• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:01:48 följande:

Jag säger inte heller att alla inte anser sig vara svenskar, men en majoritet av dom som jag känner som inte är födda i Sverige refererar sig i princip aldrig som Svensk., men konstigt nog så är dom inga problem med det. Det är bara PK riktiga som dig som verkar ha det. Då jag står för mina barns uppehälle och en hel del andras i samhället så anser inte jag att mina barn är en belastning i samma runda slängar som en som inte jobbat en dag i Sverige och som kanske inte heller kommer att göra . Jävla dum jämförelse och det hoppas jag även att du inser. Självklart kan man inte komma till Sverige utan behov att skydd för att ta del av vår välfärd men det är ju precis det som händerna anser säkert att även fattiga romer ska ha jag till både bostad och bidrag.
    DU anser inte att dina barn är en belastning, men jag som inte har barn betalar för dina barn med min skatt. Såatteee...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:01:48 följande:

Jag säger inte heller att alla inte anser sig vara svenskar, men en majoritet av dom som jag känner som inte är födda i Sverige refererar sig i princip aldrig som Svensk., men konstigt nog så är dom inga problem med det. Det är bara PK riktiga som dig som verkar ha det. Då jag står för mina barns uppehälle och en hel del andras i samhället så anser inte jag att mina barn är en belastning i samma runda slängar som en som inte jobbat en dag i Sverige och som kanske inte heller kommer att göra . Jävla dum jämförelse och det hoppas jag även att du inser. Självklart kan man inte komma till Sverige utan behov att skydd för att ta del av vår välfärd men det är ju precis det som händerna anser säkert att även fattiga romer ska ha jag till både bostad och bidrag.
    www.familjeliv.se/Forum-27-154/m49184798.html
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 13:01:58 följande:
    Konstaterar att "MYLF" gör som andra Sd-lobbyister och kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter hans argument.

Jag är varken man eller SD. Så sluta skriv sådant som du tror. Dina argument är så kassa och återkommer som en gammal LP skiva som hakat upp sig så man tröttnar på att försöka argumentera. Jag argumenterar med någon som har något nytt att tillföra.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 14:05:03 följande:
    DU anser inte att dina barn är en belastning, men jag som inte har barn betalar för dina barn med min skatt. Såatteee...

Ursäkta mig, men med tanke på att både jag och mina barns pappor jobbar betalar skatt så står vi för våra egna och vara barns kostnader i samhället. Med tanke på att mina föräldrar jobbat och betalat skatt och jag därefter tagit vid så har jag långtifrån varit en belastning för samhället och det är framför allt så att när jag växte upp så fanns inte detta generösa bidragssytem som finns idag. Men självklart om du tror att det är du som försörjer mina barn, då kan jag ju inte mer an skratta....
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 12:24:20 följande:
    Etnicitet är sällan relevant, som sagt. Men ge då för bövelen fan i att förvanska sådant i de fall det kan tänkas "väcka anstöt". En somalier som råkar ha fått svenskt medborgarskap men fortfarande uppenbarligen är så somalisk att han t.ex. planerar islamistiska terrordåd _är inte svensk_. Då ska det heller inte rapporteras om "terrormisstänkta svenskar" som om det vore Nisse i Hökarängen som råkat hamna i dåligt sällskap på utlandssemestern. 
    Men om du nu får för dig att det är Nisse i Hökarängen som hamnat i dåligt sällskap på utlandssemestern (till Syrien?) som avses med "terrormisstänkta svenskar" så är det ju ditt problem. Lite omvärldskunskap får man ju ha. Själv tänker jag att det högst troligt är någon med stark koppling till det den gör som gör det den gör. Detta utesluter inte alla nissar men högst troligt handlar det om fler icke-nissar än nissar.

Det var samma sak under spanska inbördeskriget, att det drog ihop en massa spanienkopplade människor, men en hel del som åkte ner och anslöt sig till de internationella brigaderna var inte mer kopplade till Spanien än att de trodde på kommunism. Bland dem fanns minst en Nisse:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_brigaderna 

Att personen är svensk medborgare betyder att vi får betrakta personen som svensk åtminstone när det gäller ansvarsbiten för personen utifrån internationella lagar. Han sorterar under svenska ambassadens ansvarsområde. Du eller jag kan ju inte bara bestämma oss för att han inte är svensk och kräva att andra ska benämna honom därefter.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-27 14:15:50 följande:

Ursäkta mig, men med tanke på att både jag och mina barns pappor jobbar betalar skatt så står vi för våra egna och vara barns kostnader i samhället. Med tanke på att mina föräldrar jobbat och betalat skatt och jag därefter tagit vid så har jag långtifrån varit en belastning för samhället och det är framför allt så att när jag växte upp så fanns inte detta generösa bidragssytem som finns idag. Men självklart om du tror att det är du som försörjer mina barn, då kan jag ju inte mer an skratta....
    Tror du att du, med din skatt, betalar allt som dina barn får i bidrag, skola, vård och omsorg? Kort på att du tjänar löjligt mycket är det noll chans på det.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 14:22:43 följande:
    Tror du att du, med din skatt, betalar allt som dina barn får i bidrag, skola, vård och omsorg? Kort på att du tjänar löjligt mycket är det noll chans på det.

Helt ärligt så skulle jag kunna vara utan barnbidrag och vi skulle även ha råd att bekosta vara barns utbildning, men då skulle jag också kräva minimal skatt. Men vi är snart i det samhället för pengarna kommer inte att räcka till alla. Det blir som i USA, Reinfeldts om allas rika dröm är och en reder sig själv . Undra hur attraktivt det skulle vara att komma hit om bidragen drogs in....
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 13:36:40 följande:
    Det riktigt töntiga är att Åkesson själv kallar sig "etnisk skåning". Eftersom man bara kan ha en etnicitet, en lojalitet enligt SD, så är Åkesson ett hot mot det pansvenska, ety han just identifierar sig med SKÅNE inte SVERIGE.
    Är inte en "etnisk skåning" per automatik "etnisk dansk"?
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-27 13:53:39 följande:

Jaha så Boström ljuger när han säger att ja invandrare begår fler brott än andra. Det handlar om sociala och ekonomiska forhallanden. Det är 2,5 gånger vanligare att det råkar vara en invandrare som begår brott.
    Det i särklass mest utmärkande daget är att du är MAN. Enligt statistiken utgörs personer som är misstänkta för brott av drygt 80 procent män och omkring 20 procent kvinnor.

http://www.brottsrummet.se/sv/brott-och-statistik

Men naturligtvis ska vi inte bedriva någon häxjakt på män för det. Bara låsa in fulingarna hur de än ser ut.
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-02-27 14:40:23 följande:
    Det i särklass mest utmärkande daget är att du är MAN. Enligt statistiken utgörs personer som är misstänkta för brott av drygt 80 procent män och omkring 20 procent kvinnor. www.brottsrummet.se/sv/brott-och-statistik Men naturligtvis ska vi inte bedriva någon häxjakt på män för det. Bara låsa in fulingarna hur de än ser ut.

Och det är alldeles sant. Manga fula fiskar kommer ju undan med tex våldtäkter, vad fan har hänt? Idag blir offret dömt och gärningsmannen dansar hela vägen till banken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?