• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • korp3n
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 15:00:22 följande:

INRIKES. När en främling kallade en ung kvinna för ”jävla svenne” svarade hon med att kalla främlingen för ”neger”. Nu döms kvinnan till böter för sitt uttalande.

I oktober uppstod en dispyt mellan en 29-årig man och en 17-årig kvinna utanför McDonalds i Udevalla. Mannen ska ha sagt ”håll käften jävla svennar” till kvinnan och hennes kompis. 17-åringen svarade då genom att säga ”jävla neger”. Mannen polisanmälde kvinnans uttalande och det hela gick till rättegång.

I tingsrätten anklagades kvinnan för både förolämpning och olaga hot, men friades från det senare. Udevalla tingsrätt har nu dömt kvinnan till 1500 kronor i dagsböter.

Förolämpning är en ovanlig brottsrubricering som sällan leder till åtal, trots det så valde åklagaren Katarina Olsson att driva målet. Hon menar att målet är viktigt ur ett samhällsperspektiv.

– Påkallat ur allmän synpunkt betyder att det krävs något större bakom förolämpningen än att personen bara tar illa upp. Till exempel att en större grupp kränks av förolämpningen, eller att ett större samhällsfenomen, som rasism, visar sig i förolämpningen, uppger Olsson i en intervju.

Visst är det tokigt och konstigt men valde kvinnan att polisanmäla eller göra en motanmälan? jag tycker inte att någon av dem har gjort rätt. Tycker du det ? jag tycker att jävla svenne är lika illa som jävla neger inget av det är okej, tycker du att jävla svenne är värre än jävla neger? som sagt det står inget om kvinnan gjorde en motanmälan och vad som isåfall hände med den. Jag kan tycka att det är en förolämpning att kalla någon jävla neger, precis som jag tycker att är förolämpning att kalla någon jävla svenne.

Negern utnyttjade sin lagliga rätt att polisanmäla kvinnan, åklagaren ansåg att det var illa nog att driva det vidare är det negerns fel eller du tycker att negern skulle svalt förolämpningen såsom den svenska kvinnan gjorde eftersom nu denna historia inte visar om hon gjorde en motanmälan. 
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 15:12:33 följande:
    Visst är det tokigt och konstigt men valde kvinnan att polisanmäla eller göra en motanmälan? jag tycker inte att någon av dem har gjort rätt. Tycker du det ? jag tycker att jävla svenne är lika illa som jävla neger inget av det är okej, tycker du att jävla svenne är värre än jävla neger? som sagt det står inget om kvinnan gjorde en motanmälan och vad som isåfall hände med den. Jag kan tycka att det är en förolämpning att kalla någon jävla neger, precis som jag tycker att är förolämpning att kalla någon jävla svenne.

Negern utnyttjade sin lagliga rätt att polisanmäla kvinnan, åklagaren ansåg att det var illa nog att driva det vidare är det negerns fel eller du tycker att negern skulle svalt förolämpningen såsom den svenska kvinnan gjorde eftersom nu denna historia inte visar om hon gjorde en motanmälan. 
    Båda är fel men hade någon kallat mig jävla svenne hade jag kanske svarat jävla neger om jag var yngre och mer lättprovocerad.
    Och negern skulle svalt, han började. Hon stod inte oprovocerat och skrek jävla neger.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • korp3n
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 15:17:43 följande:
    Båda är fel men hade någon kallat mig jävla svenne hade jag kanske svarat jävla neger om jag var yngre och mer lättprovocerad.
    Och negern skulle svalt, han började. Hon stod inte oprovocerat och skrek jävla neger.
    Jag har blivit kallad jävla svenne, jag har blivit kallad för jävla Zigenare och invandrare jävel och parasit osv osv många gånger anledningen var att jag spelade handboll i ett lag från ett visst område i Malmö. Fredagskvälls matcher i Tomelilla och Sjöbo var alltid lika intressanta. Jag är svensk, har som många andra svenskar lite olika nordiskt och tyskt blod i mig.

Jag tog diskussionen med de överförfriskade personerna efter matchen. 

Visst du och jag hade svalt och gått vidare men denna artikel berättar inte om denna neger blivit kallad för jävla neger för tusende gången ch blev trött på att bli kallad så. Då kan jag förstå att han blev trött på det. Det försvarar inte hans beteende att kalla henne helt oprovocerat för jävla svenne, men hon liksom honom hade kunnat polisanmäla honom?
  • Errol Flynn
    korp3n skrev 2014-03-02 15:25:12 följande:
    Jag har blivit kallad jävla svenne, jag har blivit kallad för jävla Zigenare och invandrare jävel och parasit osv osv många gånger anledningen var att jag spelade handboll i ett lag från ett visst område i Malmö. Fredagskvälls matcher i Tomelilla och Sjöbo var alltid lika intressanta. Jag är svensk, har som många andra svenskar lite olika nordiskt och tyskt blod i mig.

Jag tog diskussionen med de överförfriskade personerna efter matchen. 

Visst du och jag hade svalt och gått vidare men denna artikel berättar inte om denna neger blivit kallad för jävla neger för tusende gången ch blev trött på att bli kallad så. Då kan jag förstå att han blev trött på det. Det försvarar inte hans beteende att kalla henne helt oprovocerat för jävla svenne, men hon liksom honom hade kunnat polisanmäla honom?
    Tror inte det leder någonvart. Svenskar kan inte utsättas för rasism för vi är inte en minoritet.
    Jag har blivit kallad svennehora otaliga gånger, trots att jag suttit knäpptyst och väntat på bussen. Ett gäng med invandrartjejer som själv gick klädda som gatflickor kommenterade att jag klädde mig som en hora trots att jag hade byxor och skjorta. Jag tror det är mindervärdeskomplex och bryr mig inte nämnvärt. Lycka till i livet med din inskränkta syn och Rinkebysvenska brukar jag tänka.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • korp3n
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 15:31:49 följande:
    Tror inte det leder någonvart. Svenskar kan inte utsättas för rasism för vi är inte en minoritet.
    Jag har blivit kallad svennehora otaliga gånger, trots att jag suttit knäpptyst och väntat på bussen. Ett gäng med invandrartjejer som själv gick klädda som gatflickor kommenterade att jag klädde mig som en hora trots att jag hade byxor och skjorta. Jag tror det är mindervärdeskomplex och bryr mig inte nämnvärt. Lycka till i livet med din inskränkta syn och Rinkebysvenska brukar jag tänka.
    Men det vet man ju inte förrän man prövat eller hur? Himla trist att du råkat utför sådana kommentarer, det är jäkligt trist, som sagt jag kan relatera jag har blivit kallad för både det ena och det andra, jag valde inte att svälja jag valde att ta diskussionen det har jag alltid gjort. Som när gänget med skinnskallar hoppade på mig och kallade mig för jävla blatte och slog ner mig och sparkade mig i huvudet med sina Dr Martins, för att jag ser ut som blatte. Är som jag skrivit innan helsvensk

Likdant när ett invandrargäng tyckte att det var kul att mucka gräl med mig för att jag inte delade deras mening om hur man skall bete sig.

Eller den svenske pojken som drog kniv mot mig när jag stoppade ett bråk för att han tyckte att jag inte skulle lägga mig i när han misshandlade en annan pojke från ett annat land för den jäveln är inte en människa utan en jävla blatte.

Eller ny nazisten som satte en 22 mm pistol mot min panna för att han trodde att det var en knarklangare som han lurat som knackade på hans dörr på internatet han bodde. 

Jag har polisanmält varje gång och varje gång har de blivit fällda oavsett hudfärg eller tillhörighet. 
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:37:20 följande:
    Min mormor hade inte en rasistisk tanke i hela sitt lilla huvud men hon tyckte det var jobbigt att inte förstå vad de sa. Särskilt när man är så utsatt och vet att man kommer aldrig komma därifrån förutom i en liksäck.

Kan verkligen personal med brytning ses som ett slags större problem än underbemaningen i sig? Rätt illa att använda nära och kära som hävstång till alternativ som inte finns men för att spä på åsikter som finns.

Sverige behöver ha motsvarande folktillväxt som immigrationen ger och den käras öde beror på ett allt för bekvämt folk som har inbillat sig att Sverige kan hanteras som det behagar utab minsta konsekvens. Sveriges politiker har fösökt öka den naturliga folkökningen sedan mitten av 60-talet - din föräldrageneration sket i det - deras föräldrar (alltså generationen för den aktuella kära) fick betala priset.

Handling och konsekvens. Orimligt? Se då till att peka ut något av de egentliga problemet - för tro på fan att uporördheten hade haft några extragrader, utifall den nära och kära hade fått lämnats åt sitt öde ensam och med helt undermålig vård.

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:47:06 följande:
    Nu generaliserar du grovt.
    I motsats till.. vem..?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:42:45 följande:
    Jag väntar på en krönika av en svensk tjej som är trött på att kallas svennehora. Tänk att det är straffbart att säga negerjävel men inte svennehora. Trots att det var den svarta mannen som skrek svennehora först. Kanske dags att ändra lagen så även svenskar kan utsättas för rasism för det går åt båda hållen.
    Finns sådana också, Errol. Klart, de brukar kallas "feministiska manshatare", "batikhäxor" och liknande fina epitet av SD-fansen, så...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 16:08:11 följande:
    Kan verkligen personal med brytning ses som ett slags större problem än underbemaningen i sig? Rätt illa att använda nära och kära som hävstång till alternativ som inte finns men för att spä på åsikter som finns.   Sverige behöver ha motsvarande folktillväxt som immigrationen ger och den käras öde beror på ett allt för bekvämt folk som har inbillat sig att Sverige kan hanteras som det behagar utab minsta konsekvens. Sveriges politiker har fösökt öka den naturliga folkökningen sedan mitten av 60-talet - din föräldrageneration sket i det - deras föräldrar (alltså generationen för den aktuella kära) fick betala priset.   Handling och konsekvens. Orimligt? Se då till att peka ut något av de egentliga problemet - för tro på fan att uporördheten hade haft några extragrader, utifall den nära och kära hade fått lämnats åt sitt öde ensam och med helt undermålig vård.

Givetvis beror problemen på att vi ett par miljoner människor för få. Att industrier, arbetstillfällen, samt kapital har flyttats utomlands under årtionden har givetvis ingenting med saken att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?