• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Etnicitet är sällan relevant, som sagt. Men ge då för bövelen fan i att förvanska sådant i de fall det kan tänkas "väcka anstöt". En somalier som råkar ha fått svenskt medborgarskap men fortfarande uppenbarligen är så somalisk att han t.ex. planerar islamistiska terrordåd _är inte svensk_. Då ska det heller inte rapporteras om "terrormisstänkta svenskar" som om det vore Nisse i Hökarängen som råkat hamna i dåligt sällskap på utlandssemestern. 

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Cal XVI Gustf
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:51:34 följande:
     Det handlar ej om mörkläggning. Det handlar om att media inte bör göra så som gjorts i andra länder, de bör inte kapitulera för vissa nationalisters eller andras krav och berätta en ideologiskt vinklad version av verkligheten.
    Sverige ligger efter jämförbara länder inom mediaområdet. Här skulle vi behöva ta av skygglapparna och ta till oss kunskap som man besitter i andra länder. Riktig media utomlands låter sig inte alls styras av små högljudda politiska grupperingar som du påstår utan det är en vinkling svensk media gjort för att försöka rättfärdiga sin egen undermåliga rapportering.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 12:24:20 följande:
    Etnicitet är sällan relevant, som sagt. Men ge då för bövelen fan i att förvanska sådant i de fall det kan tänkas "väcka anstöt". En somalier som råkar ha fått svenskt medborgarskap men fortfarande uppenbarligen är så somalisk att han t.ex. planerar islamistiska terrordåd _är inte svensk_. Då ska det heller inte rapporteras om "terrormisstänkta svenskar" som om det vore Nisse i Hökarängen som råkat hamna i dåligt sällskap på utlandssemestern. 

Så Breivik är somalisk? Med tanke på att en somalier inte längre är svensk i dina ögon så fort han planerar terrorbrott.
  • sjuttiofemman

Konstaterar att "MYLF" gör som andra Sd-lobbyister och kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter hans argument.

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-27 07:27:30 följande:
    Varför anger media kön och ålder då? Relevans?
    Ingen aning, tycker inte det är relevant heller.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 09:37:24 följande:
    Det här påminner starkt om Sd-lobbyisterna här i denna tråd, kritik tas inte bort här men "ser" den märkligt nog inte..
    wp.me/p2oCcR-3we

Kan det vara så att ifrågasättande är för jobbigt för Sd?
    Intressant att SD-are klagar på "gammelmedia" då dessa tillåter SD-are att uttala sig i kommentarsfält (och insändare), medan deras egna organ censurerar som galna.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 10:06:40 följande:

Det här gör mig förbannad att media verkar vilja få det till att det skulle handla om Svenskar i den mening att det var Kalle Johansson som begått brottet. Varför gör man så undrar jag? Är orsaken att man vill mörka att det är invandrade människor som står för majoriteten av brotten?
    Bortsett från att de inte är det. Svenskar står för majoriteten av brotten i alla kategorier.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 10:14:11 följande:
    Det är patetiskt. Begår man en grov gängvåldtäkt/våldtäkt förtjänar man att hängas ut med bild och namn så tjejerna vet vem de ska passa sig för. Nuförtiden googlar många sina dejter och skulle något dylikt dyka upp så skulle man dra öronen åt sig.

Och är man rasist förtjänar man att bli uthängd.

Eller?

Nu tycker jag inte att NÅGON ska bli uthängd, någonsin, men det är jag det.

• Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:49:42 följande:

Det är bara ni "invandringskritiska" som är fixerade vid svenskhet, vi andra tänker inte ens på det. Problemet är att Åkesson inte anser att Zlatan är svensk trots att han är född i Sverige och anser sig som svensk. Hans övriga meriter behöver inte nämnas, det vet nog alla. Om Zlatan anser sig vara svensk, varför måste Åkesson börja ifrågasätta det? Och när Åkesson inte ens kan motivera vad svenskhet är utan raljerar över olika saker och till slut hamnar på att det är politikernas fel så blir det mer och mer tydligt att han inte har en aning om vad han pratar om utan det handlar kort och gott om hudfärg. Håller du inte med?
    Här misslyckas Åkesson med att förklara varför Zlatan och andra inte anses svenska i Sd´s ögon:

" rel="nofollow" target="_blank">

Det riktigt töntiga är att Åkesson själv kallar sig "etnisk skåning". Eftersom man bara kan ha en etnicitet, en lojalitet enligt SD, så är Åkesson ett hot mot det pansvenska, ety han just identifierar sig med SKÅNE inte SVERIGE.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:51:34 följande:

Det tål att diskutera om det är relevant. Media är ju till största del vinstdrivna företag. Och ur ett försäljningsperspektiv är det relevant att ge kunderna en bra berättelse.

Och det är ok att medierna använder fakta med ganska liten relevans i sitt berättande, så länge inte denna fakta bidrar till att berättelsen blir uppenbart felvisande.

Att i alla brottsartiklar nämna just etnicitet eller hudfärg är inte ok. För det ger en felaktig bild av att just etnicitet skulle vara den mest relevanta informationen. Och det finns ju en mängd andra variabler som rent vetenskapligt verkar ha lika stor eller större relevans.

Det handlar ej om mörkläggning. Det handlar om att media inte bör göra så som gjorts i andra länder, de bör inte kapitulera för vissa nationalisters eller andras krav och berätta en ideologiskt vinklad version av verkligheten. En del vill gärna få sin nationalistiska verklighet bekräftad, och de kommer antagligen få det ändå vad än media rapporterar. Men media ska inte fjäska för eller anpassa sig efter denna grupp.

Att redovisa etnicitet hade i min bok kanske varit ok om media i samma utsträckning redovisade t.ex. ålder, kön, social status, utbildningar, föräldrars utbildningar, alla inblandades alkoholintag o.s.v. För då hade en något sånär objektiv bild redovisats. Konstigt nog skriks det inte om mörkläggning när det inte redovisas om en misstänkt är andra generationens socialbidragstagare, trots att det rent vetenskapligt verkar vara lika relevant som att någon är andra generationens invandrare.
    Man kan ju undra varför SD-are inte är lika heta på att ta reda på brottslingens politiska hemmahörighet. Kanske mycket att dölja där? *spelar SDs spel* Flört
Svar på tråden Varför hatar folk SD?