• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • TheNarrator

Tråden drabbades av en plötslig tystnad... En tystnad som får vem som helst att fråga sig om ett träd som faller utan att någon kan höra det verkligen utsänder ett ljud?

Så sant som det var sagt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-03-07 22:15:54 följande:
    avpixlat.info/2014/03/07/mediernas-bevakning-.../

Statsvetaren tycker inte att SD är facistiskt, inte heller public service journalisterna. Däremot foliehatten Henrik Arnstad skräder inte orden. Lyssna och njut eller lyssna och tjut. Det är ganska roligt att lyssna på Henrik Arnstad. En större foliehatt som får prata i tv-soffor och liknande finns inte.
    Jag gillar inte heller Arnstad.

Däremot tycker jag inte du, efter dina bisarra drapor i silvertråden, är i någon position att kalla någon annan för foliehatt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Gert
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-07 22:37:13 följande:

Däremot tycker jag inte du, efter dina bisarra drapor i silvertråden, är i någon position att kalla någon annan för foliehatt.
    Kan du inte skilja på hälsa och politik?
  • TheNarrator

Han uttryckte sig själv med en bestämdhet som även fick björnarna ute i de svenska skogarna att fly tillbaka till sina iden trots att våren är på ingång....
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 17:26:39 följande:
    Jag har barnasinnet kvar och gräver gärna i sanden. Fast det ska vara på en strand utomlands. Livet på en pinne.
    Mer storstadssjäl jag. Men smaken är la olika, to each his or her own. Stranden har sin charm, onekligen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-07 17:44:31 följande:
    Hmm, helgen börjar farsartat.

För varje gång Philipsson läser din personliga profil blir han allt mer övertygad om att SD-hatare är personfixeradeFlört
    Typ så ja.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-07 19:35:18 följande:
    How I met your mother är inte min favoritserie.
    Litet mononormativ för min smak, men den är rätt rolig. Men igen, smaken är olika.
  • TheNarrator
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-08 02:07:47 följande:
    Mer storstadssjäl jag. Men smaken är la olika, to each his or her own. Stranden har sin charm, onekligen.
    Han drömde sig bort till ett annat land där sommarkvällar är vardag året runt, men samtidigt även till den svenska sommarstranden...
  • effemgea

.

Gert skrev 2014-03-07 22:42:58 följande:
    Kan du inte skilja på hälsa och politik?

Det är väl ganska rimligt att anta att en persons förmåga att hantera fakta, se vad som är relevant - och förmå föra ett sammanhängande resonemang utifrån detta mer är en personlig egenskap än en ämnesrelaterad.

Rent metaforiskt skulle man kunna påstå att SD förespråkar kolloidalt silver som bot för alla samhällssjukdomar de ser - där metaforen för silvret kallas minskad invandring.

Ett slags politiskt kvacksalveri.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?