• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-01 21:33:09 följande:

Jadu du får tro vad du vill, men det kommer aldrig att bli lönsamt att ta in folk som det ej finns jobb till utan man kan gott ta dom som vi behöver som vi gör nu. Det är ju inte direkt så att det byggs bostäder till den storamassan i förorterna? Utan till folk som vill hålla sig undan från problemen. ( Och dom betalar själva sin lägenhet) Sedan är det ju bättre att ha flera lärare sjuksköterskor, personal på äldreboende än några som sitter och betalar ut socialbidrag. Det kommer alltid byggas nyahus underhållas hus, infrastruktur , säljas mat och elektronik utan ökad befolkning. Det är inte befolkningsuppdrag att öka vinster till Ica- handlare dom klarar sig rätt bra ändå. Hur mycket tror du bankerna har tjänat på att folk har flytt från ytterområdena.

Inte lönsamt att lägga förband heller men det slutar blöda och gör kroppen mer funktionell efteråt - och ungefär så ser Sveriges situation ut, om än lite väl dramatiskt beskrivet. Just nu blöder Sverige arbetstillfällen.

Syns inte kopplingen mellan en ökad efterfråga och stimulans på marknaden så finns det inte mycket att diskutera i ämnet ekonomi här. Med en stagnerande folktillväxt så finns det knappast någon anledning till att bygga nya bostäder i någon nämnbar utsträckning - bostäder skulle snarare finnas i överflöd efter ett tag. Det samma gäller då allt inom näringslivet. Spöken köper liksom inte bilar, mat eller behöver mat och internet - människor sysslar med sådant och sjunker de då i antal i en nation så behövs det givetvis mindre utav dessa produkter och tjänster. Para ihop det här med behovet av tillväxt och problemet borde se kristallklart ut.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 21:58:18 följande:
    Inte lönsamt att lägga förband heller men det slutar blöda och gör kroppen mer funktionell efteråt - och ungefär så ser Sveriges situation ut, om än lite väl dramatiskt beskrivet. Just nu blöder Sverige arbetstillfällen. Syns inte kopplingen mellan en ökad efterfråga och stimulans på marknaden så finns det inte mycket att diskutera i ämnet ekonomi här. Med en stagnerande folktillväxt så finns det knappast någon anledning till att bygga nya bostäder i någon nämnbar utsträckning - bostäder skulle snarare finnas i överflöd efter ett tag. Det samma gäller då allt inom näringslivet. Spöken köper liksom inte bilar, mat eller behöver mat och internet - människor sysslar med sådant och sjunker de då i antal i en nation så behövs det givetvis mindre utav dessa produkter och tjänster. Para ihop det här med behovet av tillväxt och problemet borde se kristallklart ut.

Nä det är ingen ide när alla partier har samma ekonomer som räknar åt dom. Nä, men bilar elektronik mat tjänster blir gamla tar slut mm, och då köps det nytt.Allt handlar om ökade vinster för företag och visst det behöver väl inte vara fel, men att tro att flyttande av billig arbetskraft och kapital är bra för folk i allmänhet är bara dumheter.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-01 22:15:50 följande:

Nä det är ingen ide när alla partier har samma ekonomer som räknar åt dom. Nä, men bilar elektronik mat tjänster blir gamla tar slut mm, och då köps det nytt.Allt handlar om ökade vinster för företag och visst det behöver väl inte vara fel, men att tro att flyttande av billig arbetskraft och kapital är bra för folk i allmänhet är bara dumheter.

Att tro att det här ekonomiska systemet kan göras bra för människor "är" dumheter. Systemet kräver ständig tillväxt och ständig tillväxt kräver ständig folktillväxt - att det skapar problem och inte håller säger sig självt. Det går inte att stå still i det här systemet utan att sjunka, hur mycket människor än skriker efter en paus - världar står i brand utan att systemet ger någon pardon - 1/3 av världens befolkning svälter utan minsta pardon - och Sverige behöver folktillväxt utan minsta, lilla pardon.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-01 19:34:17 följande:

Tror jag? Men du som inte ens fattar att det är bättre att ta in folk som kan och vill jobba direkt, ist för några som du måste försörja helt i många år är ju skrattretande.
    Och om du inte förstått att SD jobbar hårt på att skrämma arbetsgivare FRÅN att anställa invandrare, och därmed skapa just det försörjningskrav du ogillar, så...

Det är dumt att se ett problem och gå på den "lösning" som gör problemet etter värre.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-01 20:08:59 följande:
    De är ju ffs proffs på det. Förstår inte varför de inte söker sig till en karriär inom politiken!
    Alla politiker är inte som Jimmie Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-01 22:15:50 följande:

1) Alla partier har inte samma ekonomer.

2) SD har INGA ekonomer som räknar åt dem. De följer de andra partierna litet efter behag, oftast allianspartiernas ekonomiska politik. Så att försvara dem känns milt sagt kontraproduktivt.
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 23:07:55 följande:
    Nej... det är de inte. Vad hade det med saken att göra?
    ~thorn in your side~
  • Bejje
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 23:07:55 följande:
    Tack och lov för det. Jimmie är den bästa av sittande politiker.
  • effemgea
    Bejje skrev 2014-03-02 02:34:03 följande:
    Tack och lov för det. Jimmie är den bästa av sittande politiker.
    Visst, Jimmie är bäst.

Det är iallafall ett relativt lindrigt uttryck för att SD-sektens anhängare är som barn, men troligen utan barns potential och charm.

Jimmie är bäst av sittande politiker - I världen, Sverige eller inom SD? Och varför?

Om du kollar min sidfot så har kopierat en SD-kommunpolitikers dyrkan av Åkesson:  Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans.

Sekten är värst, skulle jag vilja påstå om man ska diskutera på SD-nivå.

Fast egentligen tycker jag att det är märkligt att så många sverigedemokrater tycks befinna sig på en femårings nivå och att trenden med dyrkande eller avståndstagande sverigedemokrater närmast är epidemisk till sin karaktär.

Efter vad jag kan minnas var det en numer bannad sverigedemokrat som introducerade den här på FL, Jelly, eller något liknande som jag tror hen kallade sig, och nu förvaltas den mycket väl av exempelvis Fagerlund som bygger sina utsagor på sin inbillade förmåga att kunna läsa av folks tankar och känslor eller av "Snömoset" som gör detsamma men på en ännu lägre nivå, där debatten är reducerad till varianter av påståendet "Du är dum".

Själv undrar jag vad det är hos SD som får så många av anhängarna att regrediera till bortskämda barn.

Jag tar ett exempel från den här tråden då "Snömoset" har haft uppenbarelser och sedan säger typ: Du är dum som försöker tysta debatten. Så nu befaller jag dig att vara tyst. Det är ingen som tycker om dig, det vet jag bestämt.

Själv undrar jag om det är SD-sekten i sig som får anhängarna att reduceras till gråtskrikande barn eller om det är den sorten som lockas av Åkessons imbecilla budskap.
    nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 18:57:33 följande:
    Så invandrarna får gärna ta hand om din mamma på jobbet, men bo nära henne får de inte. Spännande dubbelmoral, måste jag säga.
    Vem har sagt att det måste vara invandrare? Det får gärna vara svensk personal. Inte som när min mormor låg för döden och hon inte kunde förstå viss personal för de talade för dålig svenska. Hon tyckte det var väldigt obehagligt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?