• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 13:37:57 följande:
    Det är konstigt det här. När SDs politik ska diskuteras kommer en massa foliehattar och skriver om sekter hit och dit. Diskutera politiken och sakfrågorna är ni sämre på.

Nej, det är inte politiken och sakfrågorna som diskuteras när det blir tal om sekttänkandet utan då tar man upp fenomenet att urskiljningslöst hålla på det egna partiet och alla inblandade på ett sätt som jag anser inte har någon motsvarighet på så bred front inom någon av de övriga riksdagspartierna.

Jag diskuterar helt obehindrat med sympatisörer från vänsterpartiet till moderaterna i sakfrågor och om partiernas företrädare och partipolitik utan att slaviskt hålla på ett parti för sakens skull och försvara dumheter in absurdum och så sker alltsom oftast även från andra hållet, men alltsom oftast INTE med SDare.

SDares sätt som det visat sig här på FL att förhålla sig till sitt parti är ofta sekteristiskt framför individuellt urskiljande. Det är dessutom SD som har hittat på begreppet "7-klövern" eftersom de partierna var och en tar avstånd från SD. Detta är dock inget som håller samman de övriga partierna och inte heller är det en komplott utan alla har var och en bestämt sig för att man inte har något ideolgiskt gemensamt med SD. Detta enkla faktument grinar sig SDare blåa i ansiktet över och försöker få det till någon typ av mobbingärende att man inte inbjuds till samarbete.
  • PGA

Folk hatar SD av samma orsak som folk hatar homosexuella.

• nihka
    Gert skrev 2014-03-08 14:19:09 följande:
    Ja, givetvis är det så. Annat vore ju konstigt. Jag gör inte skillnad på människor med olika etnicitet. 
    Nänä, du är enligt egen utsago främlingsfientlig i och med att du inte känner och har träffat alla som bor i Sverige och så länkar du till SCB och aktuell befolkningsmängd. Främlingsfientlighet är ett val du har gjort:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lena-sundstrom-framlingsfientlighet-ar-ett-val/
  • PGA
    nihka skrev 2014-03-08 14:52:29 följande:
    Nänä, du är enligt egen utsago främlingsfientlig i och med att du inte känner och har träffat alla som bor i Sverige och så länkar du till SCB och aktuell befolkningsmängd. Främlingsfientlighet är ett val du har gjort:

www.dn.se/nyheter/sverige/lena-sundstrom-fram.../
    Alla människor är mer eller mindre främlingsfientliga. 
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-08 10:10:05 följande:

Så om man motsätter sig SDs politik är man andefattig.

Jepp, sekttänk BIG TIME - vilket är ytterligare en orsak till att vända SD ryggen - den väldigt ljudliga andel av SD-anhängare som hänfaller till den här typen av låga icke-argument.

Jag vill inte förknippas med människor som ser på ett politiskt parti som ett trossamfund där kritik och avståndstagande bemöts med att meningsmotståndare på olika sätt är depraverade och otillförlitliga.
    Sitter i en tråd med Lampstället, och jämförelsen är faktiskt inte så långsökt... "Vi har sanningen, ni har fel, ni kommer att förstå en dag, men då minsann är det försent, så underkasta er nu så kommer allt bli himmelriket på jorden!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 10:25:16 följande:
    Det resonemang haltar som vanligt. Det finns ingen vetenskaplig fakta som visar att kolloidalt silver fungerar. SD blev ju anklagade av statsministern för att föra politik genom nya rön som kommer. Vilket han tyckte var ett konstigt sätt att föra politik på. Alltså för SD politik genom fakta och statistik, vilket inte kan sägas om dem som förespråkar kolloidalt silver.
    Tvärtom, similen är perfekt. För inte bara finns det inga bevis för att minskad invandring och repatriering skulle lösa problem - tvärtom finns det starka indikationer på att det skulle ÖKA problemen.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-08 10:47:23 följande:
    En fråga om läggning.

Själv är jag inte fientligt inställd till alla jag inte känner - det skulle ju innebära att jag kände mig omgiven av fiender i stort sätt jämt och kunna leda till en allt mer paranoid människosyn.
    ...vilket skulle göra SD lockande för dig, troligen.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-08 15:18:49 följande:
    Sitter i en tråd med Lampstället, och jämförelsen är faktiskt inte så långsökt... "Vi har sanningen, ni har fel, ni kommer att förstå en dag, men då minsann är det försent, så underkasta er nu så kommer allt bli himmelriket på jorden!"

Är inte det "Gudasänd" eller samma sort? Jag känner igen stuket och inte sällan har personen som för den här typen av resonemang för sig att när hen får hela världen emot sig så är det för att alla andra är blinda eller hjärntvättande.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 13:37:57 följande:
    Det är konstigt det här. När SDs politik ska diskuteras kommer en massa foliehattar och skriver om sekter hit och dit. Diskutera politiken och sakfrågorna är ni sämre på.
    Inte alls, vi diskuterar dem gärna. Men ni blir så defensiva när vi förklarar varför det är humbug, rasism, misogyni och homofobi som utmärker SDs politik. Och fascism, icke att förglömma.
  • PGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-08 15:28:48 följande:
    Inte alls, vi diskuterar dem gärna. Men ni blir så defensiva när vi förklarar varför det är humbug, rasism, misogyni och homofobi som utmärker SDs politik. Och fascism, icke att förglömma.
    Du noterar inte att du talar som en mycket främlignsfientlig person.

Vi, ni, vi ,ni.......
Svar på tråden Varför hatar folk SD?