• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:13:08 följande:
    Och ändå röstar de på SD, menar du???

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jag har inte röstat på Sd ännu.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-01 19:13:12 följande:

Jag tror att den kommer att bli betydligt större i framtiden. Det är det där att du inte förstår att det spelar stor roll vilka som kommer hit. Vi jobbar tex åt en seriös byggherre som har några hundra från ett ex östland, alla har Svenska personnummer och betalar sina egna lägenheter och skatt. Och antagligen kommer dom att flytta hem när dom känner sig rika så vi slipper att betala när dom är gamla det är riktigt bra. Sedan vet jag några andra svenskabolag där all personal har egna utländskabolag dvs dom betalar ingen skatt i Sverigen, Dvs helt värdelöst för Sverige. Så att vi måste öka befolkningen konstant är bara skitsnack, det finns hur många som helst som gärna kommer hit och arbetar om vi vill det.

En mer lukrativ marknad i Sverige, i och mer fler konsumenter i Sverige, lockar just arbetsinvandring, företagsexpansion samt nystartade företag till och i Sverige. Det gäller även att börja i rätt ände - för de 3 nämnda faktorerna uppstår knappast om inte marknadsunderlaget finns där för dem först.

Arbetsbristen i Sverige beror på att arbetstillfällen försvinner ut ur landet. Finns det någon annan lösning än att då göra marknaden mer lukrativ så skulle det troligen ge nobelpris.

Det försvinner fler arbetstillfällen ur Sverige om året än vad det överhuvudtaget immigrerar människor i netto - så nej, det räcker inte riktigt med enbart vilja för att arbetskraft ska söka sig hit, utan snarare en anledning för dem att flytta hit.

• Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:16:19 följande:
    Så du menar att SD-are INTE kacklar om "våldsvänstern", "kulturmarxister" och kalla alla vänster om SD (inklusive moderater, kristdemokrater och andra högerpartier) för "kommunister"?
    Eller ge ickesvar med hjälp av frågor.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 19:44:14 följande:
    En mer lukrativ marknad i Sverige, i och mer fler konsumenter i Sverige, lockar just arbetsinvandring, företagsexpansion samt nystartade företag till och i Sverige. Det gäller även att börja i rätt ände - för de 3 nämnda faktorerna uppstår knappast om inte marknadsunderlaget finns där för dem först.   Arbetsbristen i Sverige beror på att arbetstillfällen försvinner ut ur landet. Finns det någon annan lösning än att då göra marknaden mer lukrativ så skulle det troligen ge nobelpris.   Det försvinner fler arbetstillfällen ur Sverige om året än vad det överhuvudtaget immigrerar människor i netto - så nej, det räcker inte riktigt med enbart vilja för att arbetskraft ska söka sig hit, utan snarare en anledning för dem att flytta hit.

Då finns det många ländersambassader du kan ringa. Du kanske får nobelpris , bara att skeppa in några tiotals- miljoner ( valfritt folkslag) till Grekland så kommer det att blomstra direkt.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:20:09 följande:
    Kontentan blir svår att inte tolka som ett tydligt "låt landet brinna och dö - så länge som det bara är vita helsvenskar här!!"

Ja, på vissa låter det så gott som så. Tror inte riktigt de förstår konsekvenserna, för även om de skulle känna saken värd så innebär det att Sverige skulle avvecklas till samma status som länderna som de på sina håll hånar.

Samtliga u-länder har eb sak gemensamt - deras tillväxt står stilla. Många verkar föreställa sig att de stadigt sjunker men så ser det inte ut, utan det handlar om samma situation som Finland och Danmark har befunnit sig i 5 år. Finland och Danmark har enbart mer pengar i omlopp, än exempelvis ett u-land i Afrika, vilket ger dem lite tid innan samma ekonomiska katastrof känns ordentligt - utöver det så går alltså Sveriges grannländer på samma mörka stig som vilket u-land som helst och det enda som skiljer handlar om tid.

När en nation väl börjat betala skulderna med pengar som egentligen behövs så börjar det krackelera på allvar. Rätt svårt att komma ur en sådan situation efteråt - inte minst när det hela tiden står finanskriser runt hörnet. Om dollarn faktiskt spricker det här året så får Danmark och Finland det riktigt svårt. De har liksom inte lyckats återhämta sig sedan finanskrisen 2008. Utan förändring så ger 1 eller 2 sådana smällar en teknisk knock-out och det kan inte ens talas om tid som rinner ut längre.

Fucking hemskt egentligen och samma system skapar lidande överallt. Har ju en sorts anarkistisk ställning och anser att människorna på dessa markområden egentligen (rent utopiskt tänkt i fantasin och i önskan, inte praktiskt tänkt och genomförbart idag) ska få leva som det behagar dem.

• UniqueSnowflake
    Gert skrev 2014-03-01 19:44:45 följande:
    Eller ge ickesvar med hjälp av frågor.
    De är ju ffs proffs på det. Förstår inte varför de inte söker sig till en karriär inom politiken!
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 16:41:22 följande:
    alternativfakta.net - en ny privat aktör på banan, en anonym person som sammanställer statistik i syfte att försvara sin egen syn om att Sverige förstörts av alla invandare som kommer hit med sin medeltida religion. Väldigt populärt att länka dit från Avpixlat och fria tider.

Jo, Sverige tar emot många flykingar jämfört med många andra länder och det vore bra om fler la sig på Sveriges nivå isf tvärtom.

Fast det betyder inte alls att Sverige passerade Frankrike och Tyskland under 2103. Jag har redan gett dig siffrorna för totalen för 2013 och de var avsevärt lägre än prognoserna.

Behöver jag påminna om att det fortfarande pågår ett inbördeskrig i Syrien och att det betyder fler flyktingar?

Du har aldrig frågat dig varför inte fler irakier sökte asyl i USA?
    Jag har aldrig sett den sidan förut faktiskt. Googlade lite bara. Men det verkade finnas källor till tabellerna och siffrorna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 17:08:39 följande:
    Nej, det kommer inte upp nedslående många artiklar, men det är nedslående att det kommer upp några artiklar under detta ämne alls.

Ja, det är barn vi pratar om. Diskussionen om tillförlitligheten med åldersbestämning har tagits upp så många gånger. Statistiken handlar om hur många som bestämdes som överåriga tillsammans med en stort antal som KUNDE ha varit 18 och äldre, men ändå låg inom spannet för att vara under 18. Om det är ett felspann på 4 år så kommer ALLA 17-åringarna att KUNNA vara 19, men de KAN också vara 15. Detta är rent teoretiskt eftersom det i verkligheten går att befinna dig utanför det statistiska spannet också - både uppåt och nedåt. Det gäller för både handledsröngen och tandstatus samt båda i kombination.

Ja, det kostar att ha ensamkommande barn i boenden. Själv skulle jag vilja satsa ännu mer på dem och ha dem i famlijer. Här tror jag kommunerna tänker lite kommunekonomi och vill använda sina lokaler, skapa jobb etc isf att hitta familjeplaceringar, men jag tror man har igen det i slutändan. Tonårsbarn behöver föräldrastyrning och vuxna människor att kyta an till ordentligt.

meritwager.wordpress.com/2013/10/09/en-migga-116-av-134-pastatt-minderariga-bedomdes-inte-vara-minderariga/

www.nrk.no/norge/avslorer-aldersjuks-med-rontgen-1.11138309

Jag är inte övertygad.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-01 19:53:44 följande:

Då finns det många ländersambassader du kan ringa. Du kanske får nobelpris , bara att skeppa in några tiotals- miljoner ( valfritt folkslag) till Grekland så kommer det att blomstra direkt.

Grekland har främst andra problem med ekonomin än vad folktillväxt ensamt skulle dämpa effektivt och processen tar för lång tid för att ge resultat vid en redan existerande katastrof. Det handlar om planering för att inte hamna där överhuvudtaget och vad som behövs i första hand ser olila ut för alla länder men just folktillväxten som faktor står central - flr det ter sig svårt att få ständig tillväxt utan en ständigt ökande befolkning, så länge människor behövs för att producera, ge tjänster och skapa efterfråga.

Skulle exempelvis Grekland klara sig bättre om de deporterade alla som inte hade sysselsättning? Extremt tveksamt det. Företag skulle såklart klara sin ekonomi bättre om de gjorde sig av med olönsamma arbetare men nationer spelar efter helt andra regler - det måste finnas anledning till tillväxt. Det går helt enkelt inte att driva ett land framåt genom att skära ned på offentliga kostnader, inte där tricket ligger och Sverige kunde utvecklas till det mest framgångsrika landet i världen om det förgöll sig så - genom att enbart privatisera allt och inte ha någon offentlig ekonomi och tillhörande kostnader överhuvudtaget.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 20:31:02 följande:
    Grekland har främst andra problem med ekonomin än vad folktillväxt ensamt skulle dämpa effektivt och processen tar för lång tid för att ge resultat vid en redan existerande katastrof. Det handlar om planering för att inte hamna där överhuvudtaget och vad som behövs i första hand ser olila ut för alla länder men just folktillväxten som faktor står central - flr det ter sig svårt att få ständig tillväxt utan en ständigt ökande befolkning, så länge människor behövs för att producera, ge tjänster och skapa efterfråga.   Skulle exempelvis Grekland klara sig bättre om de deporterade alla som inte hade sysselsättning? Extremt tveksamt det. Företag skulle såklart klara sin ekonomi bättre om de gjorde sig av med olönsamma arbetare men nationer spelar efter helt andra regler - det måste finnas anledning till tillväxt. Det går helt enkelt inte att driva ett land framåt genom att skära ned på offentliga kostnader, inte där tricket ligger och Sverige kunde utvecklas till det mest framgångsrika landet i världen om det förgöll sig så - genom att enbart privatisera allt och inte ha någon offentlig ekonomi och tillhörande kostnader överhuvudtaget.

Jadu du får tro vad du vill, men det kommer aldrig att bli lönsamt att ta in folk som det ej finns jobb till utan man kan gott ta dom som vi behöver som vi gör nu. Det är ju inte direkt så att det byggs bostäder till den storamassan i förorterna? Utan till folk som vill hålla sig undan från problemen. ( Och dom betalar själva sin lägenhet) Sedan är det ju bättre att ha flera lärare sjuksköterskor, personal på äldreboende än några som sitter och betalar ut socialbidrag. Det kommer alltid byggas nyahus underhållas hus, infrastruktur , säljas mat och elektronik utan ökad befolkning. Det är inte befolkningsuppdrag att öka vinster till Ica- handlare dom klarar sig rätt bra ändå. Hur mycket tror du bankerna har tjänat på att folk har flytt från ytterområdena.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?