• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-07 02:14:07 följande:
    Ja, det var de.

Hur orkar du jobba på dagarna när du sitter uppe på nätterna? Stålmannen?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-07 11:46:07 följande:
    Att Carl Bildt försöker få in Sverige i NATO, bakvägen, är en viktig samhällsfråga.

Att några medlemmar i ett parti - inte ens ett riksdagsparti vid tillfället -, tidigt på morgonen efter en natt på krogen, kallar en invandrare för "blatte" och en tjej för "hora" -, är inte en viktig samhällsfråga.

Jag lovar dig, att om du går ut i Stockholms nattliv, så kommer du att kunna höra mycket mer chockerande saker än så. Också bland politiker.

Att kasta invektiv över andra, när man är upprörd, kanske för att man har blivit orättviost behandlad, är f.ö. en helt naturlig del av livet. Svordomar och föroolämpningar finns väl i alla språk.

Vad säger du om nån försöker sno din väska: "Dumma dig"?

De var kandidater till den absoluta toppen av ett parti som några månader senare blev ett riksdagsparti. Klart det är en stor grej.

Om Anders Borg, Carl Bildt och Peter Norman hade filmats när de betedde sig på ett liknande sätt, om de levde upp till myten om moderaterna, kallade någon för fattig bitter hora, sa att fattiga människor inte har samma rätt till samhället som rika o.s.v. Och om de efter mötet beväpnade sig. Tror du att det hade blivit en mindre skandal? Tror du att "Nya" Moderaterna som parti hade fått trovärdighetsproblem efter det?

Eller menar du att vi ska kräva mindre av SD än vi kräver av andra partier?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-03-07 11:46:07 följande:
    Att Carl Bildt försöker få in Sverige i NATO, bakvägen, är en viktig samhällsfråga.

Att några medlemmar i ett parti - inte ens ett riksdagsparti vid tillfället -, tidigt på morgonen efter en natt på krogen, kallar en invandrare för "blatte" och en tjej för "hora" -, är inte en viktig samhällsfråga.

Jag lovar dig, att om du går ut i Stockholms nattliv, så kommer du att kunna höra mycket mer chockerande saker än så. Också bland politiker.

Att kasta invektiv över andra, när man är upprörd, kanske för att man har blivit orättviost behandlad, är f.ö. en helt naturlig del av livet. Svordomar och föroolämpningar finns väl i alla språk.

Vad säger du om nån försöker sno din väska: "Dumma dig"?
    Helt omöjligt och knas att hantera båda frågor och därtill finns det en kvantmekanisk naturlag som stoppar frågorna att skiljas åt som en direkt politisk fråga och en folkpolitisk fråga. Ska allt förutom det absolut viktigaste, sopas under mattan och inte finnas med? Något vill säga att den inställningen enbart gäller i ett enda fall och undantag..
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 12:10:24 följande:

Kolla in den här då; http://www.kristallrummet.se/product.html/kais-tors-hammare-4?category_id=331

Hänger kring halsen as we speak! Inte vanligt att hitta i brons direkt!! Ursnyggt. Inköpt igår. Finns rätt fina "vikingasmycken" där om än inte så brett utbud så gör de dem bra; http://www.kristallrummet.se/category.html/vikingasmycken

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 14:15:11 följande:

Kolla in den här då; www.kristallrummet.se/product.html/kais-tors-...

Hänger kring halsen as we speak! Inte vanligt att hitta i brons direkt!! Ursnyggt. Inköpt igår. Finns rätt fina "vikingasmycken" där om än inte så brett utbud så gör de dem bra; www.kristallrummet.se/category.html/vikingasm...

Mycket fin. Jag gillar vikingastilen men den passar inte min klädstil tycker jag. När jag var yngre ville jag ha såna här om jag förlovade mig:

http://www.oddsguld.se/Webshop.pab?category=1%7C6&id=646

Nu har jag gått över till vitt guld och briljanter
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 14:37:43 följande:

Mycket fin. Jag gillar vikingastilen men den passar inte min klädstil tycker jag. När jag var yngre ville jag ha såna här om jag förlovade mig:

www.oddsguld.se/Webshop.pab?category=1%7C6&id...

Nu har jag gått över till vitt guld och briljanter

Oh, stiligt! Vitt guld har verkligen en speciell känsla. Här går dock skägg och Mjölner lika bra ihop som enäggstvillingar. ;) Dock mest förtjust i just materialet i detta hänget (finare design går allt att hitta) - brons leker verkligen med känslan utav urkraft!!

Haha, har smått semibarnslig klädstil, det ser gärna lite fierce och brutalt ut i allmänhet - något som får lite väl snälla människor att lämnas ifred, hehe..

Hmm.. Vad har damen för ålder därborta? Får känslan av omkring 35! 32 här så ta det som en komplimang. ;) Ålder = levelsystem, haha! 

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-03-07 14:01:08 följande:
    Helt omöjligt och knas att hantera båda frågor och därtill finns det en kvantmekanisk naturlag som stoppar frågorna att skiljas åt som en direkt politisk fråga och en folkpolitisk fråga. Ska allt förutom det absolut viktigaste, sopas under mattan och inte finnas med? Något vill säga att den inställningen enbart gäller i ett enda fall och undantag..
    Man får onekligen intrycket av att Sd-hatare fullständigt absorberats av vad den eller den har sagt vid det eller det tillfället. Det blir liksom ingen debatt om de viktiga frågorna...

Sd-hatarna delar det med invandringshatarna. Det finns de som ser roten i allt ont, i invandringen, och det finns de som ser Sd som den enda samhällsproblemet i världen, som de känner sig manade att bekämpa. Det är nåt konstigt med det där... Vad beror det på att folk blir så fullständigt insnöade?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 14:53:38 följande:

Oh, stiligt! Vitt guld har verkligen en speciell känsla. Här går dock skägg och Mjölner lika bra ihop som enäggstvillingar. ;) Dock mest förtjust i just materialet i detta hänget (finare design går allt att hitta) - brons leker verkligen med känslan utav urkraft!!

Haha, har smått semibarnslig klädstil, det ser gärna lite fierce och brutalt ut i allmänhet - något som får lite väl snälla människor att lämnas ifred, hehe..

Hmm.. Vad har damen för ålder därborta? Får känslan av omkring 35! 32 här så ta det som en komplimang. ;) Ålder = levelsystem, haha! 

35 år. Blond och blåögd. 160 cm och 50 kg. Lite och ettrig
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 12:10:24 följande:

I sin profil skriver han att han är "arbets- och terapisökande".

Märklig profil förresten. Han verkar ha fastnat i tonåren...
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:57:12 följande:
    I sin profil skriver han att han är "arbets- och terapisökande".

Märklig profil förresten. Han verkar ha fastnat i tonåren...

Men jag har för mig att han börjat jobba efter sjukskrivning. Och det är ju bra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?