• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-27 18:52:02 följande:
    Schweiz har fått problem med diktaturen EU. Schweiz är inte ens med i EU så jag förstår inte riktigt varför EU straffar dem. Som tur är håller EU på att falla sönder inifrån.
    EU är väldigt demokratiskt åtminstone när det gäller transparens i beslutsförfarandet:

http://ec.europa.eu/transparency/index_en.htm

När Schwiez väljer att skriva avtal med EU och om de sedan väljer att bryta mot delar av avtalet kommer naturligtvis EU inte att i sin tur bara fortsätta att hedra sin del av överenskommelsen. Det är som vilket affärskontrakt som helst, bryter man det får det konsekvenser.

Vilka tecken ser du på att EU håller på att falla sönder inifrån? SD har iaf satt Ekeroth, du vet han med järntrean, som suppleant i EU-nämnden.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:35:52 följande:

Ja Sd och tydligen du vill ha ensamrätt på att definiera vad som är svenskhet. Vad på siluett-bilderna anser du visar på att det är vita män?
    Jag har gång på gång försökt få ur er Sd-lobbyister (eller värre) vad som är svenskhet men ni klarar inte av att ge den definitionen.

Jag har nu för en gångs skull gjort en anmälan av ett inlägg, dels vet man inte sanningshalten i den bilden du la ut och dels lägger du ut personuppgifter vilket inte är tillåtet. Det känner du till men i din iver att sprida rasistisk propaganda så skiter du i det.
    Anmäl på du. Det är alldeles sant och det går att googla på gärningsmannens gamla och nya namn så dyker mängder av bilder upp.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:50:43 följande:
    Det är intressant att Errol Flynn gör som andra Sd-lobbyister: kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter.
    Det händer varje gång.
    Det är intressant att du upprepar det som ett mantra oavsett vad du får för svar. Duger inga svar du får kanske du ska börja med dig själv.
  • oOOo  oOOo
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:17:46 följande:
    Duger inga svar du får kanske du ska börja med dig själv.
    Bra ide, tyvärr är jag rädd att sanden mer lik härdad betong i 75:ans fall.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 11:10:55 följande:
    Förstår inte. Varför är hudfärg relevant? Menar du att människor med annan hudfärg har mindre rätt att vistas i Sverige? Och att det ska vara lättare att utvisa "mörkhyade" än vita? Eller varför är just hudfärgen så viktig? Det finns massor av människor med annan nationalitet OCH "ljus hudfärg" som vistas i Sverige. Och det finns massor av svenska medborgare med "mörk hudfärg".

Det är inte larvigt alls. Media vill inte bidra till en felaktig bild av verkligheten. Att etnicitet och hudfärg är den starkaste bidragande faktorn till att vissa blir kriminella, är en föreställning som blir allt vanligare. Vissa medier vill inte bidra till detta, eftersom denna bild inte backas upp av vetenskap. Enligt tillgänglig vetenskap är utbildningsgrad och kön och ålder och socialstatus och drogintag mer relevant än hudfärg. Du får tycka att det är larvigt att viss media vill försöka vara lite objektiv, men jag gör det inte.

Ja jag anser att människor som inte innehar svenskt medborgarskap har mindre rätt att vistas här om de begår brott.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 19:55:23 följande:
    Är det osvenskt att ha heroin i kaffet? Har jag blivit degraderad till dansk nu?
    Jepp. Vet inte om danskar har heroin i kaffet, vi får googla det!? Tungan ute
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 11:13:50 följande:

Utrymmet att utvisa vid tunga brott finns i lagen och påverkas inte av att man skriver ut etnicitet av misstänkta gärningmän och dömda gärningsmän.

I det aktuella fallet som du och jag har diskuterat tycker jag att det hade fungerat att tala om att mannen var asylsökande.
    Då är vi överens.
    Däremot så hade somaliern som våldtog kvinnan till döds förmodligen inte utvisats om hans nationalitet hållits gömd. Det var efter påtryckningar som åklagaren lade till utvisning.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 13:01:58 följande:
    Konstaterar att "MYLF" gör som andra Sd-lobbyister och kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter hans argument.
    Och där kom favoritcitatet igen....
    Jag har också ett. "Man får vara ful, men man får inte vara dum".
    Jag kanske borde skriva det lite oftare...
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 20:23:03 följande:
    Jepp. Vet inte om danskar har heroin i kaffet, vi får googla det!? Tungan ute
    Inte omöjligt

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 13:33:56 följande:

Och är man rasist förtjänar man att bli uthängd.

Eller?

Nu tycker jag inte att NÅGON ska bli uthängd, någonsin, men det är jag det.

Vad väger tyngst, våldtäktsmannens rätt till integritet eller kvinnors säkerhet?
    Hagamannen lär få svårare att hitta dejter nu, tror du inte?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?