• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:54:04 följande:
    Man får onekligen intrycket av att Sd-hatare fullständigt absorberats av vad den eller den har sagt vid det eller det tillfället. Det blir liksom ingen debatt om de viktiga frågorna...

Sd-hatarna delar det med invandringshatarna. Det finns de som ser roten i allt ont, i invandringen, och det finns de som ser Sd som den enda samhällsproblemet i världen, som de känner sig manade att bekämpa. Det är nåt konstigt med det där... Vad beror det på att folk blir så fullständigt insnöade?
    Du menar såsom ni gör med SD-motståndare och invandrare? Fäster vartenda ord, varenda fras och, i många fall, börjar skicka hat- och hotbrev?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-07 14:57:12 följande:
    I sin profil skriver han att han är "arbets- och terapisökande".

Märklig profil förresten. Han verkar ha fastnat i tonåren...
    Profilen har några år på nacken.

Tja, hellre tonåren än i sandlådeåldern... "AMENDURÅ!!!!"-retorik faller så platt liksom.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 15:14:12 följande:

Kan typ se ett Skogsrå framför ögonen, haha.. Sådär giftig där det känns och gäller. Rätt intressant hur kvinnor tenderar att lyckas med kraft utan storlek bättre än män, men som en god vän påpekar "- Är man inte tung i kroppen så får man vara tung i sinnet!". ;)

Även sådant här som önskas bevars hårdare i svensk kultur, angående ålder, för tvärt om med USA:s mesiga "young for ever"-kultur så har ju svensken, speciellt längre bak i tiden, en tendens att hålla ålder högt och med respekt (angående kvinnor främst då, som i mesproppkulturer har något slags "bäst före datum"). Jisses, skulle aldrig våga uppträda respektlöst mot kvinnor i goda år (inte någon kvinna såklart men shit, man kan ju känna sig som en skitunge i vissa kvinnors mäktiga personatmosfär).

Min mamma gav mig smeknamnet Huggormen....säger kanske en del. Och min storasyster Snoken för hon är så snokig....
    Ja man börjar ju bli lite tant. Känns konstigt att man kan säga till vänner: kommer du ihåg för 20 år sen.....och där någonstans kommer man på sig själv och tänker vad fan hände?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-07 17:06:43 följande:
    Profilen har några år på nacken.

Tja, hellre tonåren än i sandlådeåldern... "AMENDURÅ!!!!"-retorik faller så platt liksom.
    Ha ha. Det är bara ta en spade och börja gräva.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:21:59 följande:
    Ha ha. Det är bara ta en spade och börja gräva.
    Mer Philipssons grej det där.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-07 17:23:11 följande:
    Mer Philipssons grej det där.
    Jag har barnasinnet kvar och gräver gärna i sanden. Fast det ska vara på en strand utomlands. Livet på en pinne.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-07 17:05:43 följande:
    Du menar såsom ni gör med SD-motståndare och invandrare? Fäster vartenda ord, varenda fras och, i många fall, börjar skicka hat- och hotbrev?
    Hmm, helgen börjar farsartat.

För varje gång Philipsson läser din personliga profil blir han allt mer övertygad om att SD-hatare är personfixeradeFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:19:46 följande:
    Min mamma gav mig smeknamnet Huggormen....säger kanske en del. Och min storasyster Snoken för hon är så snokig....
    Ja man börjar ju bli lite tant. Känns konstigt att man kan säga till vänner: kommer du ihåg för 20 år sen.....och där någonstans kommer man på sig själv och tänker vad fan hände?
    Hehe.. Flört Ja, tiden ger ingen pardon! Dock mäktigt att vandra längsmed vägen.. varje år, ett år rikare!

Haha.. "tant". Återkom om 30 år! Tills dess så gäller allt "dam". Skrattande
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 17:57:38 följande:
    Hehe.. Flört Ja, tiden ger ingen pardon! Dock mäktigt att vandra längsmed vägen.. varje år, ett år rikare!

Haha.. "tant". Återkom om 30 år! Tills dess så gäller allt "dam". Skrattande
    Ja det är inte så hemskt att bli äldre. Fast 40 kanske inte kommer kännas lika kul...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?