• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 19:54:05 följande:
    Som en tjej skrev som svar på varför hon inte tar på sig en slöja på allmänna bete-dig-som-ett-får-dagen:

"Skulle jag ta på mig en hijab idag hade det varit äckligt respektlöst mot mina föräldrars politiska kamp och fängslande i Iran.

Efter revolutionen 1979 i Iran infördes hijabtvång. Min mors väninnor blev skrubbade i ansiktet med glaskross och piskade för att de vägrade."

Många som flytt förtrycket i diverse arabländer kom hit för att slippa både slöjan och religionen, som för många känns som en kvarnsten runt halsen...
    Har full förståelse och respekt för detta.

I Sverige har vi ju också kämpat mot förtryck från bland annat kyrkan och kungahuset. Även om det i de flesta fall ligger längre bort historiskt.

Varje individ har självklart rätt att vara religiös eller att gilla monarki, men jag tänker fortsätta  protestera när vissa politiker vill tvinga mina barn att delta i hyllningar till dessa företeelser på skoltid.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-10 20:25:02 följande:

Måste bara fråga om du får betalt för att skriva dina monologer? Blir faktiskt orolig när någon bara maler på , kan inte vara hälsosamt om detta nu verkligen är din verklighet.
    Nej, jag får inte betalt.

Jag försöker tycka att det är intressant att studera sverigedemokratens känsloliv som det ter sig  på FL. Därmed inte sagt att detta är mitt huvudsakliga intresse.

I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen.

Jag tycker också att det är intressant med din oro för min hälsa -eftersom den oron ligger i linje med min syn på sverigedemokraters verklighetsuppfattning och överdrivna tro på sin förmåga att ställa diagnoser över nätet.

Dessutom är vi rätt få som ids svara på sektens syn på tillvaron - och många sektmedlemmar straffar ju ut sig från FL men återkommer under nya nick (dock inte du) - vilket innebär att dumheterna ständigt upprepar sig och att man lär sig känna igen olika SD-personkluster. Jag tror lite på att gräva där man står, det vill säga det bär mig emot att sluta skriva här, eftersom det skulle betyda att den bedövande enfalden från SD-orkestern skulle bli ännu mer monoton.

Så jag roar mig med att markera närvaro och ha lite skoj åt varianterna på budskapen "ingen tycker om dig" , "du måste vara sjuk" eller du är en "molotovkastande vänsterextremist".

Bara såhär oss emellan. Så startade jag en gång en tråd om SD:s nedgång och fall. Tre SD-aktivister (alla verksamma i den här tråden) replikerade momentant på varje inlägg jag skrev och påtalade att jag borde söka vård, skaffa ett liv och sluta tillbringa all min tid på FL.

Jag tror ingen av dem hade den mentala kapaciteten att förstå ironin i att jag fick omedelbara svar av dem oavsett vilken tid på dygnet jag skrev mina inlägg.

Se där - en monolog tillFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-10 21:08:49 följande:
    I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen.
    Nu hittar du, hen, på som vanligt. Jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-10 20:29:33 följande:
    Människor som blir bannade från FL blir ju det av en anledning och man måste ju inte konversera med dem bara för att de återkommer med nya nick.
    Fast ibland tar det en stund att känna igen en del av de SD-aktivister som ständigt återkommer.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-10 20:51:44 följande:
    Utmärk! Det är så pressen ska fungera när den är som bäst. Avslöja lögnarna med hårda fakta. Åkesson har en hel att förklara.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Om allt hänger på hur en tonårings minns/upplevde sina ungdomsår pga 10 eller 30 jobbiga ungdomar i sin närhet. Så hoppas jag att dina politiska uppdrag och dina ev arvorden omedelbart dras in.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-10 21:11:50 följande:
    Nu hittar du, hen, på som vanligt. Jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
    Jag behöver inte hitta på. det finns ingen anledning till det.
    Den 31 Januari 2014 fanns det 9 651 531 antal personer i Sverige. Jag kan med gott samvete säga att ca 9 651 500 av dessa är främlingar för mig. Alltså gör det mig till främlingsfientlig. Jag är fientlig mot främlingar eftersom jag inte känner dem.

www.scb.se/BE0101/
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-10 20:22:48 följande:
    Men annars tror jag att du slipper Nihka fullständigt om du föreställer dig den där ignoreraknappen du efterlyste.
    Jag tror inte det, eftersom hon verkar tycka det är helt okej att sprida lögner om div FL-folk.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-10 21:16:45 följande:
    Jag behöver inte hitta på. det finns ingen anledning till det.
    Den 31 Januari 2014 fanns det 9 651 531 antal personer i Sverige. Jag kan med gott samvete säga att ca 9 651 500 av dessa är främlingar för mig. Alltså gör det mig till främlingsfientlig. Jag är fientlig mot främlingar eftersom jag inte känner dem.

www.scb.se/BE0101/
    Du förstod inte vad jag menade. Enligt PK-tänket är jag främlingsfientlig, eftersom jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 21:19:23 följande:
    Jag tror inte det, eftersom hon verkar tycka det är helt okej att sprida lögner om div FL-folk.
    Det tror jag inte. Men byt signatur och skippa omdömen som att ingen vill läsa dig och fokusera på ämnet - så kan du nog få till stånd en diskussion med henne, skulle jag tro.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-10 21:22:08 följande:
    Du förstod inte vad jag menade. Enligt PK-tänket är jag främlingsfientlig, eftersom jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
    Ok. Säger du det så är det så du menade.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?