• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-08 16:00:28 följande:
    Om du ska diskutera SD kan du väl göra det utan att hitta på en massa saker. Visa mig vart i SDs partiprogram det står att de vill utvisa folk i stora skalor. De vill inte ens utvisa folk i små skalor. Du hittar bara på.

SD vill dra åt handbromsen på massinvandringen. Att det skulle bli större problem än vad vi redan har idag med ekonomi, befolkningstillväxt och social degenerering är skrämselpropaganda av stora mått. 
    SD vill "uppmuntra till repatriering". Betyder samma sak.

Ja, för vad forskare säger bygger förstås bara på skrämselpropaganda mot SD, även när det kommer från andra länder. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-08 16:00:18 följande:

Klart de vill, men de fick backa för några år sedan i syfte att få fler väljare på kroken och uttrycker sig numer så här:

"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra."

Så SD har utifrån sin egen syn gjort försämringar för barnen i sin officiella ståndpunkt. Nice.

Det är så här SD-slipstenen dras.

sverigedemokraterna.se/var-politik/familjen/
    Tack Nihka. Glad
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-08 13:37:57 följande:
    Det är konstigt det här. När SDs politik ska diskuteras kommer en massa foliehattar och skriver om sekter hit och dit. Diskutera politiken och sakfrågorna är ni sämre på.
    Tråden har rubriken "Varför hatar folk SD".

Just  därför hör det definitivt till sakfrågan att referera till en undersökning som visar att av en stor mängd alternativ valde folk SD som dem de har minst förtroende för.

Jag anser att du är en hyfsat representativ sverigedemokrat. I en annan tråd förklarar du att läkemedel gör större skada än nytta, i den här tråden att kvällstidningarna är rasistiska samt att du betraktar alla människor du inte känner som dina fiender.

Själv anser jag att tänkarmössa är en bättre benämning en foliehatt - och att tankarna innanför SD-sektens tänkarmössor passar mycket väl in i Tegnérs gamla devis: Det dunkelt sagda, är det dunkelt tänkta.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 15:47:57 följande:
    Främlingsfientlighet är inte samma sak som rasism.
    Nej, främlingsfientlighet kommer före en fullt utvecklad rasism som i sin tur i sin bredaste bemärkelse inte är begränsad till syn på ras.
  • Gert
    MsMamma skrev 2014-03-08 16:05:07 följande:

Tack, detta hade jag missat.

Längst ner stod:

Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera

Vi som såg på torsdagens debatt i SVT fick veta att varann svensk är skeptiska till att homosexuella par får gifta sig och adoptera.
  • MsMamma
    Gert skrev 2014-03-08 16:14:38 följande:
    Vi som såg på torsdagens debatt i SVT fick veta att varann svensk är skeptiska till att homosexuella par får gifta sig och adoptera.

Okej. Mig har ingen frågat så hur kan de veta det?

• Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-08 16:06:02 följande:
    SD vill "uppmuntra till repatriering". Betyder samma sak.

Ja, för vad forskare säger bygger förstås bara på skrämselpropaganda mot SD, även när det kommer från andra länder. Obestämd
    Du fortsätter att hitta på. Det står ingenstans om repatriering i SDs partiprogram. 

Forskare säger så mycket utan att veta med säkerhet. Förklara hur problemen kommer att öka om vi drar åt handbromsen och inte slänger ut någon.
  • Gert
    MsMamma skrev 2014-03-08 16:18:28 följande:

Okej. Mig har ingen frågat så hur kan de veta det?

Ingen har frågat mig heller. Men det finns statistik på en massa olika frågor.

http://www.svtplay.se/video/1861172/6-3-22-00

Programmet handlar om vad journalister får säga och inte får säga i Sverige. Det passar ju bra i denna tråd.
  • MsMamma
    Gert skrev 2014-03-08 16:21:06 följande:
    Ingen har frågat mig heller. Men det finns statistik på en massa olika frågor.

www.svtplay.se/video/1861172/6-3-22-00

Programmet handlar om vad journalister får säga och inte får säga i Sverige. Det passar ju bra i denna tråd.
    Om det stämmer är ju det ganska vidrigt faktiskt.
  • nihka
    MsMamma skrev 2014-03-08 16:05:07 följande:

Tack, detta hade jag missat.

Längst ner stod:

Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt.

Det är inlindat i homfobi. Tack för källan och att du fick mig att tänka till. Har på något sätt undgått mig.

Det är mycket som går till ungefär så här. De reviderar och reviderar och har till slut skrivit att den officiella hållningen är precis tvärtom och att de inte står för allt de officiellt stod för tidigare, typ förra veckan, och som låg till grund för väljarnas röster. Inte undra på att väljarna är förvirrade.

I SDs definiering av svensk och svensk kultur stod tidigare en massa bjäfs om trasmattor och väggbonader vilket de naturligtvis fick en massa kritik för så den texten ersattes med en mer abstrakt formulering som mycket väl skulle kunna konkretiseras i trasmattor och väggbonader. Same shit different lable.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?