• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-26 23:13:04 följande:
    Hur menar du att de fått fram personuppgifter då?
    Därom tvistar de lärde. Vissa har haft mailadress hejkomochhjälpmig@hotmail och ändå blivit identifierade. En del har använt hemmets dator och då har den som står på abonnemanget fått den olagliga kreditupplysningen trots att den personen aldrig skrivit en kommentar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    korp3n skrev 2014-02-26 18:49:58 följande:
    Det är ju svårt att veta eftersom man inte kan ändra på historien eller hur? koloniseringen och imperalismen hade tre huvudspår 1. Kristendomens spridande 2. länders expasions behov därmed mer pengar och makt. 3. Råvaror till industraliserings expasion.

Men om man leker med tanken att i stället för att med våld och tvång ta över dessa länder och trycka ner en annan religion och andra vanor seder och kultur i deras halsar så hade kanske de kunnat utvecklas själv och inte behövts dödas.

Hade man inte misshandlat Darwins teorier och förvanskat dem med att utse den "vite mannen" till något utöver det vanliga. Nazisterna var spädbarn jämfört med de anglosaxiska 1800 tals männen.

Dessa länder i Afrika får fortfarande betala priset för koloniaseringen i form av utarmade länder, torka inget vatten, inbördes krig osv osv.

Var jag tror att de länderna hade befunnit sig idag utan att behöva bli koloniserade, jadu det kan man bara spekulera i. Vem vet de hade kanske blomstrat mer än vad de gjort idag? om de med rätt hjälp hade fått ta hand om sina naturresurser själv med rätt humankapital så hade det kanske varit de som varit i framkant. Men som sagt att det kan man bara spekulera i. De hade kanske fortfarande levt med att odla marken med hjälp av drag djur vem vet. Men de hade kanske varit lyckligare än vad de är nu och kanske inte levt i svält och förtvivlan, de hade kanske inte behövt fly från krig och elände till Sverige, fast det är klart då hade ju inte Sd behövt finnas. (den var låg jag vet men kunde inte låta bli)
    Postkolonialism icke att förglömma - när kolonialmakterna övergav Afrika så gav man den politiska makten till de som vart kvar (vita eller svarta beroende på), men den ekonomiska makten, kontrollen över råvaror, infrastruktur och liknande, behöll man via företag. Klart som faen att de inte kunnat bygga upp sig om råvaror och maskiner inte ägs av lokalbefolkningen! Hur rikt hade Sverige varit om alla våra gruvor, våra järnvägar, våra energikraftverk hade tillhört, säg, Tyskland eller Finland? Vi hade fått göra jobbet, men stålarna hade gått utsocknes.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:59:22 följande:
    Lite sorgligt att åklagaren inte tänkte yrka på utvisning först:

Den somalier som åtalas för att ha våldtagit en döende kvinna och därefter fortsatt att ha samlag med hennes döda kropp kommer att få stanna i Sverige. Det står klart sedan kammaråklagare Daniel Jonsson valt att inte yrka på utvisning.
    – Han kan ju lika väl begå brott där nere om han skulle bli utvisad, förklarar åklagaren.

www.expressen.se/nyheter/ali-valdtog-84-aring.../

Och varför utvisades inte denna stjärna efter våldtäkt nummer 1?

Ja, usch. Det är sorgligt vad människor kan göra mot varandra!
  • Dorian Ertymexx
    korp3n skrev 2014-02-26 18:49:58 följande:
    Det är ju svårt att veta eftersom man inte kan ändra på historien eller hur? koloniseringen och imperalismen hade tre huvudspår 1. Kristendomens spridande 2. länders expasions behov därmed mer pengar och makt. 3. Råvaror till industraliserings expasion.

Men om man leker med tanken att i stället för att med våld och tvång ta över dessa länder och trycka ner en annan religion och andra vanor seder och kultur i deras halsar så hade kanske de kunnat utvecklas själv och inte behövts dödas.

Hade man inte misshandlat Darwins teorier och förvanskat dem med att utse den "vite mannen" till något utöver det vanliga. Nazisterna var spädbarn jämfört med de anglosaxiska 1800 tals männen.

Dessa länder i Afrika får fortfarande betala priset för koloniaseringen i form av utarmade länder, torka inget vatten, inbördes krig osv osv.

Var jag tror att de länderna hade befunnit sig idag utan att behöva bli koloniserade, jadu det kan man bara spekulera i. Vem vet de hade kanske blomstrat mer än vad de gjort idag? om de med rätt hjälp hade fått ta hand om sina naturresurser själv med rätt humankapital så hade det kanske varit de som varit i framkant. Men som sagt att det kan man bara spekulera i. De hade kanske fortfarande levt med att odla marken med hjälp av drag djur vem vet. Men de hade kanske varit lyckligare än vad de är nu och kanske inte levt i svält och förtvivlan, de hade kanske inte behövt fly från krig och elände till Sverige, fast det är klart då hade ju inte Sd behövt finnas. (den var låg jag vet men kunde inte låta bli)
    Vi ska heller inte glömma att Sverige faktiskt utvecklades i mycket i samma tempo som de afrikanska länderna, men då vår befolkning inte styrdes av kolonialmakter, och våra resurser inte stals för världskrig, så fick vi kosing för våra råvaror och vårt arbete. De koloniserade länderna fick bara tack i form av att få bidra med soldater till kolonialmakterna...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-26 19:58:42 följande:
    Vänsterpartiet var kommunistiskt rakt igenom.
    Japp. Och ingen förnekar det. Däri ligger skillnaden - V tar ansvar för sitt förflutna, istället för att försöka ljuga och fabricera om att man inte "såg någon kommunism" i partiet, såsom Åkesson menar om nazismen inom SD.

Man ser det man vill se...  Tecknare: Max Gustafsson https://www.facebook.com/pages/Max-Gustafson/163273817080319
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-26 23:20:03 följande:

Helt sjukt, rätt tragikomiskt när man ser rasister i varje hörn.
    Ja Sverige är larvigt. Våldsvänstern/AFA/Researchgruppen har Seppuku Media som täckmantel. Seppuku Media använder sig av Bisnode Kreditupplysning som delvis ägs av Bonnier som äger Expressen som anställer Researchgruppen. Patetiskt.

Datainspektionen och polis är inkopplade. Bisnode har pudlat och bett om ursäkt för de olagliga kreditupplysningarna.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:22:06 följande:
    Ja, usch. Det är sorgligt vad människor kan göra mot varandra!
    Det håller jag med om. Kanske Sveriges fel delvis. Vi utvisade inte utan gav våldtäktsmannen ny identitet efter första våldtäkten. Obegripligt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:16:47 följande:
    För att det är löjeväckande när tidningarna skriver om "svenskar" som sprängt civila i Kenya. Det är relevant i rättegångar då det kan finnas ett land dit personen kan skickas tillbaka till och pressen borde försöka sluta få det att låta som att alla är svenskar när det uppenbarligen inte är så.
    Alla vet att de finns många olika sorters svenskar med olika grader eller typer av svenskhet ända ner till de som själva inte anser sig ett dugg svenska som ändå kan hävda det på pappret. Sedan förstår väl alla att det nästan uteslutande är människiór med en mycket stark koppling till ett annat land som åker dit i krigstider. Jag tror inte du behöver vara orolig. Du är inte den enda med ett logiskt tänk.
  • JAG är BÄST
    nihka skrev 2014-02-26 23:03:49 följande:

Det innebär inte att du får publicera dem!
    Offentlig är offentlig oavsett vad. Då är handlingarna öppna för ALLA!! Även på nätet!
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-26 20:12:42 följande:
    Avpixlat ser sig som en motpol till traditionell PK-media. När var det senast DN beskrev en våldtäktsmans hudfärg eller vart gärningsmannen kommer ifrån? Det har aldrig hänt. Media i Norge är mer öppet om vad som händer i deras land. Men här i Sverige är det rasistiskt att ens nämna om gärningsmannen är afrikan.
    Varför SKULLE media visa hudfärg? Vad har det för relevans för ett fall? Det ENDA skälet till att se relevans i hudfärg är när man försöker påvisa rasistiska teser om olika rasers, förlåt "etniciteters" våldsbenägenhet.

Men du har rätt, Avpixlat är en motpol till traditionell media - där traditionell media står för mångfald, bredd, och i alla fall ett försök till källkritik så står Avpixlat för blint hat, för ogenerat ljugande och förfalskning av vetenskap och vetenskapligt arbete. Till och med när forskare talar om för dem att deras tolkningar av dennes eget arbete är förvridet och feltolkat, så skitar man i det - i bästa fall så anses forskaren vara "PK-skraj" när denne försöker förklara sitt eget arbete för Avpixlatfolket. Rätt patetiskt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?