• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 22:14:51 följande:

Såhär snurrar tanken egentligen. Har inga större problem med någotdera block, inte heller med Sverigedemokraterna som så - men den sociala miljön står högst i kurs och det känns beklämande att den ska lida för så gott som ofrånkomliga samhällseffekter (tänker då på den höga immigrationen). Visst för det inte bara gott med sig, en hel del skit och problem följer med, men det ska inte få kuva det sociala klimatet helt. Exempalvis propagandan som förs för att Sverigedemokraterna ska vinna politisk mark, tär hårt på det sociala klimatet. Kan inte se det som någon slags prioritet alls - så viktiga saker berör inte partiet överhuvudtaget, att det kan få tära på det sociala klimatet med ett självändamål. Och inte minst då folktillväxt behövs och den höga immigrationen finns där för att lösa den biten.

Sedan får framtiden gärna se annorlunda ut. Tror dock att SVENSKEN behöver förändras och inte politiken, i första hand och för att hitta en ORDENTLIG väg ut. Svensken behöver härdas och sluta prioritera bekvämlig
    heter - hur det sedan uttrycks (exempelvis genom att skaffa fler barn eller fortsätta med den höga immigrationen eller något annat) spelar mindre roll.

Faktiskt jävligt surt att Sverigedemokraterna inte har gjort det bättre. Hade de tagit ordentligt avstånd ifrån all skit som tär på det sociala klimatet och satsat massor av krut på en mer positiv bana på just den punkten - så hade de utan tvivel fått en röst till. Vet liksom inte vad som ska byggas på att enbart peka ut problem. Inte ett enda anförande i Riksdagen, som har setts och då har ändå de flesta setts igenom, har givit något poaitivt frö att bygga på ifrån Sverigedemokraterna. De ger ingen som helst bild av hopp och frodas av missnöje - kräver helt enkelt mer.

• effemgea
    Gert skrev 2014-03-02 21:30:45 följande:
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
    Så du menar att Björn Söder inte heller förstod vad hon syftade på.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 23:03:42 följande:

Haha jodå kolla transport- branschen den är ju katastrof ( och givetvis kommer det mera )Folk tror ju knappt det fanns taxi på åttio-talet. Dom tycker det är gulligt att hjälpa folk , att dom bara tjänar 10000 i månaden gör ju inte så mycket.Så det här med lika värde är bara att glömma.

Det finns många människor i exempelvis familjer där ena partnern tjänar tillräckligt för att den andra inte ska behöva jobba lika mycket och totalt kan klara sig på en lägre lön ifrån ena parten. Det handlar om solidaritet och en många gånger ond nödvändighet - och varför Sverigedemokraterna inte trycker på sådana punkter och lovordar sådan solidaritet i tider som Sverige behöver reformeras i arbetslivet övergår förståndet här. De vill liksom ändra på svenskens värderingar, mer eller mindre, och med tanke på deras mål så skulle ju lågavlönade yrken med en svensk hederstatus socialt kunna liknas med en baggis.

Allt kan inte handla om en fet lönecheck, allt borde inte heller göra det - och ett "värdeparti" som Sverigedemokraterna borde värna om den saken, lyfta fram den odla stolthet och solidaritet i folket. Det verkar dock mycket, mycket, mycket viktigare att hålla räkningen på hur många bilar som brinner i Husby.

Det finns liksom andra vägar att gå och heter ett parti Sverigedemokraterna så känns det bara tarvligt att nästan uteslutande lyfta fram skiten i Sverige. Känner liksom ingen glöd av dem och de som känner allra mest glöd ifrån partiet verkar hata mest av alla.

• nihka
    Gert skrev 2014-03-02 21:30:45 följande:
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
    Hahahaha. Visst sa hon något som gjorde att det lät så, hela den sista kommentaren var helt onödig, men jag är säker på att hon är högst medveten om att Sverige är med i EU.

Björn Söder verkar också tro också att ryssen kommer så du och han och Katt kan ju dela bunker medan Åsa Romson jobbar med fredssamtal. SD känns verkligen arkaiskt när det gäller försvarsfrågor, men är man ett parti sprungen från nazism så gillar man väl tanken på en krigsmakt istället för en fredsmakt med internationellt samarbete samt medverkande i internationella insatser.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-02 21:46:39 följande:
    Japp. Och hur moderniserar man en civilisation bättre än genom att öka och öka och öka inflytandet av världens modernaste religion (läs islam)?
    Efter vad jag har förstått så finns det visst muslimer som menar att SD:s avsky för islam bottnar i att de innerst inne vet att muslimerna har rätt.

Själv är jag skeptisk till bägge religionerna, visst vi har religionsfrihet, men religiösa rörelser och ockulta företeelser bör ha ett mycket begränsat inflytande på samhällsutvecklingen.

Skulle jag vara tvungen att definiera något genuint svenskt så är det att vi kommit längst i världen bort från vidskeplighet och religion och i ett sekulariserat Sverige passar inte SD eller fundamentalistisk islam in överhuvudtaget.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oddberg

När Sverigedemokraterna startade gjorde partiet ett mycket dåligt intryck. Många funktionärer hade ett nazistiskt förflutet. Figurer, som kandiderat på SD:s valsedlar dök kort därefter upp i terroristbetonade nazigrupper.
    Många SD-representanter, som invalts i olika kommunfullmäktige hoppade av eller struntade i att gå på sammanträdena. Inget parti har haft så många tomma stolar som just SD. Sådant inger faktiskt inget gott förtroende.

• nihka
    effemgea skrev 2014-03-02 23:26:08 följande:
    Så du menar att Björn Söder inte heller förstod vad hon syftade på.
    Björn Söder verkar vara alltför novis i världen för att hänga med på sådant, men det den sortens liknelser och det lustiga i dem går nog inte hem hos människor från homofobSD i alla fall.
  • Samporia
    oddberg skrev 2014-03-02 23:40:53 följande:
    När Sverigedemokraterna startade gjorde partiet ett mycket dåligt intryck. Många funktionärer hade ett nazistiskt förflutet. Figurer, som kandiderat på SD:s valsedlar dök kort därefter upp i terroristbetonade nazigrupper.
    Många SD-representanter, som invalts i olika kommunfullmäktige hoppade av eller struntade i att gå på sammanträdena. Inget parti har haft så många tomma stolar som just SD. Sådant inger faktiskt inget gott förtroende.
    Jag tyckte att ditt inlägg gjorde ett dåligt intryck, dels innehållet och dels bristen på styckesindelning.

På ett vänsterextremt forum av och för lågbegåvade kan man inte få allt antar jag.
  • effemgea
    Samporia skrev 2014-03-02 23:39:28 följande:
    Att du tillskriver din sanningsenliga självbiografi Sverigedemokrater är smickrande, om man dessutom ser till din sidfot så märker man en stor sorg hos dig, att du befinner dig i en vilsen episod i livet och saknar en stark ledare likt Åkesson, något vänstern inte haft sedan Per-Albin. Kanske drömmer du om en Kim Jong Un som ledde dig mer strikt i dina förtryckande tankegångar än den sladder-ryggade gåslever-kommunisten Sjöstedt.

Jag tror dessvärre att din Aspergers och din fixering kring ditt specialintresse Sverigedemokraterna gått way to far denna gång.

Det är ett intressant parti helt klart vilket jag kan hålla med om, dock bör fixeringen som du och många andra vänsterextremister har kring partiet avhjälpas via den allmänna psykiatrin.

Du kanske inte likt sjuttiofemman behöver tvångsvårdas men helt klart tycks det föreligga ett behov av att samtala med utbildade terapeuter även i ditt fall.

Lycka till!
    Men se där! En till! Så roligt!

Är det  du som leder partietts spetsforskning på det telepatipsykiatrin.

Tyvärr verkar dina diagnoser inte vara så träffsäkra - är du säker på att du lindat tillräckligt med aluminiumfolie kring skalpen  så att strålningen du mottar verkligen har rätt frekvens.
  • Samporia
    nihka skrev 2014-03-02 23:46:14 följande:
    Björn Söder verkar vara alltför novis i världen för att hänga med på sådant, men det den sortens liknelser och det lustiga i dem går nog inte hem hos människor från homofobSD i alla fall.
    Fortfarande fixerad kring Björn Söder och andra Sverigedemokrater? Det kunde man inte tro 6000 inlägg senare och åratal av arbetslöshetsrelaterad fritid.

Det här med att LPT-omhändertagna släpps allt för lättvindigt i dagens Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?