• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 20:52:14 följande:
    Morot = arbeta om du vill ha ett drägligt liv.
    Och om staten/diktatorn/företagaren inte styr över den "lata massan" så arbetar de inte?

Det låter i mina öron väldigt likt en gammal tanke som är tusentals år gammal. Att "vanligt folk" inte klarar av frihet, utan att de rika och mäktiga gör folket en tjänst som styr in dem på den enda rätta vägen?

Inte så liberalt dock.

Alla behöver självklart inte gilla ideologiska idéer om utökade bidragssystem, men jag tycker som sagt att det är väldigt intressant att så många verkar ha en människosyn som innebär att "arbetarklassens" sanna natur är oärlighet och ansvarslöshet. Och att okad frihet till arbetarna därför automatiskt innebär katastrof!
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-03-10 20:45:57 följande:
    Varför görs inte det då? Vad är meningen med att visa en pixlad ansiktsbild på en människa som polisen söker?
    Görs det inte? Jag är inte insatt. Hur vanligt är detta?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-10 21:08:49 följande:
    Nej, jag får inte betalt. Jag försöker tycka att det är intressant att studera sverigedemokratens känsloliv som det ter sig  på FL. Därmed inte sagt att detta är mitt huvudsakliga intresse. I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen. Jag tycker också att det är intressant med din oro för min hälsa -eftersom den oron ligger i linje med min syn på sverigedemokraters verklighetsuppfattning och överdrivna tro på sin förmåga att ställa diagnoser över nätet. Dessutom är vi rätt få som ids svara på sektens syn på tillvaron - och många sektmedlemmar straffar ju ut sig från FL men återkommer under nya nick (dock inte du) - vilket innebär att dumheterna ständigt upprepar sig och att man lär sig känna igen olika SD-personkluster. Jag tror lite på att gräva där man står, det vill säga det bär mig emot att sluta skriva här, eftersom det skulle betyda att den bedövande enfalden från SD-orkestern skulle bli ännu mer monoton. Så jag roar mig med att markera närvaro och ha lite skoj åt varianterna på budskapen "ingen tycker om dig" , "du måste vara sjuk" eller du är en "molotovkastande vänsterextremist". Bara såhär oss emellan. Så startade jag en gång en tråd om SD:s nedgång och fall. Tre SD-aktivister (alla verksamma i den här tråden) replikerade momentant på varje inlägg jag skrev och påtalade att jag borde söka vård, skaffa ett liv och sluta tillbringa all min tid på FL. Jag tror ingen av dem hade den mentala kapaciteten att förstå ironin i att jag fick omedelbara svar av dem oavsett vilken tid på dygnet jag skrev mina inlägg. Se där - en monolog till
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 15:32:58 följande:

Kanske pga Åkessons avslutning?
    "Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år. "

Och? Du säger att Åkesson sagt att "muslimer är det största hotet mot Sverige", vilket han aldrig någonsin påstått.

Du, precis som de flesta andra håller Åkesson ansvarig för något Aftonbladet har hittat på för att få en klatschig rubrik.

Sen kan man ha diskussionen huruvida det är Islam eller muslimer som är ett hot. I första hand är det Islam som är inkompatibelt med väst och enligt min uppfattning ett stort hot mot det västerländska samhället på medellång sikt. (30-40 år).

Jag har personligen inte mycket till övers för någon religion men då det enligt till och med svenska lärda, Islam endast har en tolkning vilken grundar sig på vad någon hittade på för 1400 år sen, bör man nog dra öronen åt sig och fundera på om det i långa loppet är kompatibelt med t.ex. västerlandets lagar och traditioner.

Tänk dig att behöva leva ditt liv baserat på vad en fundamentalistisk religion säger. Brrr....

• Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-03-10 20:45:57 följande:
    Varför görs inte det då? Vad är meningen med att visa en pixlad ansiktsbild på en människa som polisen söker?
    Och du svarar inte på mina frågor?

Varför vill du att Sverige blir mer som andra länder, om du är stolt nationalist?

Varför skriver SD i sitt partiprogram att ursprung och hudfärg egentligen är ovidkommande?

Är inte SD fel parti för dig om du anser att hudfärg och ursprung är så viktigt att det måste nämnas i varje artikel?
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    Fast här har du fel. Det är inte "några" som vill minska invandringen. Hela partiet vill det (och därmed varenda sympatisör).

sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/
    Mother cake
  • Velouria
    Naranjos skrev 2014-03-10 21:37:48 följande:

Och? Du säger att Åkesson sagt att "muslimer är det största hotet mot Sverige", vilket han aldrig någonsin påstått.

Du, precis som de flesta andra håller Åkesson ansvarig för något Aftonbladet har hittat på för att få en klatschig rubrik.

Sen kan man ha diskussionen huruvida det är Islam eller muslimer som är ett hot. I första hand är det Islam som är inkompatibelt med väst och enligt min uppfattning ett stort hot mot det västerländska samhället på medellång sikt. (30-40 år).

Jag har personligen inte mycket till övers för någon religion men då det enligt till och med svenska lärda, Islam endast har en tolkning vilken grundar sig på vad någon hittade på för 1400 år sen, bör man nog dra öronen åt sig och fundera på om det i långa loppet är kompatibelt med t.ex. västerlandets lagar och traditioner.

Tänk dig att behöva leva ditt liv baserat på vad en fundamentalistisk religion säger. Brrr....

Men alla de här "kändisreligionerna" är väl lite mer än tusen år gamla? Och ska man tolk alla rätt så måste man alltså tolka enligt hur samhället såg ut då?
    Varför är det då mer okej att stärka kristendomen i Sverige, som SD vill, nu när den är en väldigt gammal religion och nu när Sverige har blivit sekulariserat?
    Mother cake
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 21:04:47 följande:
    Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Usch, tom alla gamla sossar som jag känner, och som jag har repekt för skämdes över henne,.Iof va det lite kul då att skämta om det då. Men med facit i handen va det ju inget roligt alls . Katastrof ,...Otroligt när tom Göran antyder att alla hästar är hemma, men vipps så är man Partiledare.
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 21:04:47 följande:
    Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
    *suck* don't get me started... Drömmer
  • Quintus Zebra
    kvs skrev 2014-03-10 19:08:12 följande:
    På vilket sätt minskar du statens makt genom att göra en stor del av befolkningen beroende av staten för sin försörjning? Däri har du ju också en av förklaringarna till varför det inte är ett så populärt förslag i liberala kretsar, det skulle sätta staten på en enorm maktposition.
    Statens och företagens makt över "arbetarna" minskar avsevärt om vanligt folk får ökad trygghet. 

På vilket sätt ökar statens makt över folk? För det är väl individens frihet som är liberalers prioritet?
    kvs skrev 2014-03-10 19:08:12 följande:
    "You reap what you sow" är väl en grundläggande tanke bland liberaler. Med morot menar jag just det, du ska märka att ditt arbete gör en skillnad för din ekonomiska situation och/eller välbefinnande.

Ja, och denna teoretiska rättviseestetik (i verkligheten är ju "marknaden" allt annat än rättvis) är viktigare för liberaler  än att faktiskt ge människor mer makt över sina liv?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?