• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:
    Oj vad duktiga ni är på att skriva :)
    Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? 
    Dorian svarade på det där, han menade att man är svensk om man hade ett par trevliga egenskaper han radade upp. I princip hela jordens befolkning är svenskar utom de som Dorian tycker är dumma. 

Är det en definition som faller dig i smaken?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:52:17 följande:
    Då får du väl rösta på ett parti som vill dokumentera ALLT om sina medborgare. Kanske via bevakningskamror  inopererat multifunktionschip subkutant, mm, mm, mm.

Men, vad jag förstår var du inte så imponerad av att bli kollad för dina internetaktiviteter av folket kopplade till reaseachgruppen, så du kanske ska vara försiktig med vad du önskar för andra - det kan slå tillbaka på dig själv.
    Nej jag tycker inte att vi ska ha ett övervakningssamhälle. Det har jag aldrig påstått särskilt inte när inget brott begåtts.
    Tror du att det hade tystats ner i media om Svenskarnas Parti gjort ett register på över 400 muslimer som surfat på jihadsidor och tagit olagliga kreditupplysningar på densamme? Inte en chans va? Jag tål inte hyckleriet och dubbelstandarden.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:50:56 följande:
    Men är ex alla syrier garanterade permanent uppehållstillstånd i Libanon?

kvinnatillkvinna.se/blog/2013/10/18/skriande-.../

Det verkar inte helt friktionsfritt.
    Men att ta emot människor i Sverige är väldigt dyrt. Skulle inte de pengarna göra mer nytta om vi skänkte dem till Libanon/Jordanien/Turkiet? Det är nästan grymt att utlova PUT till alla som tar sig hit. Då är Sverige medskyldiga till överfulla båtar som sjunker i medelhavet. Folk lockas hit med livet som insats.
    Nej, de är inte garanterade någonting, de väller in ändå.

Världssamfundet vädjar till sina medlemsländer att ta emot fler flyktingar. Det är risk för att konfliketn sprider sig till grannländerna och många vill så långt bort som de kan - med livet som insats för att både stanna och åka.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-27 20:29:03 följande:
    De som skriker rasist brukar själva vara rasister. Genom sig själv känner man andra.
    Så när SD-fans skriker om "våldsvänster-AFA" och "PK-kulturmarxister" och "arabmuslimska terrorister" så är det för att de känner andra genom sig själva? Kinda makes sense...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:51:51 följande:
    Inte hälften så mycket fördomar som dig lyckligtvis.

Jag är relativt fördomsfri faktiskt, jag generaliserar inte att invandrare skulle vara på det sätt du beskrev ovan.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:43:04 följande:
    Jag körde knalltransporter runt i Sverige vid behov. Det var exakt samma klientel på de anstalterna.
    Jag sa aldrig att de inte var födda i Sverige. En del var det, en del inte. Om jag inte vet det så benämner jag dem invandrare då de kom från mellanöstern/afrika/baltländer ursprungligen och pratade ganska knackig svenska.
    Om man transporterar fångar som har misskött sig förstår jag att man får en ganska stygg bild av invandrare. Du har träffat de allra sämsta.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:56:47 följande:
    Nej, de är inte garanterade någonting, de väller in ändå.

Världssamfundet vädjar till sina medlemsländer att ta emot fler flyktingar. Det är risk för att konfliketn sprider sig till grannländerna och många vill så långt bort som de kan - med livet som insats för att både stanna och åka.
    Ja kriget i Syrien är förjävligt och jag lider med alla som tvingas fly med sina små barn. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det var överkurs att som enda landet i världen garantera PUT. TUT hade räckt till att börja med så kan man utgå därifrån. Sverige har tagit ett stort ansvar för flyktingar i världen och det ska vi vara stolta över. Men jag tycker att våra politiker, eller i detta fallet migrationsverket, ska tänka på att det ska fungera i praktiken också.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5772073

Om man hellre vill tillbaka till kriget har vi misslyckats.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 22:01:09 följande:

Jag är relativt fördomsfri faktiskt, jag generaliserar inte att invandrare skulle vara på det sätt du beskrev ovan.
    Du förstod verkligen inte vad jag skrev? Tröttsamt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:02:09 följande:
    Om man transporterar fångar som har misskött sig förstår jag att man får en ganska stygg bild av invandrare. Du har träffat de allra sämsta.
    Nja många var väldigt trevliga men brotten kanske inte var det. Jag var faktiskt mest förvånad över överrepresentationen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 21:55:58 följande:
    Nej jag tycker inte att vi ska ha ett övervakningssamhälle. Det har jag aldrig påstått särskilt inte när inget brott begåtts.
    Tror du att det hade tystats ner i media om Svenskarnas Parti gjort ett register på över 400 muslimer som surfat på jihadsidor och tagit olagliga kreditupplysningar på densamme? Inte en chans va? Jag tål inte hyckleriet och dubbelstandarden.
    Det som researchgruppen gjorde har väl knappast tystats ner. Finns det NÅGON som inte vet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?