• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • TheNarrator
    effemgea skrev 2014-03-07 17:44:31 följande:
    Hmm, helgen börjar farsartat.

För varje gång Philipsson läser din personliga profil blir han allt mer övertygad om att SD-hatare är personfixeradeFlört
    När en person visar känslor för en annan kan det många gånger uppfattas som ett hot istället för kärlek. Att en person, läskig till utseendet, kan uppfattas som hotfull enbart för att denna vill ge en kram, betyder inte att kärleken har bytts ut mot hat. Det är synd om människan, ge han en kram nu...
    Så sant som det var sagt.
  • effemgea
    TheNarrator skrev 2014-03-07 18:10:33 följande:
    När en person visar känslor för en annan kan det många gånger uppfattas som ett hot istället för kärlek. Att en person, läskig till utseendet, kan uppfattas som hotfull enbart för att denna vill ge en kram, betyder inte att kärleken har bytts ut mot hat. Det är synd om människan, ge han en kram nu...
    Nja, jag tror inte att Philipsson är förälskad i Dorian - men det är lämpligare att du ställer frågan till Philipsson än till mig.

För övrigt var jag tvungen att kolla om Ladyinred var svart - och så var det förstås.

Välkommen tillbaka!
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 18:06:45 följande:
    Ja det är inte så hemskt att bli äldre. Fast 40 kanske inte kommer kännas lika kul...
    Har av någon anledning befriats ifrån åldersångest - men, men, det kanske vänder inom sin tid och kanske med besked också, vem vet. Nu så upplevs bara krämpor och kommande krämpor motvilligt.. det vilar dock lathet bakom det, att då inte förebygga krämpor ordentligt. Aja..

Sämre begagnade axlar 40:- någon? Har ett par semi-plattfötter som söker ny ägare också.. 25:-. Hrm, fynda på!
  • TheNarrator
    effemgea skrev 2014-03-07 18:26:19 följande:
    Nja, jag tror inte att Philipsson är förälskad i Dorian - men det är lämpligare att du ställer frågan till Philipsson än till mig.

För övrigt var jag tvungen att kolla om Ladyinred var svart - och så var det förstås.

Välkommen tillbaka!
    Inom politik är människor inte redo för färger ännu. Gråskalan måste behärskas först.

Tur är det att färger enkelt kan konverteras till en gråskala, precis som på tidigt 1900-tal i TV, där människor valde att se antingen svart eller vitt.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-07 18:26:25 följande:
    Har av någon anledning befriats ifrån åldersångest - men, men, det kanske vänder inom sin tid och kanske med besked också, vem vet. Nu så upplevs bara krämpor och kommande krämpor motvilligt.. det vilar dock lathet bakom det, att då inte förebygga krämpor ordentligt. Aja..

Sämre begagnade axlar 40:- någon? Har ett par semi-plattfötter som söker ny ägare också.. 25:-. Hrm, fynda på!
    Snart är det helg. Blir det nån fäktning?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • TheNarrator
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 18:51:58 följande:
    Snart är det helg. Blir det nån fäktning?
    Han ställde frågan samtidigt som han var orolig för svaret som skulle komma.
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-07 19:18:08 följande:
    Han ställde frågan samtidigt som han var orolig för svaret som skulle komma.
    ?

• TheNarrator
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 19:27:04 följande:
    ?

">Wait for it...
     It´s going to be legendary!
  • Errol Flynn
    TheNarrator skrev 2014-03-07 19:31:51 följande:

">Wait for it...
     It´s going to be legendary!
    How I met your mother är inte min favoritserie.
  • puss
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 19:35:18 följande:
    How I met your mother är inte min favoritserie.

du hatar den nu. men allt det du hatar skall du lära dig att älska.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Varför hatar folk SD?