• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 21:00:55 följande:
    Men om gärningsmannen kommer från Somalia brukar inte det framgå i svensk media. Ett passande exempel är den dömda somalierna som våldtog en kvinna till döds i ett parkeringsgarage under Hotel Sheraton i Stockholm. Varken hans bakgrund, namn eller bild har publicerats i vanlig media. Det har däremot publicerats på avpixlat, friatider och exponerat.
    Antagligen kommer han inte från Somalia utan han bor i Stockholm. Om det däremot handlar om en turist som bor i Somalia eller Portugal i vanliga fall så kan man kanske tala om det.

Ja, det är klart att allt det du nämner fanns på avpixlat, fria tider och exponetat. De är ju främlingsfientliga och rasistiska sajter. Det är ju vad de gör, samlar all dirt om invandrare och publicerar det som om alla invandrare är dåliga människor.

Hur skulle du känna om jag startade en sajt där jag sammanställer allt dåligt jag kan hitta om personer som heter Gert men inget bra och inget dåligt som görs av personer som heter Gerda och sedan talar om att om du röstar på mitt parti DS så ska jag gör allt jag kan för att begränsa antalet personer med namnet Gert i landet för de är riktiga schweine. Sedan kan du läsa 4000 kommentarer på min hemsida om hur man vill kastrera alla som heter Gert. Nice, eller hur?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-26 21:19:16 följande:
    Antagligen kommer han inte från Somalia utan han bor i Stockholm.
    Var det därför åklagaren yrkade på utvisning efter avtjänat straff?
  • UniqueSnowflake
    Gert skrev 2014-02-26 21:23:13 följande:

Herreguuud...
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 21:19:16 följande:
    Antagligen kommer han inte från Somalia utan han bor i Stockholm. Om det däremot handlar om en turist som bor i Somalia eller Portugal i vanliga fall så kan man kanske tala om det.

Ja, det är klart att allt det du nämner fanns på avpixlat, fria tider och exponetat. De är ju främlingsfientliga och rasistiska sajter. Det är ju vad de gör, samlar all dirt om invandrare och publicerar det som om alla invandrare är dåliga människor.

Hur skulle du känna om jag startade en sajt där jag sammanställer allt dåligt jag kan hitta om personer som heter Gert men inget bra och inget dåligt som görs av personer som heter Gerda och sedan talar om att om du röstar på mitt parti DS så ska jag gör allt jag kan för att begränsa antalet personer med namnet Gert i landet för de är riktiga schweine. Sedan kan du läsa 4000 kommentarer på min hemsida om hur man vill kastrera alla som heter Gert. Nice, eller hur?
    Han är somalisk medborgare. Är man svensk bara för att man är på svensk mark?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-26 20:33:04 följande:
    Men man kan tala om vart gärningsmannen kommer ifrån. Eller varför inte publicera namnet?

Vad skulle syftet vara med det?
    På vilket sätt är det ens relevant?
  • Politisk härdsmälta
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:27:19 följande:
    Det beror på. Den springande punkten är om han åkte tunnelbana.

• UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:27:19 följande:
    Det är bra att alla får se hur de tänker.
    ~thorn in your side~
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-26 21:36:54 följande:

Vad skulle syftet vara med det?
    På vilket sätt är det ens relevant?
    För det gör media på svenska gärningsmän. Fast media brukar ju skilja på människor så där. Vi och dem -tänket. Precis vad de anklagar SD för att göra.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 21:23:13 följande:
    När man har fällts för ett tillräckligt grovt brott finns stöd i lagen för att PUT ska återkallas och personen kan utvisas antingen efter avtjänat straff eller för att avtjäna sitt straff i ursprungslander. Det beror lite på vilket land det gäller och vilka avtal som har träffats länderna emellan. Eller vet du att personen inte hade PUT?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 21:45:51 följande:
    När man har fällts för ett tillräckligt grovt brott finns stöd i lagen för att PUT ska återkallas och personen kan utvisas antingen efter avtjänat straff eller för att avtjäna sitt straff i ursprungslander. Det beror lite på vilket land det gäller och vilka avtal som har träffats länderna emellan. Eller vet du att personen inte hade PUT?
    Jag tyckte det stod att han var asylsökande men jag kan ha fel.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?