• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    themia skrev 2014-03-04 18:30:40 följande:
    Dom är välkomna.
    Absolut, HBTQ-personer är ytterst sällan tokreligiösa och de jag känner har högt kvalificerade arbeten och röstar borgerligt.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-03-04 22:47:56 följande:
    Att vitryssen anser dem vara ok, säger möjligen en del om vitryssen.
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Nja, nu skrev väl jag mest att järnrören förmodligen skulle användas som ersättning för den ryggrad som saknas. Jag läser sällan avpixlat och än mer sällan IRM, men jag gick in på bägge nyss. På IRM presenterar sig de som står för sajten med namn medan avpixlat är mer anonymiserat.

En annan skillnad är att det inte är brottsligt att hålla i ett aluminiumrör medan en molotovcocktail kan vara ett dödligt vapen - och en kastad bensinbomb är ett grovt brott.

Men kan du belägga att jag påstått att namngivna sverigedemokrater pucklat på vanligt folk med järn- eller aluminiumrör utan att de gjort detta och dömts för brottet ska jag krypa till korset och be om ursäkt för mitt lallande.

Jag har inget hopp om att personen med molotovcocktailfantasierna ska förstå vad det är hen påstår - men jag tycker ändå att man måste säga ifrån och att det är jävligt olämpligt att trigga hens värsta fantasier om att somliga är grova brottslingar.

Vad gäller sakfrågan så tror jag att du utan svårighet kan se upplägget på avpixlat - en relativt neutral artikel med några krokar på slutet - och sen kommer kommentarerna.

Välregisserat, enligt min uppfattning - och eftersom kommentarerna är den bärande delen av avpixlat, oerhört beklämmande och så fruktansvärt enfaldigt unisont att man undrar hur alla kretiner hittar dit.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:

Blev inte något riktigt bra svar, ser jag.

Vi hade olika fokus. Du anser att bägge källorna är tveksamma medan jag såg till anklagelsen att personerna bakom IRM kastat molotovcocktails.

Jag kan inte bedöma IRM som källa - jag vet alldeles för lite om den.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 18:44:07 följande:
    Begär härmed EN källa på där SD censurerar kritik tack. EFtersom det är "vanligt förekommande" så borde detta bli en plättlätt uppgift för dig.
    Du tycker inte du kräver det omöjliga nu? Hur ska vi påvisa saker som SD plockat bort från sina diskussionssidor?

Men vi kan ju faktiskt börja med Avpixlat, som tydligt skriver att bara ett antal kritiska inlägg får göras per tråd. Man måste alltså i stort sett hålla med dem eller bli blockad. Ingen annan sida har så tydliga censurregler - speciellt då Avpixlat låter rätt grova saker stå kvar, medan väldigt välformulerad (men jobbig) kritik mot deras artiklar plockas bort.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 18:56:03 följande:

Antingen är du korkad, indoktrinerad eller så stämmer orden rasist och homofob in på dig om du inte ser det irrelevanta och kränkande med att dra upp HIV i samband med homosexuella eller afrikaner.
    Vad har den sjukdomen med att "belysa invandring" att göra..? Eller att man ska akta rumpan och munnen nu när HBTQ-personer kommer till Sverige..
    SD-are tror att de är så snygga att de är oemotståndliga för homosexuella?? Inte lätt att ha så felaktig bild av sitt eget yttre... Flört
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 19:56:08 följande:
    Jag finner inget alls illa med att någon tar bort en provokativ kommentar på sin egen facebooksida.
    Märklligt, för ni reagerar ju SÅ hårt på när provokativa kommentarer tas bort här...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 20:08:33 följande:

Så ordet "kamelknullare" är inte provokativt eftersom det får stå kvar? Söder tar bort kritiska och ifrågasättande kommentarer men låter rasistiska vara kvar. Bara Sd-lobbyister ser det som fullt normalt..
    Eller hur! Ett exempel på vad jag skrev tidigare - SD-fansen vill ha rätt att skriva vad som helst när som helst var som helst, men på deras egna sidor och siter ska de ha ensamrätt att uttrycka sig. Märkligt va?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:18:08 följande:
    det har jag ingen kommentar till då jag inte sett det själv.
    Du kommenterar en hel del annat som du inte sett eller ha faktisk kunskap om, så det är litet tveksamt att du inte svarar för att "du inte sett det". Tror snarare du inte vill svara. För ett teoretiskt svar kan du nog ge, oavsett om du sett inlägget eller inte, om vad du tycker om den sortens inlägg, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:47:55 följande:
    Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.
    Eller som vi andra kallar det - alla som inte är SD-are.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?