• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-02 17:49:13 följande:
    Svenska journalister är från samma skola.
    OK. Då förstår jag din ståndpunkt. Alla journalister som har gått på journalisthögskolan är per definition lögnare och därför ljuger den mörkhyade kvinnan om den rasism hon beskriver att hon upplevt själv och omkring sig.

Så behändigt. Det finns ingen rasism och det finns inga rasister, förutom de som påstår att andra är rasister. Snipp, snapp, snut, så var sagen slut.
  • Gert

Det här är varför man röstar på sverigedemokraterna och inte miljöpartiet. För 6 veckor sedan skrattade Åsa Romson åt Björn Söders teoretiska scenario att Ryssland skulle anfalla Sverige. På mycket kort tid tror jag att många som tidigare blundat för de nya ryska imperieambitionerna har omvärderat sin syn på björnen i öst.

#start=0:00;end=6:00;cycles=-1;autoreplay=false;showoptions=false

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 17:16:29 följande:

Jo jag säger inget om det, och det är antagligen ingen som kan lösa problemen som komma skall. Men att påsta att det löser sig bara alla länder ökar sin befolkning stämmer inte heller. Så misstänker att vi eller iaf vissa kommer att få det väsentligt sämre, och att man bör öka befolkningen med, men givetvis är det ju viktigt att ta in så bra människor som möjligt.

Men Sverigedemokraterna vill inte enbart "ta in så bra människor som möjligt" utan de vill sänka immigrationen med 90% inom fyra år.

Hur det skulle stimulera ett näringsliv som flyr till att stanna kvar, få marknaden lukrativ så att Sverige investeras i istället för att säljas ut billigt och få konkurensen på världsmarknaden skärpt, står som en stadig fråga - men då ligger inte nationens ekonomiska överlevnad i fokus heller, utan precis som i fallet 60-talister så prioriterar Sverigedemokraterna och anhängare en paradoxal bekvämlighet.

Man skiter helt enkelt i nationens ekonomiska överlevnad, till förmån för en stund av en bekvämare tillvaro med färre integrationsproblem och kulturkrockar (som då inom 10-20 år skulle ersättas med problem som avveckling utav nationen, för att täcka avkastningen på skulder som det inte ens finns pengar för att betala helt). Till vilket pris som helst helt enkelt.

Sverige har säkerligen hundratals miljarder i skulder till Ryssland (har inga exakta siffror). Vem springer över till Putin och kräver avskrivning när Sverige inte har tillväxt nog för att betala avkastningen och i Sverigedemokratisk anda vägrar lösa huvudproblemet? Eller ska kanske era egna pengar, tillgångar och förmögenheter skänkas bort för att betala för kalaset (tulls de tar slut). Eller ska kanske samhället per se säljas ut till ändamålet (det oundvikliga)?

• korp3n
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 17:31:52 följande:
    Vad är det för fel på folk???
    Vart bor du som träffar på såna här rötägg?
    Jag bor i Malmö och har gjort så i hela mitt liv, vissa av dessa sakerna har jag råkat utför som ung andra i mitt yrke, detta är bara ett axplock av de saker jag har råkat utför sett och varit med om, och jag har med mina erfarenheter råkar utför betydligt mer hat och fördomar från svenskar än från invandrare.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 18:30:46 följande:
    OK. Då förstår jag din ståndpunkt. Alla journalister som har gått på journalisthögskolan är per definition lögnare och därför ljuger den mörkhyade kvinnan om den rasism hon beskriver att hon upplevt själv och omkring sig.

Så behändigt. Det finns ingen rasism och det finns inga rasister, förutom de som påstår att andra är rasister. Snipp, snapp, snut, så var sagen slut.
    Klart att det finns rasism. Men på journalisthögskolan lär dem sig att det bara finns en sorts rasism, den som svenskar står för. Omvänd rasism ska journalister inte skriva om.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-03-02 18:05:53 följande:
    Människor som behöver vård är i en utsatt situation. Om man inte förstår vad en person som jobbar inom vården säger ska man säga till. Ibland räcker det om personen talar långsammare och tydligare.

Jo, något sådant. Svenska och vuxna människor med 0-2 barn har dock inget till väldigt lite att klaga på - så länge klagovisorna inte riktas mot rotproblemet med hänsynslösa ocj destruktiva system. Immigrationen hålls nämligen uppe för deras personliga bekvämlighet.

Folk lever helt ärligt i det blå. Ignoransen för den hårda världen vi faktiskt lever i skapar nästan illamående. Man tror på allvar att bekvämlighet kan gå före, bara propaganda om saken sprids.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 18:36:02 följande:
    Men Sverigedemokraterna vill inte enbart "ta in så bra människor som möjligt" utan de vill sänka immigrationen med 90% inom fyra år.  Hur det skulle stimulera ett näringsliv som flyr till att stanna kvar, få marknaden lukrativ så att Sverige investeras i istället för att säljas ut billigt och få konkurensen på världsmarknaden skärpt, står som en stadig fråga - men då ligger inte nationens ekonomiska överlevnad i fokus heller, utan precis som i fallet 60-talister så prioriterar Sverigedemokraterna och anhängare en paradoxal bekvämlighet. Man skiter helt enkelt i nationens ekonomiska överlevnad, till förmån för en stund av en bekvämare tillvaro med färre integrationsproblem och kulturkrockar (som då inom 10-20 år skulle ersättas med problem som avveckling utav nationen, för att täcka avkastningen på skulder som det inte ens finns pengar för att betala helt). Till vilket pris som helst helt enkelt. Sverige har säkerligen hundratals miljarder i skulder till Ryssland (har inga exakta siffror). Vem springer över till Putin och kräver avskrivning när Sverige inte har tillväxt nog för att betala avkastningen och i Sverigedemokratisk anda vägrar lösa huvudproblemet? Eller ska kanske era egna pengar, tillgångar och förmögenheter skänkas bort för att betala för kalaset (tulls de tar slut). Eller ska kanske samhället per se säljas ut till ändamålet (det oundvikliga)?

Men vi tjänar inga pengar på arbetslösa, och vi tjänar inga pengar på att betala hyror i tex Rinkeby . Tror det är ett Engelska fastighetsbolag som äger det. Hur kan det gynna barnen och övrigt befolkning i ytterområdena om vi låter flera flytta in ? Det normala vore väl att ta hand om dom som finns här idag innan vi fortsätter i samma dåliga mönster.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 18:48:15 följande:
    Jo, något sådant. Svenska och vuxna människor med 0-2 barn har dock inget till väldigt lite att klaga på - så länge klagovisorna inte riktas mot rotproblemet med hänsynslösa ocj destruktiva system. Immigrationen hålls nämligen uppe för deras personliga bekvämlighet. Folk lever helt ärligt i det blå. Ignoransen för den hårda världen vi faktiskt lever i skapar nästan illamående. Man tror på allvar att bekvämlighet kan gå före, bara propaganda om saken sprids.

USA har ju använt en tom extremare metod än vad du förespråkar och det fungerar ju inte heller, varför gör det inte det?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-02 18:34:43 följande:
    Det här är varför man röstar på sverigedemokraterna och inte miljöpartiet. För 6 veckor sedan skrattade Åsa Romson åt Björn Söders teoretiska scenario att Ryssland skulle anfalla Sverige. På mycket kort tid tror jag att många som tidigare blundat för de nya ryska imperieambitionerna har omvärderat sin syn på björnen i öst.

" rel="nofollow" target="_blank">

#start=0:00;end=6:00;cycles=-1;autoreplay=false;sh owoptions=false
    Jag gillade också den här kommentaren:

"Jag tycker att detta borde gå som humor lika mycket som politik. När SD säger att MP står längst ifrån dem politiskt. Vad förväntar man sig då. Att Åsa Ramson ska bli ledsen? Svaret på det är rakt och självklart och min favorit del i detta klipp vid
    " rel="nofollow" target="_blank">1:38
    ."

Så du tror att ryssen kommer. OK. Lugn. Här får du en  Katt att klappa.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-02 19:19:09 följande:
    Jag gillade också den här kommentaren:

"Jag tycker att detta borde gå som humor lika mycket som politik. När SD säger att MP står längst ifrån dem politiskt. Vad förväntar man sig då. Att Åsa Ramson ska bli ledsen? Svaret på det är rakt och självklart och min favorit del i detta klipp vid
    " rel="nofollow" target="_blank">1:38
    ."

Så du tror att ryssen kommer. OK. Lugn. Här får du en  Katt att klappa.
    Många sverigedemokrater tycks ha gjort något annat än lyssnat på lärarna under skoltiden och i och med att de inte litar på gammelmedia och i stället lapar i sig "kunskaper" från avpixlat med mera - så tänker jag mig att det som är självklart för oss andra inte alls behöver vara detta för en sverigedemokrat.

Du och jag vet att Ukraina var en del av gamla Sovjetunionen - men det är inte givet att en sverigedemokrat känner till detta. Vi vet att det finns en stor rysktalande befolkning på Krim, men det kanske en sverigedemokrat inte känner till.

Fast Ryssland är ju ett obehagligt exempel på hur det kan bli när den oförblommerade nationalismen får styra.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?