

~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?