• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • korp3n
    Thomas66 skrev 2014-03-02 12:04:09 följande:

Jo det gjorde jag faktisk. Men när det ligger extrema grupperingar bakom utredningar av tex Afro-fobi och Islam-fobi då är iaf inte jag intresserad. Vilket är synd då det finns väldigt många bra*sk* invandrare, som tyvärr dessa har utsätt sig själva till talesmän för .
    Så arbetsmarknadsdepartementet är ett extremt departement, och de är vänsterextrema är det så jag skall tolka dig? 

Vad menar du är "sk" invandrare inte ironisk menat jag är verkligen intresserad. 
  • effemgea
    korp3n skrev 2014-03-02 11:56:24 följande:
    Jag trodde att denna tråd enligt Ts handlade om varför folk som Ts skriver hatar Sd. Då svarade jag på Ts att det kan vara för texter som denna. Där en journaliststuderande tjej från Somalia som skriver om sina upplevelser. Hur får du det till en vänster extremistisk undersökning? Eller du menar att arbetsmarknadsdepartementet är vänsterextremister? Vilka anser du vara seriösa människor? de som delar din syn på hur världen är skaffad? 

Ts ställer en fråga, jag svarar på den med den artikeln att det kan vara en av anledningarna till "hatet" mot Sd. 

Men du orkade i alla fall bry dig såpass mycket att du läste texten sen svarade. Det tackar jag för.

Med tanke på hur många vänsterextremister det finns hos en del av de som stödjer Sd så är det underligt att V inte är större än vad de är, om nu alla utom Sd är vänsterextremister, såsom jag tolkar hur du skriver.

"Jag önskar att min hudfärg inte var så ful".

Det sa min 12-åriga lillasyster till mig för ett tag sedan, och lämnade mig helt bestört"

Ja, citatet får väl de av oss som inte är förblindade av hat att tänka efter.

www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del-av-vardagen/

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 20:16:17 följande:
    meritwager.wordpress.com/2013/10/09/en-migga-.../

www.nrk.no/norge/avslorer-aldersjuks-med-ront...

Jag är inte övertygad.
    Det enda jag kan läsa ut av de siffrorna är att man inte testade alla och av dem man testade var det en hög andel som bedömdes som mycket sannolikt över 18 eller med felspannet över 18 eller under 18 år.

OK. Varför testar man inte alla?
    Man testar inte barn som kan styrka sin identitet och ålder om man inte särskilt misstänker att något inte stämmer, man testar inte heller barn som uppenbart är under 18, som exempelvis 3-åringar, man testar inte heller vanemässigt barn som rimligen bedöms som under 18. Det är dyrt med medicinska ålderbestämningstester men framförallt är det ett väldigt trubbigt instrument.

Vad gäller handledsröntgen tittar man på om tillväxtzonen är sluten eller inte. Du slutar växa när kondrocyterna i skelettets tillväxtzoner slutar dela sig och genomgår apoptos. Detta innebär att blodkärl växer in i tillväxtzonerna och området förbenas. Det kan dröja en bit in i vuxen ålder innan tillväxtzonen är helt sluten. Ärftlighet, sjukdom, undernäring/felnäring, pubertet och droganvändning som påverkar östrogennivåer är exempel på faktorer som kan påverka i vilken takt tillväxtzoner sluts både uppåt och nedåt i ålder. Så länge du växer betyder det att dina tillväxtzoner är aktiva och du vet vad individuellt det är när människor slutar att växa på längden! Lika stor variation är det på vilka som testas och faller ut som 18 år och över, eller under 18 år.

För tandtester se länkar nedan.

Många har en övertro till medicinsk testning medan det säkraste svaret får du av att kombinera  många informationer. Efter fackfolkets bedömingar är observation under lång tid en god hjälp . Dels märker man och dels försäger de sig ofta förr eller senare. Ett exempel är en kille som stolt berättade om sin flickvän som hade eget hus, högskoleutbildning, några års yrkeserfarenhet och hade jobbat ihop allt själv. Han visade kort på henne och jag sa att hon såg gullig ut och frågade hur gammal hon var och han svarade snabbt "vi är lika gamla". När man räknade baklänges var det en omöjlig bedrift om inte både hon och han var minst 5 år äldre...

Jag har mött några exempel på "barn" som aldrig i helvete var under 18 . Ett av dem är åldersbestämd och hör och häpna kvalade in som under 18 fast alla i hans omedelbara omgivning var övertygad om att han är betydligt äldre, runt 30. Jag tror vi har rätt och testen fel och här var det fördel "barnet".

http://www.dn.se/nyheter/sverige/osakra-metoder-avgor-de-ungas-alder/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=5652714

http://www.tandlakartidningen.se/arkivet/nyhet/aldersbedomning-maste-vara-rattssaker/ (se även kommentaren)

Mycket av skriverierna har baserats på slutsatser som inte går att dra, men det får inte lika stora rubriker när osteologer och tandläkare förklarar hur man ska tolka siffrorna. Hos mobben som vill tro att 85% av alla ensamkommande flykting"barn" är vuxna och dessutom bor på slottt med personliga butlers och golflektioner blir varje försök till förklaring en "undanflykt" eller försök till "mörkning". Jag har sett hur snacket går på Avpixlat och fria tider. Statistik i fel händer är verkligen farlig.

Merit Wager är en privatperson med en blogg där ett urval av människor som väljer att skriva där skriver när de har något att säga som de inte känner sig nöjda med. Jag skulle tro att de som skriver är mestadels ärliga och kunniga i sitt omedelbara område och de har mycket att tillföra, men deras ord är inte lag.
  • korp3n
    effemgea skrev 2014-03-02 12:11:57 följande:

Det sa min 12-åriga lillasyster till mig för ett tag sedan, och lämnade mig helt bestört"

www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del.../

Eller som läraren pedagogiskt förklarade det: "Varför några är dumma mot andra som inte delar deras hudfärg." Mot bakgrund av att några elever på skolan utsatts för rasistiska kränkningar.

Min fröken började. Förklarade "hur Gud la människan i en ugn, hur Han gjorde allt för att få till den perfekta skapelsen." Och sedan kom den, slutklämmen.

"...Och när Gud skulle skapa den svarta människan la han även henne i en ugn. Men i sin iver att få till sin skapelse råkade han bränna henne. Därefter skickades hon till Afrika"

Denna förklaringen som läraren kommer med skrämmer mig mest.
  • Thomas66
    korp3n skrev 2014-03-02 12:10:07 följande:
    Så arbetsmarknadsdepartementet är ett extremt departement, och de är vänsterextrema är det så jag skall tolka dig?  Vad menar du är "sk" invandrare inte ironisk menat jag är verkligen intresserad. 

Jadu med *sk* menar jag folk som jag anser vara Svenskar, googla lite så kan du hitta vilka som figurerar i utredningarna.
  • effemgea
    korp3n skrev 2014-03-02 12:18:14 följande:

Eller som läraren pedagogiskt förklarade det: "Varför några är dumma mot andra som inte delar deras hudfärg." Mot bakgrund av att några elever på skolan utsatts för rasistiska kränkningar.

Min fröken började. Förklarade "hur Gud la människan i en ugn, hur Han gjorde allt för att få till den perfekta skapelsen." Och sedan kom den, slutklämmen.

"...Och när Gud skulle skapa den svarta människan la han även henne i en ugn. Men i sin iver att få till sin skapelse råkade han bränna henne. Därefter skickades hon till Afrika"

Denna förklaringen som läraren kommer med skrämmer mig mest.
    Ja, kanske.

Fast lärarens småskolekristna beskrivning ligger i bästa fall 20-25 år tillbaka i tiden, medan systerns upplevelse av att hennes hudfärg är ful mycket väl kan ses mot en bakgrund av att sekten kring Åkesson nästan genomgående har haft folk med somaliskt ursprung som huvudsakligt fokus.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • korp3n
    effemgea skrev 2014-03-02 12:29:59 följande:
    Ja, kanske.

Fast lärarens småskolekristna beskrivning ligger i bästa fall 20-25 år tillbaka i tiden, medan systerns upplevelse av att hennes hudfärg är ful mycket väl kan ses mot en bakgrund av att sekten kring Åkesson nästan genomgående har haft folk med somaliskt ursprung som huvudsakligt fokus.
    Javisst är det så och jag menar inte att denna lärare på någotvis är eller skall vara Sd jag upprörs dock av att man på 90 talet som det bör vara har den inställningen, eller rättare sagt inte den pedagogiska förmågan att förklara det ett annatvis.

Ja det håller jag med om att fokus ligger där. 
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-02 12:11:57 följande:

www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del.../

Expressen är en tabloid som hittar på minst 50% av sitt innehåll.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:32:48 följande:
    Vem har sagt att det måste vara invandrare? Det får gärna vara svensk personal. Inte som när min mormor låg för döden och hon inte kunde förstå viss personal för de talade för dålig svenska. Hon tyckte det var väldigt obehagligt.
    För att svenskar inte vill jobba med äldrevård. Därför måste det vara invandrare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:36:57 följande:
    Nja ska vi snacka bedrägerier och utnyttja system ligger våra assistansfuskande invandrare i topp som låtsas vara multihandikappade och får ut miljoner från Försäkringskassan. Jag har aldrig levt på bidrag själv och det är mer än man kan säga om vissa som härjar i den här tråden och de är nödvändigtvis inte Sverigedemokrater.
    Tror inte de har lyckats fuska till sig så mycket som SD som parti. Och vi ska inte glömma alla de SD-are som gått på bidrag som valt att avstå sina stolar i kommun och landsting då det skulle kosta dem deras bidrag att gå in i politiken.

Mjaha, du har aldrig levt på bidrag. Big deal. Jag har aldrig skaffat barn. So what? Vi kostar alla på olika vis.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?