• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:05:12 följande:
    Det som researchgruppen gjorde har väl knappast tystats ner. Finns det NÅGON som inte vet?
    Ja precis alla. Jag pratar inte om deras "Avpixling" som media skrev om. Det här är en annan händelse. Den 14 januari 2014 tog Researchgruppen 406 olagliga kreditupplysningar på kommentatorer vars identitet de tagit fram på tvivelaktiga sätt. Det har inte stått ett enda ord om detta i tidningen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:02:25 följande:
    Ja kriget i Syrien är förjävligt och jag lider med alla som tvingas fly med sina små barn. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det var överkurs att som enda landet i världen garantera PUT. TUT hade räckt till att börja med så kan man utgå därifrån. Sverige har tagit ett stort ansvar för flyktingar i världen och det ska vi vara stolta över. Men jag tycker att våra politiker, eller i detta fallet migrationsverket, ska tänka på att det ska fungera i praktiken också.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Om man hellre vill tillbaka till kriget har vi misslyckats.

Det var inte ett så fint erbjudande som det lät. Kanske var det mest tänkt att sporra andra EU-länder. Många bäckar små. Det är inte så många som klarar av att ta sig hit, även om det har blivit några fler kvotflyktingar som FN ombesörjer transporten för. De här människorna kommer att stanna länge.  Det är för många intressenter i den här konfliketen så det kommer att bli ett långdraget krig. PUT är vettigare då. De som vill återvänder även om de fått PUT, men de med barn som kommer att växa upp här kommer nog inte att vilja rota upp dem igen till ett land de inte känner igen sig i. Allt kommer dessutom att vara sönderbombat innan de är klara. De slutar väl inte att slåss innan det inte längre finns något att slåss över.
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 21:58:30 följande:
    Så när SD-fans skriker om "våldsvänster-AFA" och "PK-kulturmarxister" och "arabmuslimska terrorister" så är det för att de känner andra genom sig själva? Kinda makes sense...
    Nej, Dojan, skriVer jag "AFA" eller "våldsvänster" eller "interasismen" eller vad de nu kallar sig, så menar jag just detta!
    ~thorn in your side~
  • Cal XVI Gustf
    nihka skrev 2014-02-27 22:05:12 följande:
    Det som researchgruppen gjorde har väl knappast tystats ner. Finns det NÅGON som inte vet?
    Hmmm, jag har försökt söka lite grann. Jag har tagit reda på att den häringa Researchgruppen hackade något som heter Disqus och att de sedan beställde kreditupplysningar från firman Bisnode.

Provade att googla på researchgruppen + bisnode och researchgruppen + disqus men får bara upp en massa träffar på avpixlat och liknande samt diverse bloggar och flashback. Någon som kan tipsa om en artikel i "vanlig" media?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:04:46 följande:
    Nja många var väldigt trevliga men brotten kanske inte var det. Jag var faktiskt mest förvånad över överrepresentationen.
    Det var som när jag jobbade inom vården. Jag fick för mig att alla var sjuka. Du vet ju hur den ser ut statistiskt, det finns en överrepresentation, men de allra, allra flesta invandrare kommer aldrig, aldrig någonsin i klammeri med rättvisan.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:15:34 följande:

Det var inte ett så fint erbjudande som det lät. Kanske var det mest tänkt att sporra andra EU-länder. Många bäckar små. Det är inte så många som klarar av att ta sig hit, även om det har blivit några fler kvotflyktingar som FN ombesörjer transporten för. De här människorna kommer att stanna länge.  Det är för många intressenter i den här konfliketen så det kommer att bli ett långdraget krig. PUT är vettigare då. De som vill återvänder även om de fått PUT, men de med barn som kommer att växa upp här kommer nog inte att vilja rota upp dem igen till ett land de inte känner igen sig i. Allt kommer dessutom att vara sönderbombat innan de är klara. De slutar väl inte att slåss innan det inte längre finns något att slåss över.
    Ja men resten av Europa undrade nog om Sverige tappat förståndet för inte var det så att de blev inspirerade att följa efter dessvärre.....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5684286

Uppåt 1800 i veckan tycker jag är en ganska hög siffra för lilla Sverige. Alla ska ha mat,husrum och vård och mycket mer.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:29:20 följande:
    Jag tycker inte heller att det är vettigt att man skaffar barn när man lever på försörjningsstöd. Däremot två människor som arbetar och betalar skatt ska naturligtvis kunna bilda familj.
    Inte om man oroar sig för kostnader och ömmar för de gamla. Är man emot invandring av ekonomiska skäl är det milt sagt dubbelmoral att skaffa sig barn.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-27 22:17:37 följande:
    Hmmm, jag har försökt söka lite grann. Jag har tagit reda på att den häringa Researchgruppen hackade något som heter Disqus och att de sedan beställde kreditupplysningar från firman Bisnode.

Provade att googla på researchgruppen + bisnode och researchgruppen + disqus men får bara upp en massa träffar på avpixlat och liknande samt diverse bloggar och flashback. Någon som kan tipsa om en artikel i "vanlig" media?
    Nej det finns inga artiklar i vanlig media. Inte ens i Expressen trots att Researchgruppen jobbar för dem. Bisnode sade upp alla avtal med RGs Seppuku Media samma dag anmälningarna rasade in och vi fick alla brev där det står "hur allvarligt de ser på detta och att det är missbruk av deras tjänster" och bla bla bla.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:11:17 följande:
    Ja precis alla. Jag pratar inte om deras "Avpixling" som media skrev om. Det här är en annan händelse. Den 14 januari 2014 tog Researchgruppen 406 olagliga kreditupplysningar på kommentatorer vars identitet de tagit fram på tvivelaktiga sätt. Det har inte stått ett enda ord om detta i tidningen.
    OK. Nej, det hade jag inte hört före du berättade här tidigare idag.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:19:12 följande:
    Det var som när jag jobbade inom vården. Jag fick för mig att alla var sjuka. Du vet ju hur den ser ut statistiskt, det finns en överrepresentation, men de allra, allra flesta invandrare kommer aldrig, aldrig någonsin i klammeri med rättvisan.
    Nej det finns fantastiskt trevliga och duktiga invandrare och så finns det rötägg. Och rötäggen tycker jag att det ska bli lättare att utvisa. Om man återfinns under 40 avsnitt i belastningsregistret trots att det är mindre brott tycker jag att det kan vara dags att packa väskan och flytta hem.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?