• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:33:39 följande:
    Reinfeldt, som du verkar vara så begeistrad av, gick med i M när Bildt och Adelsohn för fullt försvarade Apartheid.

Media gör allt för att tysta ned detta faktum men det var ju så det var. Vi som var med då, minns det väl.

Philipsson, du som jämt försvarar Sd, kan du förklara vad Åkesson menar med att det är politikernas fel att Sd inte betraktar en del av befolkningen som icke svenskar?
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:27:32 följande:
    SD har stora likheter med JV kan jag tycka... "Vi har sanningen, ni förstår inte att Satan styr världen, men vi är räddningen - men en dag ska ni förstå, och ni som inte gör det - you'll be sorry!!!!"
    Själv tänker jag mer på Maranata som brukade sjunga nå´t i stil men "Maranata heliga de är, hånade av folket..."

Bifogar en länk till ett brandtal av Maranataledaren Arne Imsen där han förklarar att den västerländska kulturen står i lågor. Byt bara ut Jesus kommer mot Åkesson kommer.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:29:33 följande:
    Jag är vaken. Det är du som ser saker svartvitt.
    Att medvetet ha skygglapparna på, att låtsas inte begripa, är demagogi.

Ständigt och jämt talas det i media om hur "vi ska behandla Sd" (d.v.s. etablissemanget mot Sd). Snacka om "vi och dom-världsbild" (se t.ex. www.journalisten.se/nyheter/sd-behandlas-orattvist-i-medierna)

• nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:22:49 följande:
    Fast Sd har ju aldrig påstått att människor med olika ursprung skulle sakna samma värde. Det där har du ju tagit från luften.

F.ö. så bygger ju hela EU på flyktingkvoter från utomeuropeiska länder, medan alla inom EU har s.k. fri rörlighet. Är hela EU rasistiskt då?

Varför tänker du inte efter lite, innan du kommer med påståenden du sen inte har nån chans att försvara?

Fast jag har ju aldrig påstått att Sd har påstått att människor med olika ursprung skulle sakna samma värde. Det där har du ju tagit från luften.

Varför tänker du inte efter lite, innan du kommer med påståenden du sen inte har nån chans att försvara?

Nej, jag kan inte se att hela EU är rasistiskt, men många EU länder kunde göra mer när det gäller flyktingar.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 23:37:05 följande:

Philipsson, du som jämt försvarar Sd, kan du förklara vad Åkesson menar med att det är politikernas fel att Sd inte betraktar en del av befolkningen som icke svenskar?
    Varför är du så förtjust i apartheid? Kan du inte förklara det?
  • Philipsson
    korp3n skrev 2014-02-25 22:23:20 följande:
    Slaveri totalt förstörande av kulturer osv osv allt i kristendomens namn, spanjorernas kolonisering av Mexico kostade dem mellan 90-95% av deras befolkning tack vare de fantastiska bakterie floran som Europerna tog med sig. 

Du som är så mycket emot invandring skall nog inte hålla Amerika så högt ett land som är byggt av invandrare, däribland ett gäng svenska c:a 1.2 miljoner. 

Är industrialisering av godo då? är den tekniska utvecklingen som vi har haft de två hundra senaste åren bra ur ett humanistiskt, empatiskt seende. Utan den så hade inte alla de senaste krigen kommit till, Usa hade inte spelat världspolis, vi hade sluppit atom bomber och tjernobyl olyckor, jag bara ställer en hypotetisk fråga till dig tycker du att koloniserings pris har varit värt det?
    Amerika är inte ett land, utan två världsdelar som vore sammanhängande om det inte vore för Panamá-kanalen.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:44:28 följande:
    Varför är du så förtjust i apartheid? Kan du inte förklara det?

Om du svarar på min fråga så svarar jag på din :)
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:27:32 följande:
    SD har stora likheter med JV kan jag tycka... "Vi har sanningen, ni förstår inte att Satan styr världen, men vi är räddningen - men en dag ska ni förstå, och ni som inte gör det - you'll be sorry!!!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jv och muslimer och div kristnatomtar passar nog bättre ihop. Tror du det är bra att fylla på landet med miljontals av valfri grupp?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-26 00:08:04 följande:
    Du förfalskar citat ideligen, lägger ord i mun' på folk. Varför skulle jag svara på frågor från en förfalskare?

Så här gör du och dina polare varje gång, när ni inte kan svara så ballar ni ur. Ryggmärgsreflexen är inte alltid rätt reaktion, speciellt inte hos sverigedemokrater..
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-26 00:23:20 följande:

Så här gör du och dina polare varje gång, när ni inte kan svara så ballar ni ur. Ryggmärgsreflexen är inte alltid rätt reaktion, speciellt inte hos sverigedemokrater..
    Men varför visar du inte varifrån du har hämtat det du påstår att JÅ har sagt? Det kan ju inte tolkas på annat sätt än att du själv har hittat på det...as usual!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?