• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Digestive skrev 2014-03-02 17:46:22 följande:

De som adersseras borde stå vid gränsen och förstå sig på vad alla tycker innerst inne istället. Det känns som att de slösar på sin förmåga, till både deras egen agenda och nationens förtret. För det hade ju knappast kunnat komma in några olämpliga människor i Sverige med dessa tankeläsare vid gränserna. Landsförädare?

Jepp. Tanken svindlar.

SD:s telepatibataljoner skulle inte bara kunna ta hand om åldersbestämningen av ensamkommande flyktingbarn, de skulle också kunna bli ovärderliga medarbetare inom polis- och rättsväsen - tänk dig bara Sd-telepaten vid en rättegång: "Nu ljuger han, innerst inne tänker han att han dödade henne med avsikt" vid en mordrättegång. Eller tänk hur det privata näringslivet skulle rycka i SD-telepaterna för att kontrollera medarbetarlojalitet eller som bisittare vid anställningsintervjuer "Henne ska du nog inte ta, innerst inne kände hon ett nästan oemotståntligt behov av att placera en stor snorlåma på din flint".

Det finns bara ett litet aber med att få ut SD:s telepatarmé på mission impossible - Hur i hela friden ska man kunna kvalitetssäkra dem?

För min egen del har SD-telepaterna läst av mitt inre och konstaterat att jag är en homosexuell, vänsterextremistisk AFA-anhängare och stenkastare som brukar blåsa i vuvuzelor, samtidigt som jag tvångsvårdas och tvångsmedicineras inom rättspykiatrin och utöver detta uppbär socialbidrag eftersom jag är arbetslös - fast ibland jobbar jag på Samhall, enligt SD:s spetsforskare.

Ett visst mått av kalibrering tycks alltså vara av nöden innan man kan testa SD-telepaterna i skarpt läge - men kanske de bara behöver lite tjockare aluminiumfolie i tänkarmössorna.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 20:34:30 följande:
    Och återigen så synas den här drömmen om att bekvämlighet kan prioriteras framför allt annat och i alla lägen. Länder krossas utav systemet (exempelvis Grekland och Spanien) och håller 1/3 av världen i svält men Sverige behöver inte ställa upp på någon obekväm spelregel alls. Lycka till med den.   Och nej, Grekland och Spanien ligger inte i samma situation och har samma behov som Sverige - men de har likväl fallit på grund av systemet och för att spelat ut korten dåligt i det på kritiska punkter, och för Sverige så handlar just folktillväxten om en sådan kritisk punkt. Alla länder har olika förutsättningar i det här systemet och Sverige behöver just kortet folktillväxt i sin hand.

Herregud ena stunden så säger du att jobben försvinner i ett rasande tempo, och det ska vi kontra med att ta in flera arbetslösa. Ska vi bara odla potatis och ha kor, och lite intärn byteshandel så behöver vi inte några fler människor alls.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-02 20:35:08 följande:

Då är det dax att deportera alla arbetslösa invandrare, och börja odla potatis ist. Sedan låta bankerna frakta bort sina hus från Sverige, hoppas att dom inte glömmer Rinkeby.
    Mjaha, är det bättre om fler svenskar är arbetslösa, menar du? För om du kickar ut alla arbetslösa, så måste samhället kompensera genom att göra fler arbetslösa - och det går av sig själv när efterfrågan på varor och tjänster minskar. Vi har förbundit oss till att ha en viss arbetslöshet för att stävja inflationen. Bra att veta sådant innan man vill kicka ut folk.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 20:35:08 följande:

Då är det dax att deportera alla arbetslösa invandrare, och börja odla potatis ist. Sedan låta bankerna frakta bort sina hus från Sverige, hoppas att dom inte glömmer Rinkeby.

Ja, det löser jättemycket. Åt exakt vilket håll kollar man egentligen, när man missar den hårda och skoningslösa världen vi lever i och verkar se oändliga potential för bekvämlighet? Verkligen faschinerande.

Sverige kan bekvämt bara stanna upp i sin folktillväxt, tilm och med låta den stagnera. Hur ska något sådant ens få tillväxten att kunna öka? Ska kvarvarande befolkning helt enkelt jobba successivt länge och längre dagar för att öka produktion och tjänster? Kanske priserna på prudukter och tjänster succesivt ska öka? Eller ska Sverige helt enkelt slukas successivt av skulder, som om det bara handlar om ett ideologiskt lyckligt och bekvämt slut som önskas öppnås?

Tor inte riktigt att människan därborta förstår det hela. Exakt vad ska lösa nationens behov utav tillväxt när hela den inhemska efterfrågan står stilla och till och med sjunker? Vilka flretag har anledning att etablera sig i Sverige då? Svara på frågan liksom, för den biten behöver lösas om det ska göras verklighet av det som föreslås av Sverigedemokraterna.

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 21:05:46 följande:

Herregud ena stunden så säger du att jobben försvinner i ett rasande tempo, och det ska vi kontra med att ta in flera arbetslösa. Ska vi bara odla potatis och ha kor, och lite intärn byteshandel så behöver vi inte några fler människor alls.

Såhär ser kopplingen ut - Sveriges marknad anses inte lukrativ nog för företagen - ökad efterfråga (fler människor) skapar lukrativitet åt företagen. Ser det verkligen oförståbart rörigt ut? Lägg även till möjligheten att skapa en mer eller mindre nödvändig grupp med lägre löner som gör marknaden ytterligare lukrativ, om det då inte känns för komplext.

Hur anses problem med lukrativitenen på marknaden lösas därborta; genom blott reklam eller vad finns der för tankar kring problemet överhuvudtaget? 

• Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-02 21:05:46 följande:

Då kan du ju flytta till mormonland om du gillar den tanken. Resten av oss gillar modern civilisation.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 21:12:30 följande:
    Ja, det löser jättemycket. Åt exakt vilket håll kollar man egentligen, när man missar den hårda och skoningslösa världen vi lever i och verkar se oändliga potential för bekvämlighet? Verkligen faschinerande.   Sverige kan bekvämt bara stanna upp i sin folktillväxt, tilm och med låta den stagnera. Hur ska något sådant ens få tillväxten att kunna öka? Ska kvarvarande befolkning helt enkelt jobba successivt länge och längre dagar för att öka produktion och tjänster? Kanske priserna på prudukter och tjänster succesivt ska öka? Eller ska Sverige helt enkelt slukas successivt av skulder, som om det bara handlar om ett ideologiskt lyckligt och bekvämt slut som önskas öppnås?   Tor inte riktigt att människan därborta förstår det hela. Exakt vad ska lösa nationens behov utav tillväxt när hela den inhemska efterfrågan står stilla och till och med sjunker? Vilka flretag har anledning att etablera sig i Sverige då? Svara på frågan liksom, för den biten behöver lösas om det ska göras verklighet av det som föreslås av Sverigedemokraterna.

Jag har sagt att vi har en stor intern efterfrågan det finns massvis som behöver renoveras allt behöver inte byggas nytt, Hus, vägar tågbanor, våra kläder samt det mesta går oxo sönder så nytt köper vi med. Och vi exporterar till andra länder.?Det går tom att bygga en dammsugare och sälja här, vid har faktisk haft sådana fabriker här men det bytte vi bort i någon JAS- affär som aldrig blev av.
  • Digestive
    effemgea skrev 2014-03-02 20:38:49 följande:
    Jepp. Tanken svindlar.

SD:s telepatibataljoner skulle inte bara kunna ta hand om åldersbestämningen av ensamkommande flyktingbarn, de skulle också kunna bli ovärderliga medarbetare inom polis- och rättsväsen - tänk dig bara Sd-telepaten vid en rättegång: "Nu ljuger han, innerst inne tänker han att han dödade henne med avsikt" vid en mordrättegång. Eller tänk hur det privata näringslivet skulle rycka i SD-telepaterna för att kontrollera medarbetarlojalitet eller som bisittare vid anställningsintervjuer "Henne ska du nog inte ta, innerst inne kände hon ett nästan oemotståntligt behov av att placera en stor snorlåma på din flint".

Det finns bara ett litet aber med att få ut SD:s telepatarmé på mission impossible - Hur i hela friden ska man kunna kvalitetssäkra dem?

För min egen del har SD-telepaterna läst av mitt inre och konstaterat att jag är en homosexuell, vänsterextremistisk AFA-anhängare och stenkastare som brukar blåsa i vuvuzelor, samtidigt som jag tvångsvårdas och tvångsmedicineras inom rättspykiatrin och utöver detta uppbär socialbidrag eftersom jag är arbetslös - fast ibland jobbar jag på Samhall, enligt SD:s spetsforskare.

Ett visst mått av kalibrering tycks alltså vara av nöden innan man kan testa SD-telepaterna i skarpt läge - men kanske de bara behöver lite tjockare aluminiumfolie i tänkarmössorna.
    Tycker inte att vi ska ifrågasätta deras förmåga överhuvudtaget! Vem vet vilka mutantkrafter de har utöver dessa.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 21:12:03 följande:
    Mjaha, är det bättre om fler svenskar är arbetslösa, menar du? För om du kickar ut alla arbetslösa, så måste samhället kompensera genom att göra fler arbetslösa - och det går av sig själv när efterfrågan på varor och tjänster minskar. Vi har förbundit oss till att ha en viss arbetslöshet för att stävja inflationen. Bra att veta sådant innan man vill kicka ut folk.

Nä men med hans framtidsutsikter så är det ju bara ut med allt, och etterstupa för alla över 60år så vi kommer på fötter
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-02 19:19:09 följande:
    Jag gillade också den här kommentaren:

"Jag tycker att detta borde gå som humor lika mycket som politik. När SD säger att MP står längst ifrån dem politiskt. Vad förväntar man sig då. Att Åsa Ramson ska bli ledsen? Svaret på det är rakt och självklart och min favorit del i detta klipp vid
    " rel="nofollow" target="_blank">1:38
    ."

Så du tror att ryssen kommer. OK. Lugn. Här får du en  Katt att klappa.
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?