• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 20:49:21 följande:

Mm det "opolitiska" fackförbundet är mer politiskt än något annat fackförbund. Eller nästan iallafall, men de amdra ljuger iallafall inte.
    Alltså, bara det att SD, som skrivit i sitt partiprogram att de vill avskaffa fackförbund startar ett fackförbund... Vet vindflöjar som inte svänger så snabbt och mycket som Sverigedemokraterna!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Hummelnr12 skrev 2014-03-04 21:14:27 följande:
    Journalisten i fråga har skrivit om det i dag i sin kolumn

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisinc...

Förvisso Aftonbladet men i alla fall inte Avpixlat eller IRM
    Meh, såg du inte vad han skrev ovan? INGA stenkastarvänstermedia!!! Det betyder i praktiken att inget annat än länkar till Avpixlat, SDs hemsida eller Affes Blogg fungerar. Allt annat är ju infiltrerat av "stenkastarvänstern" vet du väl (även Timbro och andra superhögergrupper är "stenkastarvänster" förstår du).
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-04 22:37:00 följande:
    Nej, på grund av de inte har lärt sig vanligt folkvett. Ungefär som den där damen som satte en tårta i nyllet på J. Åkesson.
    Jo just ja, jag glömde ju att en tårta är MYCKET värre än tre killar med järnrör.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-04 22:47:56 följande:
    Fast du förstod tydligen inte.

Det är inte lämplig att påstå att personerna bakom "Inte rasismen, men" kastar molotovcocktails.

Det handlar om potentiellt dödliga vapen och dessutom framträder personerna bakom sajten med namn, så vad du gör när du börjar lalla dina uppenbarelser är att anklagar dem för att vara grova brottslingar.

Du måste förstå att dina upplevelser är fantasier, som inte alls alltid är harmlösa även om du själv inte förstår bättre,.

En självmotsägelse förstås, vad jag menar är att du borde ta hjälp av någon som granskar dina uppenbarelser innan du postar dem.

Att vitryssen anser dem vara ok, säger möjligen en del om vitryssen.
    Fast är det så konstigt? De följer partimallen - Björn Söder själv kallar ju nominerade till journalistpriset för "kriminella stenkastarvänterelement" (minns inte det exakta uttrycket, men vänsterextremist och kriminell fanns med). Men det är klart, tycker man att alla som kritiserar SD är kriminella blir det väl lätt så att man tror att det faktiskt fungerar så i verkligheten också...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-04 22:50:14 följande:
    De flesta sunt tänkande människor anser att svenskar som bosätter sig på franska Rivieran eller på den spanska Solkusten, och ännu efter 25 år inte kan säga mer än "Une bière s'il vous plaît" eller "Una cerveza por favor", är pinsamma, och bör i koherensens namn anse att de invandrare som efter 25 år i Sverige inte kan säga mer än motsvarande på vårt språk, är precis lika pinsamma.

Problemet är att många inte gör det, utan att de använder olika måttstockar för invandrare och svenskar. De som gör så, efter min erfarenhet, använder också olika måttstockar när det gäller kvinnor och män, men de kallar samtidigt jämställdhetsivrare! Hur går det ihop?

Det är ju faktiskt de som gör så, som bedömer folk efter etnicitet/kön, inte vi andra.
    Finns många svenskar som bor i Spanien, Grekland och andra länder runt medelhavet i små svenskkolonier, och aldrig lär sig språket ordentligt. Märkligt nog säger SD inte ett pip om dem. Klart, skulle man prata om dem skulle man ju behöva nämna att de finns även i "arabmuslimska" länder, med svenska skolor, svenska butiker och svenska kyrkan representerad, och då kan man ju inte komma med puckade uttryck som "amen tror du vi får bygga kyrkor hos DOM då!!!!!"
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Finns stora skillnader mellan IRM och Avpixlat. IRM tar skärmdumpar om vad SD-politiker säger på nätet. Bara spridande av vad SD-folket själva skriver och sprider, alltså. Avpixlat, å andra sidan, sprider lögner, uppenbara misstolkningar och till och med medvetna feltolkningar av undersökningar, även i fall där forskaren som skrivit undersökningen konstaterar att Avpixlats tolkning är felaktig. IRM sprider vad SD-are skriver, Avpixlat ljuger rakt av.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:56:13 följande:
    Fast är det så konstigt? De följer partimallen - Björn Söder själv kallar ju nominerade till journalistpriset för "kriminella stenkastarvänterelement" (minns inte det exakta uttrycket, men vänsterextremist och kriminell fanns med). Men det är klart, tycker man att alla som kritiserar SD är kriminella blir det väl lätt så att man tror att det faktiskt fungerar så i verkligheten också...
    Jo, jag vet. Men molotovkastarvänstern är liksom falsetten högre på kacklet - och det är en sak om telepatnötterna kallar dig eller mig för stenkastare, en annan när påståendet riktas mot en liten grupp personer som arbetar på en sajt där de träder fram och berättar vilka de är och vad det gör men inte deltar i debatten här.

För övrigt är nog hon - eller hen om man så vill - ett lämpligare pronomen (än han som du använde) för personen som har uppenbarelser om vilka som kastar molotovcocktails. 
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:49:39 följande:
    Alltså, bara det att SD, som skrivit i sitt partiprogram att de vill avskaffa fackförbund startar ett fackförbund... Vet vindflöjar som inte svänger så snabbt och mycket som Sverigedemokraterna!
    Haha.. visste inte om det där faktiskt, att det stod så i deras partiprogram angående fackförbund. Som det skrevs i granntråden (nåväl, granne för stunden);

"Haha, ja, deras partiprogram - där det också står att de vill ha vården finansierad utav skattepengar och inte alls privatiserad. Som nog de flesta vet så gav de alliansen stöd på den punkten, när det väl kom till kritan. Verkar dock inte läge för dem att ändra partiprogrammet ändå; sverigedemokraterna.se/var-politik/v alfarden/

"Vi anser att hälso- och sjukvården ska vara solidariskt finansierad via skattesedeln [...]"

Det går inte att lita på Sverigedemokraterna."

Det går helt enkelt inte att lita på Sverigedemokraterna. Tror fysikerna slutligen kommer fram till, efter lite mätningar, att inte enbart neutrinos har förmågan att färdas snabbare än ljuset - utan även Sverigedemokraternas politiska vändningar. Snart går de väl ut med stöd för öppna gränser också! Vem skulle det förvåna? Det hade bjudit på högst ett fniss, ett ryck på axlarna och sedan fortsätter världen som vanligt.

Har de fortfarande kvar sitt motstånd för fackförbund utskrivet i deras partiprogram?

• Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-05 00:20:35 följande:
    Haha.. visste inte om det där faktiskt, att det stod så i deras partiprogram angående fackförbund. Som det skrevs i granntråden (nåväl, granne för stunden);

"Haha, ja, deras partiprogram - där det också står att de vill ha vården finansierad utav skattepengar och inte alls privatiserad. Som nog de flesta vet så gav de alliansen stöd på den punkten, när det väl kom till kritan. Verkar dock inte läge för dem att ändra partiprogrammet ändå; sverigedemokraterna.se/var-politik/v alfarden/

"Vi anser att hälso- och sjukvården ska vara solidariskt finansierad via skattesedeln [...]"

Det går inte att lita på Sverigedemokraterna."

Det går helt enkelt inte att lita på Sverigedemokraterna. Tror fysikerna slutligen kommer fram till, efter lite mätningar, att inte enbart neutrinos har förmågan att färdas snabbare än ljuset - utan även Sverigedemokraternas politiska vändningar. Snart går de väl ut med stöd för öppna gränser också! Vem skulle det förvåna? Det hade bjudit på högst ett fniss, ett ryck på axlarna och sedan fortsätter världen som vanligt.

Har de fortfarande kvar sitt motstånd för fackförbund utskrivet i deras partiprogram?
    Vet inte, orkar inte hålla koll på deras snabba PK-vändningar hela tiden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?