• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-02 18:44:56 följande:
    Klart att det finns rasism. Men på journalisthögskolan lär dem sig att det bara finns en sorts rasism, den som svenskar står för. Omvänd rasism ska journalister inte skriva om.
    OK. Det kanske är när man tar sin masters som man får inblick i den danskar står för och så branchar man ut därifrån.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-02 18:44:56 följande:
    Klart att det finns rasism. Men på journalisthögskolan lär dem sig att det bara finns en sorts rasism, den som svenskar står för. Omvänd rasism ska journalister inte skriva om.
    Omvänd rasism? Du menar exrasister som omvänts till antirasister?? Enda sortens omvänd rasism jag känner till.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 19:09:11 följande:

USA har ju använt en tom extremare metod än vad du förespråkar och det fungerar ju inte heller, varför gör det inte det?

Förespråkar ingen specifik metod, förespråkar funktion mot gemensamma mål - ekonomisk överlevnad på nationsnivå borde höra till ett sådant. Att förlama den enda folktillväxt som Sverige har fungerar inte för ett land som Sverige, ett vida känt faktum sedan 1960 och då problemen med en stagnerande folktillväxt uppdagades.

Politik det här, inte image - det ska göra nytta, inte hålla uppe ideologier i förtret bara för att folk vill identifiera sig med något.

• Digestive
    Gert skrev 2014-03-02 18:34:43 följande:
    Det här är varför man röstar på sverigedemokraterna och inte miljöpartiet. För 6 veckor sedan skrattade Åsa Romson åt Björn Söders teoretiska scenario att Ryssland skulle anfalla Sverige. På mycket kort tid tror jag att många som tidigare blundat för de nya ryska imperieambitionerna har omvärderat sin syn på björnen i öst.

" rel="nofollow" target="_blank">

#start=0:00;end=6:00;cycles=-1;autoreplay=false;sh owoptions=false

Sydbjörnen och östbjörnen har alltid legat i luven på varandra! Rysslands intresse av Ukraina har dock lite med Sverige att göra men visst känns det som en olustig granne i kvarteret strax därborta.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 19:09:11 följande:

USA har ju använt en tom extremare metod än vad du förespråkar och det fungerar ju inte heller, varför gör det inte det?

Ah, glömde frågan; vad för metod talas det om?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 18:58:57 följande:

Men vi tjänar inga pengar på arbetslösa, och vi tjänar inga pengar på att betala hyror i tex Rinkeby . Tror det är ett Engelska fastighetsbolag som äger det. Hur kan det gynna barnen och övrigt befolkning i ytterområdena om vi låter flera flytta in ? Det normala vore väl att ta hand om dom som finns här idag innan vi fortsätter i samma dåliga mönster.

Det handlar inte om att tjäna pengar, inget företag Sverige, utan om att kunna skapa tillväxt utan inflation som följd. Kommunernas ekonomi har inget med saken att göra och offentliga resurser kan knappast prioriteras före hela nationens ekonomiska hållbarhet.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 19:59:37 följande:
    Ah, glömde frågan; vad för metod talas det om?

Digestive skrev 2014-03-02 19:49:10 följande:
    Förespråkar ingen specifik metod, förespråkar funktion mot gemensamma mål - ekonomisk överlevnad på nationsnivå borde höra till ett sådant. Att förlama den enda folktillväxt som Sverige har fungerar inte för ett land som Sverige, ett vida känt faktum sedan 1960 och då problemen med en stagnerande folktillväxt uppdagades.   Politik det här, inte image - det ska göra nytta, inte hålla uppe ideologier i förtret bara för att folk vill identifiera sig med något.

Återigen det kommer aldrig bli bättre när hela landet ser ut som Malmö eller valfritt ytterområde. Men du får gärna tro det om du vill. Ville att du kanske skulle titta åt USA det är väl där vi landar med dina uträkningar, och det är inget för mig.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 18:58:57 följande:

Men vi tjänar inga pengar på arbetslösa, och vi tjänar inga pengar på att betala hyror i tex Rinkeby . Tror det är ett Engelska fastighetsbolag som äger det. Hur kan det gynna barnen och övrigt befolkning i ytterområdena om vi låter flera flytta in ? Det normala vore väl att ta hand om dom som finns här idag innan vi fortsätter i samma dåliga mönster.

Tycker även att förståelse för att det här "dåliga mönstret" hör till en olycklig nödvändighet i ett dåligt system - handlar om en sak som borde ha uppstått vid det här laget. Det finns inget utrymme för bekvämlighet i ett system som kräver ständig tillväxt, inte direkt svårt att förstå - som en simmare som aldrig får stanna upp med simtagen, oavsett verk och leda så kräver systemet ständigt en ny simlängd, annars sjunker simmaren.

Systemet såg dagens ljus för att hålla slavar livegna, har använts otaliga gånger som ren krigsförning mot andra nationer - inte riktigt ett system med människors bästa i fokus och lämnar precis lika mycket utrymme för bestående bekvämlighet som det låter. Precis som att slavarna en gång fick jobba för att betala avkastning på en obetalbar skuld, får nu nationer världen över göra likadant i samma men det numera globalt spridda systemet.

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 20:13:18 följande:

Återigen det kommer aldrig bli bättre när hela landet ser ut som Malmö eller valfritt ytterområde. Men du får gärna tro det om du vill. Ville att du kanske skulle titta åt USA det är väl där vi landar med dina uträkningar, och det är inget för mig.

Och återigen så synas den här drömmen om att bekvämlighet kan prioriteras framför allt annat och i alla lägen. Länder krossas utav systemet (exempelvis Grekland och Spanien) och håller 1/3 av världen i svält men Sverige behöver inte ställa upp på någon obekväm spelregel alls. Lycka till med den.

Och nej, Grekland och Spanien ligger inte i samma situation och har samma behov som Sverige - men de har likväl fallit på grund av systemet och för att spelat ut korten dåligt i det på kritiska punkter, och för Sverige så handlar just folktillväxten om en sådan kritisk punkt. Alla länder har olika förutsättningar i det här systemet och Sverige behöver just kortet folktillväxt i sin hand.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 20:17:10 följande:
    Tycker även att förståelse för att det här "dåliga mönstret" hör till en olycklig nödvändighet i ett dåligt system - handlar om en sak som borde ha uppstått vid det här laget. Det finns inget utrymme för bekvämlighet i ett system som kräver ständig tillväxt, inte direkt svårt att förstå - som en simmare som aldrig får stanna upp med simtagen, oavsett verk och leda så kräver systemet ständigt en ny simlängd, annars sjunker simmaren.   Systemet såg dagens ljus för att hålla slavar livegna, har använts otaliga gånger som ren krigsförning mot andra nationer - inte riktigt ett system med människors bästa i fokus och lämnar precis lika mycket utrymme för bestående bekvämlighet som det låter. Precis som att slavarna en gång fick jobba för att betala avkastning på en obetalbar skuld, får nu nationer världen över göra likadant i samma men det numera globalt spridda systemet.

Då är det dax att deportera alla arbetslösa invandrare, och börja odla potatis ist. Sedan låta bankerna frakta bort sina hus från Sverige, hoppas att dom inte glömmer Rinkeby.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?