• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-01 19:05:09 följande:
    Jag tror att många sverigedemokrater har en mycket klent utvecklad förmåga att bedöma hur deras aktiviteter uppfattas av oss svenskar. Kanske främst för att de är så osvenska i sitt sätt att vara.

Själv skulle jag gärna vilja att opinionsinstituten la till en fråga till sina undersökningar:
    Vilket parti anser du har den gnälligaste framtoningen i de politiska partierna:

Med svaren på den frågan skulle SD för första gången kunna uppnå absolut majoritet inom ett område.

Självömkan - ditt namn ska vara sverigedemokrat, typ.
    Nja ska vi snacka bedrägerier och utnyttja system ligger våra assistansfuskande invandrare i topp som låtsas vara multihandikappade och får ut miljoner från Försäkringskassan. Jag har aldrig levt på bidrag själv och det är mer än man kan säga om vissa som härjar i den här tråden och de är nödvändigtvis inte Sverigedemokrater.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:32:48 följande:
    Vem har sagt att det måste vara invandrare? Det får gärna vara svensk personal. Inte som när min mormor låg för döden och hon inte kunde förstå viss personal för de talade för dålig svenska. Hon tyckte det var väldigt obehagligt.
    Jag hade en anhörig som dog relativt nyligen i en mycket utdragen process som innebar sjukhusvård och slutligen hospice.

Ja, gillar man inte invandrare ska man nog hålla sig borta från vården - eller kanske vara öppen för nya intryck.

Min anhöriga var den i släkten som var mest negativ till invandrare men kom helt att ändra uppfattning på slutet.

När min anhöriga hade dött fick jag ett samtal från en "invandrarvårdare" som dels berättade vad min släkting betytt för henne och dels om hon kunde närvara vid begravningen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:36:57 följande:
    Nja ska vi snacka bedrägerier och utnyttja system ligger våra assistansfuskande invandrare i topp som låtsas vara multihandikappade och får ut miljoner från Försäkringskassan. Jag har aldrig levt på bidrag själv och det är mer än man kan säga om vissa som härjar i den här tråden och de är nödvändigtvis inte Sverigedemokrater.
    Jag har inte förmåga att bedöma vilka av trådens deltagare som är bidragstagare.

För mig är det snömos att tro sig ha den förmågan. Eller snömos är för lindrigt uttryckt - hur kan man vara så inbilsk att man tror sig veta vad andra tycker, tänker och känner.

Själv tycker jag att du tillhör de sverigedemokrater som det är möjligt att resonera med - men jag har ingen aning om min uppfattning delas av andra som brukar debattera med sverigedemokrater.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 23:10:36 följande:
    1) Alla partier har inte samma ekonomer. 2) SD har INGA ekonomer som räknar åt dem. De följer de andra partierna litet efter behag, oftast allianspartiernas ekonomiska politik. Så att försvara dem känns milt sagt kontraproduktivt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det va inte länge sedan det gick på tv, ang att ekonomerna har kört samma gamla mallar i årtionden. Utländska ekonomer dissade beräkningarna helt. Dom hade glömt att titta på att löneutvecklingen va otroligt dålig , och att det inte återinvesterades någonting i stort sett.Tom skattesänkningarna fick ses som en löneförhöjning av staten, vilken man kanske kunde tycke att bolagen kunde bidra med. Är själv eg blå men om du tror att storbanker och div storföretag arbetar för Sverigesbefolkning har du nog fått det om bakfoten.
  • Thomas66
    korp3n skrev 2014-03-02 11:27:36 följande:
    www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del.../ Texter som denna kan var en anledning till att det finns folk som tycker mindre bra om SD. 

Du har inte reflekterat över alla länkar i denna tråd som handlar om vad folk har utsatts för och vad saker kostar i samhället. Och ev tänkt tanken att det kan vara därför Sd överhuvudtaget finns ?Hade den där utredning gjorts av seriösa människor, och inte av extremistiska vänster idioter så kanske man hade orkat bry sig lite.
  • korp3n
    Thomas66 skrev 2014-03-02 11:37:55 följande:

Du har inte reflekterat över alla länkar i denna tråd som handlar om vad folk har utsatts för och vad saker kostar i samhället. Och ev tänkt tanken att det kan vara därför Sd överhuvudtaget finns ?Hade den där utredning gjorts av seriösa människor, och inte av extremistiska vänster idioter så kanske man hade orkat bry sig lite.
    Jag trodde att denna tråd enligt Ts handlade om varför folk som Ts skriver hatar Sd. Då svarade jag på Ts att det kan vara för texter som denna. Där en journaliststuderande tjej från Somalia som skriver om sina upplevelser. Hur får du det till en vänster extremistisk undersökning? Eller du menar att arbetsmarknadsdepartementet är vänsterextremister? Vilka anser du vara seriösa människor? de som delar din syn på hur världen är skaffad? 

Ts ställer en fråga, jag svarar på den med den artikeln att det kan vara en av anledningarna till "hatet" mot Sd. 

Men du orkade i alla fall bry dig såpass mycket att du läste texten sen svarade. Det tackar jag för.

Med tanke på hur många vänsterextremister det finns hos en del av de som stödjer Sd så är det underligt att V inte är större än vad de är, om nu alla utom Sd är vänsterextremister, såsom jag tolkar hur du skriver.
  • Thomas66
    korp3n skrev 2014-03-02 11:56:24 följande:
    Jag trodde att denna tråd enligt Ts handlade om varför folk som Ts skriver hatar Sd. Då svarade jag på Ts att det kan vara för texter som denna. Där en journaliststuderande tjej från Somalia som skriver om sina upplevelser. Hur får du det till en vänster extremistisk undersökning? Eller du menar att arbetsmarknadsdepartementet är vänsterextremister? Vilka anser du vara seriösa människor? de som delar din syn på hur världen är skaffad?  Ts ställer en fråga, jag svarar på den med den artikeln att det kan vara en av anledningarna till "hatet" mot Sd.  Men du orkade i alla fall bry dig såpass mycket att du läste texten sen svarade. Det tackar jag för. Med tanke på hur många vänsterextremister det finns hos en del av de som stödjer Sd så är det underligt att V inte är större än vad de är, om nu alla utom Sd är vänsterextremister, såsom jag tolkar hur du skriver.

Jo det gjorde jag faktisk. Men när det ligger extrema grupperingar bakom utredningar av tex Afro-fobi och Islam-fobi då är iaf inte jag intresserad. Vilket är synd då det finns väldigt många bra*sk* invandrare, som tyvärr dessa har utsätt sig själva till talesmän för .
Svar på tråden Varför hatar folk SD?