• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 23:31:39 följande:
    Varför SKULLE media visa hudfärg? Vad har det för relevans för ett fall? Det ENDA skälet till att se relevans i hudfärg är när man försöker påvisa rasistiska teser om olika rasers, förlåt "etniciteters" våldsbenägenhet.
    Varför anger media kön och ålder då? Relevans?
  • sjuttiofemman

Det här påminner starkt om Sd-lobbyisterna här i denna tråd, kritik tas inte bort här men "ser" den märkligt nog inte..

wp.me/p2oCcR-3we

Kan det vara så att ifrågasättande är för jobbigt för Sd?

• Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-02-27 07:27:30 följande:
    Varför anger media kön och ålder då? Relevans?

Vad har det med saken att göra vad andra gör.
    Nu var frågan vad relevansen är när man uppger i och för sig kön, ålder och hudfärg och ursprung.

Jag kan se att det kan finnas fog för det om det är en person är eftersökt och som anses farlig, då kan det vara på sin plats med alla tänkbara kännetecken för att dels få tag i personen och för att varna allmänheten för hen.
    Men när det handlar om en person som är i förvar och därmed inte kan skada andra, då ser jag inte relevansen.
    Du får gärna förklara den för mig.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:37:57 följande:
    Låter jobbigt iaf.
    Tycker det är sorgligt att det tystats ner av media. Flera har kontaktat tidningar men det är knäpptyst. Det "fina" hatet är okej och att hota "rasister" är okej.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 00:02:42 följande:
    Men man KAN vara kolsvart och svensk. Det är det som är hela grejen med främlingsfientliga och rasister, man ser inte bortom hudfärgen och det är därför den är så intressant hela tiden.

Man kan resonera om olika maträtter och hur man blandar och mixar från alla världens hörn och kallar spagetti och köttfärssås för vanlig mat och tacos för fredagsmys, men när det kommer till en svart man så är han afrikan.
    Självklart kan man vara svensk och afrikan. Men denna var inte det utan det var bara en larvig mörkläggning.
  • M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 09:58:41 följande:
    Det var länge sedan nu men jag tror det var för att våldtäktsmannen kände sig hotad och hans namn cirkulerade på nätet. Och gud förbjude att en våldtäktsman som dessutom slog sönder tjejen totalt med ett baseballträ under våldtäkten ska känna sig hotad. Nu fick han en ny chans att våldta en 84-åring under knivhot. Både oralt, analt och vaginalt. Det är killen nere i vänstra hörnet. Lite patetiskt att Aftonbladet försökte beskriva dem som svenskar och använde svarta siluetter som föreställer vita män. De har faktiskt sådana som representerar svarta män men de användes inte.

Det här gör mig förbannad att media verkar vilja få det till att det skulle handla om Svenskar i den mening att det var Kalle Johansson som begått brottet. Varför gör man så undrar jag? Är orsaken att man vill mörka att det är invandrade människor som står för majoriteten av brotten?
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-02-27 10:06:40 följande:

Det här gör mig förbannad att media verkar vilja få det till att det skulle handla om Svenskar i den mening att det var Kalle Johansson som begått brottet. Varför gör man så undrar jag? Är orsaken att man vill mörka att det är invandrade människor som står för majoriteten av brotten?
    Det är patetiskt. Begår man en grov gängvåldtäkt/våldtäkt förtjänar man att hängas ut med bild och namn så tjejerna vet vem de ska passa sig för. Nuförtiden googlar många sina dejter och skulle något dylikt dyka upp så skulle man dra öronen åt sig.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 09:59:57 följande:
    Självklart kan man vara svensk och afrikan. Men denna var inte det utan det var bara en larvig mörkläggning.

Du och andra "invandringskritiska" verkar lite inkonsekventa? Är hudfärg viktigt eller inte?

I ivern att tvätta bort "rasiststämplar" så talas det ibland fint om att alla kan vara svenskar, oavsett hudfärg. Det talas om att det är kultur man vänder sig mot, inte hudfärg. Men samtidigt verkar fixeringen vid hudfärg finnas kvar? Varför skriker man sig annars blå om mörkläggning så fort en misstänkts hudfärg inte redovisas eller om något vitpixlas? Varför stöttar så många Avvisat, som verkar närmast sjukligt fixerade av just hudfärg?

Kanske är det inte så konstigt att vissa inte riktigt litar på att SD bara är emot kultur, och att vissa inte tror att det är en slump att nästan alla "invandringsproblem" som SD och liknade pratar om innefattar mörkhyade?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:14:31 följande:

Du och andra "invandringskritiska" verkar lite inkonsekventa? Är hudfärg viktigt eller inte?

I ivern att tvätta bort "rasiststämplar" så talas det ibland fint om att alla kan vara svenskar, oavsett hudfärg. Det talas om att det är kultur man vänder sig mot, inte hudfärg. Men samtidigt verkar fixeringen vid hudfärg finnas kvar? Varför skriker man sig annars blå om mörkläggning så fort en misstänkts hudfärg inte redovisas eller om något vitpixlas? Varför stöttar så många Avvisat, som verkar närmast sjukligt fixerade av just hudfärg?

Kanske är det inte så konstigt att vissa inte riktigt litar på att SD bara är emot kultur, och att vissa inte tror att det är en slump att nästan alla "invandringsproblem" som SD och liknade pratar om innefattar mörkhyade?
    Jag tycker att hudfärg/nationalitet är viktigt såtillvida att jag tycker att dessa individer ska utvisas vid brott. Vi ska inte behålla kriminella här i onödan. Det skapar bara ett otryggt samhälle och kostar pengar.
    Och skriker sig blå? Nja, det kan vara svårt att få fram tonart i text men jag skriker ingenting. Jag tycker att det är larvigt att tidningarna alltid försöker påskina att det är svenskar som begår alla brott även om det är asylsökande. De gjorde samma sak när de beskrev en händelse på ett äventyrsbad i Malmö där de har grova problem med invandrargäng så till den grad att de måste ha patrullerande väktare på badet. Killarna ville bada i sina underkläder och blev hotfull mot personalen så polis fick tillkallas. Vad väljer Aftonbladet för bild till texten? Jo ett par Sverigekalsonger. Det är bara en småsak men när det sker liknande i så gott som varje artikel blir det löjligt. Pga jag vet att tidningarna alltid döljer detaljer går jag in på alternativ media eller Flashback och läser. Det hade jag inte gjort om media körde med öppna kort. Inte just kalsongfallet på badet för det är en petitess och man förstår ändå vilka det var då det skedde på Aq-Va-Kul. Aftonbladet bytte någon dag senare ut de blågula kalsongerna mot vita dock. Vet ej varför.

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 09:58:41 följande:
    Det var länge sedan nu men jag tror det var för att våldtäktsmannen kände sig hotad och hans namn cirkulerade på nätet. Och gud förbjude att en våldtäktsman som dessutom slog sönder tjejen totalt med ett baseballträ under våldtäkten ska känna sig hotad.

Nu fick han en ny chans att våldta en 84-åring under knivhot. Både oralt, analt och vaginalt. Det är killen nere i vänstra hörnet. Lite patetiskt att Aftonbladet försökte beskriva dem som svenskar och använde svarta siluetter som föreställer vita män. De har faktiskt sådana som representerar svarta män men de användes inte.

Ja Sd och tydligen du vill ha ensamrätt på att definiera vad som är svenskhet. Vad på siluett-bilderna anser du visar på att det är vita män?

Jag har gång på gång försökt få ur er Sd-lobbyister (eller värre) vad som är svenskhet men ni klarar inte av att ge den definitionen.

Jag har nu för en gångs skull gjort en anmälan av ett inlägg, dels vet man inte sanningshalten i den bilden du la ut och dels lägger du ut personuppgifter vilket inte är tillåtet. Det känner du till men i din iver att sprida rasistisk propaganda så skiter du i det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?