• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 13:42:00 följande:
    Fortfarande 49 procentenheter bättre än Avpixlat som hittar på 99% av sitt innehåll.
    Finns alltid källor för den intresserade.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:39:16 följande:
    Jag har faktiskt inte en jävla aning heller men är bara så trött på detta ickeargument som man får kastat på sig hela tiden. Dock vet jag att några av dem som hackar mest på SD och bidragstagare själv levt på bidrag och skrivit ut det här. Dubbelmoral deluxe.
    Jag tycker inte att det är relevant om man lever på bidrag eller inte - inte för diskussionen i alla fall.

Jag har själv haft a-kassa under en kort period i mitt liv. Kanske inte vad man menar med bidrag - men jag kan inte förstå hur det skulle påverka värdet eller bristen på värde i det jag skriver om jag fick sparken med omedelbar verkan i morgon måndag och var tvungen att söka bidrag för att klara mig.

Ok. Jag ser vad du skriver om att kasta sten - men är det särskilt vanligt att sverigedemokrater utpekas som bidragstagare. 

Jag vet inte om det förhåller sig så att det finns en överrepresentation bland sverigedemokrater, men generellt anser jag inte att värdet av en människas åsikter ska påverkas av om hen är långtidssjukskriven, går på soc eller a-kassa eller arbetar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 14:45:16 följande:
    Jaha så då är man automatiskt lögnare och mörkhyad som aldrig fått höra en rasistisk kommentar riktad mot vare sig själv eller familjen, eller vad försöker du säga Gert?
    SR-reporter erkänner att hennes jobb inte är att återspegla verkligheten. Det gör väl henne till en automatisk lögnare.

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 14:39:59 följande:
    Så skåningar ska inte få jobba norr om götalandsgränsen på äldrevården heller? De är också svåra att förstå, nämligen.

Och som sagt, alternativet var nog att hon låg där helt själv, utan någon som tog hand om henne.
    När du inte vet vad du pratar om är det bättre att du håller tyst. Du lever i en fantasi om du tror att det inte finns svenskar som arbetar inom äldrevården. Sluta fabulera ihop din egen sanning.
    Att jämföra svenska dialekter är patetiskt. En skåning hade förstått vad min mormor sa och hade kunnat förklara sig. Det är värre om människan inte har en aning om vad mormor säger och inte kan svara tillbaks på svenska språket.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 14:41:50 följande:
    Nejnejnej, försök inte! De ENDA som hackar på bidragstagare är SD-fansen. Det vi kritiserar är hur SD gnäller om "bidragsfusk" medan de själva försöker fuska, sno, bedra och göra allt de kan för att få litet extra slantar.
    Jag avskyr bidragsfuskare. Tycker att de är parasiter som förtjänar en lavett och gå direkt i fängelse utan att passera gå.
  • korp3n
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:42:45 följande:
    Jag väntar på en krönika av en svensk tjej som är trött på att kallas svennehora. Tänk att det är straffbart att säga negerjävel men inte svennehora. Trots att det var den svarta mannen som skrek svennehora först. Kanske dags att ändra lagen så även svenskar kan utsättas för rasism för det går åt båda hållen.
    Absolut hade varit intressant att läsa den krönikan, tycker att det är minst lika illa när det skriks skit åt båda hållen, mig veterligt så gör väl inte rasims skillnad på hudfärg utan hur tillvida man utsätter någon annan för rasism? Finns det någon som skrivit en sådan artikel så skulle jag jätte gärna vilja läsa den. Tycker absolut inte man skall göra skillnad på folk och folk. Men när man drar alla som är av en härkomst över en kam då rimmar det illa och när man skyller all världens problem på en viss grupp människor då blir det snett.

Har du prövat att anmäla någon för rasistska uttalanden när det skett att någon blivit kallad för svennehora? de skolor jag arbetat så har det gjorts anmälningar där socialen blivit inkopplad när sådant har förekommit. Det har förbjudits för fd serber att använda chetnik symboler, när ny nazister använt symboler som visar på att de uttrycker rasistiska tendenser. Man har kategoriskt anmält all form av rasism på de skolor jag arbetat.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:39:16 följande:
    Jag har faktiskt inte en jävla aning heller men är bara så trött på detta ickeargument som man får kastat på sig hela tiden. Dock vet jag att några av dem som hackar mest på SD och bidragstagare själv levt på bidrag och skrivit ut det här. Dubbelmoral deluxe.
    Vem hackar på bidragstagare, mer än de som påstår att det är invandrarna som suger ut bidragssystemet?

Sedan har jag fått kastat på mig otaliga gånger i den här tråden (inte av dig) att jag är arbetslös och går på soc fast jag har sagt att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Det får rinna av bara. Det är sådant som ansatta människor säger när de vill slå sig upp ur sitt underläge, men det sänker dem bara mer.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-02 14:48:52 följande:
    Jag tycker inte att det är relevant om man lever på bidrag eller inte - inte för diskussionen i alla fall.

Jag har själv haft a-kassa under en kort period i mitt liv. Kanske inte vad man menar med bidrag - men jag kan inte förstå hur det skulle påverka värdet eller bristen på värde i det jag skriver om jag fick sparken med omedelbar verkan i morgon måndag och var tvungen att söka bidrag för att klara mig.

Ok. Jag ser vad du skriver om att kasta sten - men är det särskilt vanligt att sverigedemokrater utpekas som bidragstagare. 

Jag vet inte om det förhåller sig så att det finns en överrepresentation bland sverigedemokrater, men generellt anser jag inte att värdet av en människas åsikter ska påverkas av om hen är långtidssjukskriven, går på soc eller a-kassa eller arbetar.
    Nej jag tror inte det finns en överrepresentation. När Expressen skulle göra sin lilla Avpixlingsgrej var chocken total när det visade sig att bidragsgivarna till stor del bestod av forskare, egna företagare och relativt högt uppsatta chefer. Och dessa är även SD-röstare.
    Vissa i tråden vill ofta påskina att SDare skulle vara socfall. Genom sig själv känner man andra.
    Man är inte mindre värd om man inte KAN arbeta av någon anledning. Om man däremot inte IDS arbeta ska man ha en spark i arslet och jag kan tillstå att sådana människor inte står högt i kurs hos mig. Man ska anstränga sig till 100% att vara självförsörjande.
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 14:53:13 följande:
    Absolut hade varit intressant att läsa den krönikan, tycker att det är minst lika illa när det skriks skit åt båda hållen, mig veterligt så gör väl inte rasims skillnad på hudfärg utan hur tillvida man utsätter någon annan för rasism? Finns det någon som skrivit en sådan artikel så skulle jag jätte gärna vilja läsa den. Tycker absolut inte man skall göra skillnad på folk och folk. Men när man drar alla som är av en härkomst över en kam då rimmar det illa och när man skyller all världens problem på en viss grupp människor då blir det snett.

Har du prövat att anmäla någon för rasistska uttalanden när det skett att någon blivit kallad för svennehora? de skolor jag arbetat så har det gjorts anmälningar där socialen blivit inkopplad när sådant har förekommit. Det har förbjudits för fd serber att använda chetnik symboler, när ny nazister använt symboler som visar på att de uttrycker rasistiska tendenser. Man har kategoriskt anmält all form av rasism på de skolor jag arbetat.

INRIKES. När en främling kallade en ung kvinna för ”jävla svenne” svarade hon med att kalla främlingen för ”neger”. Nu döms kvinnan till böter för sitt uttalande.

I oktober uppstod en dispyt mellan en 29-årig man och en 17-årig kvinna utanför McDonalds i Udevalla. Mannen ska ha sagt ”håll käften jävla svennar” till kvinnan och hennes kompis. 17-åringen svarade då genom att säga ”jävla neger”. Mannen polisanmälde kvinnans uttalande och det hela gick till rättegång.

I tingsrätten anklagades kvinnan för både förolämpning och olaga hot, men friades från det senare. Udevalla tingsrätt har nu dömt kvinnan till 1500 kronor i dagsböter.

Förolämpning är en ovanlig brottsrubricering som sällan leder till åtal, trots det så valde åklagaren Katarina Olsson att driva målet. Hon menar att målet är viktigt ur ett samhällsperspektiv.

– Påkallat ur allmän synpunkt betyder att det krävs något större bakom förolämpningen än att personen bara tar illa upp. Till exempel att en större grupp kränks av förolämpningen, eller att ett större samhällsfenomen, som rasism, visar sig i förolämpningen, uppger Olsson i en intervju.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-02 14:55:58 följande:
    Vem hackar på bidragstagare, mer än de som påstår att det är invandrarna som suger ut bidragssystemet?

Sedan har jag fått kastat på mig otaliga gånger i den här tråden (inte av dig) att jag är arbetslös och går på soc fast jag har sagt att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Det får rinna av bara. Det är sådant som ansatta människor säger när de vill slå sig upp ur sitt underläge, men det sänker dem bara mer.
    Jag har ingen aning ifall du arbetar eller inte. Men det finns en viss "herre" i tråden som älskar att prata om bidragstagare och fusk.
    Lite luddigt, går du på soc och arbetar samtidigt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?