• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:02:03 följande:
    Afrikan? Menar du den breda bilden av hur människor som finns på den afrikanska kontinenten ser ut eller hur människor som kan komma från alla världens hörn ser ut ser ut enligt en afrikansk stereotyp?

Jag förstår din poäng med att identifiera men man hamnar också väldigt lätt i ett snår om man utgår från typ en handfull "raser" på jorden och att man enkelt kan beskriva dem. Det är som att lägga ut en sökning på en svensk. Vem ska man backa undan för då?

Jag tycker absolut man ska försöka beskriva folk som kan vara en fara för allmänheten, men hur man beskriver och vad man uppfattar av det som beskrivs hänger samman med vad man har för värderingar och vissa värderingar ska vi som samhälle inte ställa oss bakom.
    Är han svensk och man har ett signalement vill jag veta det. Är han svart och man vet att han har ett ärr på kinden vill jag veta det.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:03:49 följande:

Det innebär inte att du får publicera dem!
    Men jag får väl läsa dem?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-26 22:37:39 följande:
    Så du menar att om du är den misstänkta gärningsmannen så vill du inte att din bild ska cirkulera, men om det är någon annan så kan det vara bra?

Så sa jag inte, finns jag på en bild och jag är utpekad som gärningsman fast dom inte vet vem jag är, så bör jag givetvis hängas ut.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:50:01 följande:
    För att om du kom som asylsökande och fått uppehållstillstånd (inte medborgarskap) men försörjs av skattepengar och inte talar ett ord svenska och inte har några ambitioner att anpassa dig så kommer du aldrig att ses som svensk. Inte av mig eller många andra. Därför tycker jag det är gräsligt när man läser om dessa "svenskar" som reser runt i världen och begår terrordåd. Väldigt solbrända svenskar.

Fast nu hade ditt svar mycket lite med min fråga att göra utan du passade på att göra lite reklam för DIN bild av hur invandrare beter sig vilket förstås är långt ifrån en generell sanning.

Jag frågade på vilket sätt är det relevant att tala om att en person som bor i Sverige tidigare bodde i ett annat land? Nu talar jag inte om någon specifik person utan allmänt.
  • Cal XVI Gustf
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:00:41 följande:
    Det behövdes inte. De har sökt på ip-adresser. Och jag har inte brutit några lagar så dom kan ta sig i häcken.
    Hur menar du att de fått fram personuppgifter då?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:51:07 följande:
    Och om vi pratar om denna specifika individ så ska han utvisas till sitt hemland, således är han somalier, inte stockholmare.
    Jaså du vet att han ska det nu. Ja, då blir han definitivt aldrig någon stockholmare.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:12:27 följande:

Fast nu hade ditt svar mycket lite med min fråga att göra utan du passade på att göra lite reklam för DIN bild av hur invandrare beter sig vilket förstås är långt ifrån en generell sanning.

Jag frågade på vilket sätt är det relevant att tala om att en person som bor i Sverige tidigare bodde i ett annat land? Nu talar jag inte om någon specifik person utan allmänt.
    För att det är löjeväckande när tidningarna skriver om "svenskar" som sprängt civila i Kenya. Det är relevant i rättegångar då det kan finnas ett land dit personen kan skickas tillbaka till och pressen borde försöka sluta få det att låta som att alla är svenskar när det uppenbarligen inte är så.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-26 17:45:55 följande:
    Nej, ärligt, jag vill veta var du tror att vi befunnit oss idag om vi hade saknat den delen av vår historia.
    Seså, du är väl lärd, hitta på något nu.

Personligen tror jag att Sydamerika hade legat på en nivå av "fösa lass med åsna och vagn" och Afrika hade inte ens varit så teknologiska.
    Det är stört omöjligt att spekulera över hur saker hade sett ut. De hade kunnat vara våra jämlikar, eller till och med övertrumfat oss. Du vet, såsom asien och afrika gjorde innan vi började bomba dem sönder och samman. Men en sak är säker: folkmord och slaveri gjorde inte saker bättre. De konflikter och problem vi ser i afrika idag, till exempel, bygger mycket på koloniala och postkoloniala rötter.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:14:20 följande:
    Jaså du vet att han ska det nu. Ja, då blir han definitivt aldrig någon stockholmare.
    Det är sagt så. Vi får se om det verkställs.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:45:07 följande:
    Jag har kommenterat med Disqus på Expressen (som ju är pajasarna som anställde de våldsamma AFA-folket till att börja med) och några kommentarer på Avpixlat. Jag håller samma ton som här. Researchgruppen har via sitt företag Seppuku Media tagit olagliga kreditupplysningar via Bisnode på 406 kommentatorer som de hävdar att de ska använda i statistiskt syfte. Hade de bara velat veta vår inkomst hade de kunnat Ratsita oss. Men budskapet var att vi vet vem du är. De har grävt efter våra mailadresser och förföljt oss via myndighetskontakter och Facebook. De är ju även Aschbergs små skyddslingar och nämnde ska göra ett program i sommar som heter Trolljägarna där de ska hänga ut människor för deras åsikter och dyka upp på arbetsplatser och dylikt. Det ironiska är att de vill se om vi som kommenterar har domar på oss. Själva är de dömda för mordförsök, mordbrand, grov misshandel med järnrör, dataintrång, våldsamt motstånd mot tjänsteman osv. Och dessa väljer Expressen att samarbeta med. Och Aschberg. Romregistret blev ju stort men åsiktsregistrering i Sverige 2014 för icke olagliga kommentarer går bra. Du har rätt att uttrycka dig anonymt på nätet men dessa  kriminella ska nu röja människors identitet fast de själva har skaffat skyddad identitet. Pajasar. www.exponerat.info/arschberg-och-researchgrup.../

Helt sjukt, rätt tragikomiskt när man ser rasister i varje hörn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?