• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-03-02 21:30:45 följande:
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
    Det är en referens till en gammal "Hassan"-busringning från tiden kring EU-medlemskapsomröstningen där Fredrik Lindström ringer till föreningen "Ja till Europa" och hör sig för om sina farhågor angående svenskt medlemskap i EU.

Nog för att Åsa Romson aldrig kommer att bli någon av mina favoritpolitiker, men rätt ska vara rätt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 21:22:14 följande:
    Då kan du ju flytta till mormonland om du gillar den tanken. Resten av oss gillar modern civilisation.
    Japp. Och hur moderniserar man en civilisation bättre än genom att öka och öka och öka inflytandet av världens modernaste religion (läs islam)?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 21:28:02 följande:

Nä men med hans framtidsutsikter så är det ju bara ut med allt, och etterstupa för alla över 60år så vi kommer på fötter

Gissar på att när meterologer meddelar om en morgondag med storm och oväder så klandras då meterologerna för problemet - för exakt så resoneras det här. Inte "mina" framtidsutsikter det här utan konsekvenserna utav ett ekonomiskt system och Sveriges position i det.

Varför ska det levas i ignorans och siktas på budbärare som meddelar om att det inte går att ignorera grundproblem, göra som man bekvämt vill och förvänta sig ett hållbart resultat?

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 22:01:48 följande:
    Gissar på att när meterologer meddelar om en morgondag med storm och oväder så klandras då meterologerna för problemet - för exakt så resoneras det här. Inte "mina" framtidsutsikter det här utan konsekvenserna utav ett ekonomiskt system och Sveriges position i det.   Varför ska det levas i ignorans och siktas på budbärare som meddelar om att det inte går att ignorera grundproblem, göra som man bekvämt vill och förvänta sig ett hållbart resultat?

Ja har inga problem med det, tror definitivt vi sitter illa till. Men det kan gå fort bakåt med, vi har ju inte fått mindre stattsskuld sista 20 åren utan bara höjt BNP och det säger ju inte så mycket lite konstgjord andning i min värld. Vi kommer ingen vart med detta, men tror vi kan enas om att vi behöver höja intäkterna och minska utgifterna iaf. Sedan hur det görs bäst finns det säkert flera varianter på. Men att lite på Anders Borg som hade en etta i matematik kanske inte är det bästa, iof Bosse Ringholm hade sexårig grundskola så för att bli finans- minister i Sverige verkar ju inte så svårt, eller så kanske det va där det felade från början.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 21:23:41 följande:

Jag har sagt att vi har en stor intern efterfrågan det finns massvis som behöver renoveras allt behöver inte byggas nytt, Hus, vägar tågbanor, våra kläder samt det mesta går oxo sönder så nytt köper vi med. Och vi exporterar till andra länder.?Det går tom att bygga en dammsugare och sälja här, vid har faktisk haft sådana fabriker här men det bytte vi bort i någon JAS- affär som aldrig blev av.

En enda fråga raser det här; ger modellen mer eller mindre tillväxt än idag? Naturligtvis mindre, då dessa saker redan arbetas på idag plus att immigrationen ger tillväxt.

Tillväxt måste hela tiden toppa föregående topp. Med andra ord så finns det inget "- Fan vad bra vi gjorde ifrån oss - nu fick vi massor av tillväxt!! Nu kan vi vila en stund." utan snarare det här vid för hög tillväxt "- Helvete vad mycket tillväxten - det här kommer aldrig kunna toppas. Fan också!!". Det där fenomenet som kallas för "bubblor".

En nation kan öven ligga i taket i relativ tillväxt och ha mest pengar i hela världen - en dalning i tillväxten känns lika påtagligt ändå - för ju mer pengar, desto mer skulder knutna till pengarna.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 21:19:56 följande:
    Såhär ser kopplingen ut - Sveriges marknad anses inte lukrativ nog för företagen - ökad efterfråga (fler människor) skapar lukrativitet åt företagen. Ser det verkligen oförståbart rörigt ut? Lägg även till möjligheten att skapa en mer eller mindre nödvändig grupp med lägre löner som gör marknaden ytterligare lukrativ, om det då inte känns för komplext.   Hur anses problem med lukrativitenen på marknaden lösas därborta; genom blott reklam eller vad finns der för tankar kring problemet överhuvudtaget? 

Jag är själv blå, och kände att invandringen som görs nu är pga att få en låg-lönegrupp ( ej pga att vara snäll)Och tänkte lite på gamladagar va fan ska vi gå dit verkligen. Det kanske är ända vägen vad vet jag, undrar bara när vissa här verkar tro att man kan ha en hög- invandring samt höga löner för alla. Ser ju folk på fl som tror det kommer ösa pengar över skola sjukvård, äldrevård ,sjukskrivna, arbetslösa, samt Sverige för alla bara det blir en ny regering. Och då blir jag verkligen förundrad och tom nästan lite rädd.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 22:14:51 följande:

Ja har inga problem med det, tror definitivt vi sitter illa till. Men det kan gå fort bakåt med, vi har ju inte fått mindre stattsskuld sista 20 åren utan bara höjt BNP och det säger ju inte så mycket lite konstgjord andning i min värld. Vi kommer ingen vart med detta, men tror vi kan enas om att vi behöver höja intäkterna och minska utgifterna iaf. Sedan hur det görs bäst finns det säkert flera varianter på. Men att lite på Anders Borg som hade en etta i matematik kanske inte är det bästa, iof Bosse Ringholm hade sexårig grundskola så för att bli finans- minister i Sverige verkar ju inte så svårt, eller så kanske det va där det felade från början.

Helt ärligt så låter det troligen värre än vad verkligheten vill visa på, just för att avsky och rädsla finns för det här systemet här borta. Men visst alarmerar det och det går inte att blunda för obehagliga utvecklingar, för visst finns de bakom hörnet vid felsteg.

Minst 3 av Moderaternas högsta höns (utrikesministern, finansministern och statsministern) har medlemskap i Bilderberg Group - så att de skulle göra katastrofala beslut ekonmiskt borde inte skapa någon oro (gruppen äger varenda nyckelvaluta i världen). Man bör dock se upp med en allt för inhuman ekonomipolitik för den här bankkoncernen har inte riktigt en portion av hänsyn uppe på bordet. Intressant om regeringsskifte faktiskt sker, för det finns ju mycket pengar att stadga en röd politik med nu.

Och svensken borde börja skaffa fler barn, för visst skulle en immigrationspaus smaka bra - dock inte till vilket pris som helst. Har alltid känt att Sverigedemokraterna intågade lite för tidigt - för att inte nämna att det kunde ha gjorts bättre - för en trend på naturlig folkökning hade görna fått finnas innan deras politik får inflytande (för deras "barnproduktionsprogram" lär knappast ge effekt under samma tidsspann som de har tänkt att sänka immigrationen med 90%).  Får väl se vad som händer..

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-02 22:28:07 följande:

Jag är själv blå, och kände att invandringen som görs nu är pga att få en låg-lönegrupp ( ej pga att vara snäll)Och tänkte lite på gamladagar va fan ska vi gå dit verkligen. Det kanske är ända vägen vad vet jag, undrar bara när vissa här verkar tro att man kan ha en hög- invandring samt höga löner för alla. Ser ju folk på fl som tror det kommer ösa pengar över skola sjukvård, äldrevård ,sjukskrivna, arbetslösa, samt Sverige för alla bara det blir en ny regering. Och då blir jag verkligen förundrad och tom nästan lite rädd.

Haha, ne, inte riktigt så enkelt kanske! Men det florerar ju mycket pengar i Sverige just nu och det har såklart en röd politik nytta av och folket - som främst har vana med röd politik - kommer ju att få känna på den framgången på ett vis som svenskar har för vana med (en stark offentlig ekonomi och starka skydsnät socialt). Blå politik uttrycker ju framgångar lite annorlunda.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 22:40:14 följande:
    Helt ärligt så låter det troligen värre än vad verkligheten vill visa på, just för att avsky och rädsla finns för det här systemet här borta. Men visst alarmerar det och det går inte att blunda för obehagliga utvecklingar, för visst finns de bakom hörnet vid felsteg.   Minst 3 av Moderaternas högsta höns (utrikesministern, finansministern och statsministern) har medlemskap i Bilderberg Group - så att de skulle göra katastrofala beslut ekonmiskt borde inte skapa någon oro (gruppen äger varenda nyckelvaluta i världen). Man bör dock se upp med en allt för inhuman ekonomipolitik för den här bankkoncernen har inte riktigt en portion av hänsyn uppe på bordet. Intressant om regeringsskifte faktiskt sker, för det finns ju mycket pengar att stadga en röd politik med nu.   Och svensken borde börja skaffa fler barn, för visst skulle en immigrationspaus smaka bra - dock inte till vilket pris som helst. Har alltid känt att Sverigedemokraterna intågade lite för tidigt - för att inte nämna att det kunde ha gjorts bättre - för en trend på naturlig folkökning hade görna fått finnas innan deras politik får inflytande (för deras "barnproduktionsprogram" lär knappast ge effekt under samma tidsspann som de har tänkt att sänka immigrationen med 90%).  Får väl se vad som händer..

Personligen tycker jag synd om dom röda, eftersom folk inte minns/ vet att ned-dragningarna började för längesedan. Men det blir nog bra inget som förändrar något större för oss iaf.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-02 22:46:05 följande:
    Haha, ne, inte riktigt så enkelt kanske! Men det florerar ju mycket pengar i Sverige just nu och det har såklart en röd politik nytta av och folket - som främst har vana med röd politik - kommer ju att få känna på den framgången på ett vis som svenskar har för vana med (en stark offentlig ekonomi och starka skydsnät socialt). Blå politik uttrycker ju framgångar lite annorlunda.

Haha jodå kolla transport- branschen den är ju katastrof ( och givetvis kommer det mera )Folk tror ju knappt det fanns taxi på åttio-talet. Dom tycker det är gulligt att hjälpa folk , att dom bara tjänar 10000 i månaden gör ju inte så mycket.Så det här med lika värde är bara att glömma.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?