• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 20:14:56 följande:
    Också en sorts mobbing.
    Jag tycker inte det. Nihka diskuterar inte på samma nivå som du gör.

Dessutom har du skrivit att ingen vill läsa hennes inlägg. Jag minns det ganska väl, eftersom det var ett exempel på tankeläsning. Varför inte följa dina tankar och låta bli att läsa de inlägg ingen vill läsa.

Om du vill kan jag leta rätt på det inlägg där du "telepaterar" så det står härliga till.

Men annars tror jag att du slipper Nihka fullständigt om du föreställer dig den där ignoreraknappen du efterlyste.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-10 19:38:27 följande:
    Jag tror det handlar om representativitet ur ett sektperspektiv. För en sverigedemokrat existerar bara vi och dom. Därför existerar det egentligen bara två partier: SD och Sjuklövern. Därför kan vem som helst av "dom andra" fungera som en representant för alla oss andra. Det kan vara mannen som mördade två personer i Ljungsbro, som någon tog som exempel i den här tråden, eller en AFA-aktivist, en invandrad våldtäktsman eller helt enkelt allt och alla som befinner sig utanför den egna sekten. Och just därför blir Ljungsbromördaren för sverigedemokraten lika representativ för oss andra som tre ledande sverigedemokraters aktiviteter på Kungsgatan är för sekten. Och just därför ska inte vi andra komma dragande med järnrörsincidenten inte när vi har så mycket värre järnrörsrepresentanter bland oss än de har bland sig Detta kan verka helt absurt, men man kan nog inte förstå sverigedemokraters sätt att resonera med mindre att man tar hänsyn till att partiet fungerar precis som andra sekter.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Måste bara fråga om du får betalt för att skriva dina monologer? Blir faktiskt orolig när någon bara maler på , kan inte vara hälsosamt om detta nu verkligen är din verklighet.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 20:20:45 följande:
    Du påstår att de tog upp järnrör för att de var attackerade. De befann sig ingenstans i närheten av "attackaren" när de plockade till sig järnrören. Sedan gick de TILLBAKA mot sin "attackare" beväpnade med järnrör. De släppte järnrören innan de kom fram till sin "attackare" för att de hörde polissirener.

Men de var tydligen under attack och skulle försvara sig. Det är ju pinsamt att det ens ska vara någon diskussion om det här. Det hela finns dessutom på film.
    Du påstår att de tog upp järnrör. Jag påstår att de tog upp ett aluminiumrör, gick några meter och sen släppte aluminiumröret.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-03-10 19:24:11 följande:
    Varför anser inte journalister i andra västeuropiska länder att ursprung och hudfärg (ansiktsbild) är ointressant? Varför anser bara journalister i Sverige att sånt är ointressant?

Det är ännu värre när polisen gör en efterlysning. Då publicerar media en pixlad ansiktsbild och det står ingenting om hudfärg , hårfärg och liknande. Varför publicerar media bilden? Det är ändå ingen som kan känna igen människan som polisen söker.
    Tja, det varierar nog från fall till fall. Jag har ingen aning om hur journalister utomlands tänker. I Sverige handlar det väl om att det finns mer eller mindre politiskt konsensus (där SD enligt sitt partiprogram också håller med) om att man inte ska fokusera på hudfärg/ursprung så mycket, och att rasism (som bland annat kan handla om att döma eller sortera folk efter hudfärg) inte ska tolereras. Det handlar väl också om att om man ser rent statistiskt och vetenskapligt så är hudfärg och ursprung långt ifrån det ,est intressanta. Varför ska det nämnas jämt och inte inkomst eller utbildning eller alkoholhalt i blodet?

Och återigen, borde inte en nationalist vara stolt över Sveriges särart och tycka att andra länder ska ta efter oss istället för tvärtom?

Självklart ska efterlysningar göras på bästa möjliga sätt. Men en hudfärg är ju ett ganska dåligt signalement i sig självt.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-10 20:11:26 följande:
    Jag tror det är mer effektivt att ignorera fullt ut.
    Människor som blir bannade från FL blir ju det av en anledning och man måste ju inte konversera med dem bara för att de återkommer med nya nick.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 20:13:13 följande:
    Jag är tveksam till om du skulle klaga på andra partier ändå. Det är det som kännetecknar SD-hatarna.
    Du kan inte föreställa dig att orsaken till att folk tycker illa om SD är för att de ogillar SDs politik. Nä. Alldeles för långsökt.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 20:27:25 följande:
    Självklart ska efterlysningar göras på bästa möjliga sätt. Men en hudfärg är ju ett ganska dåligt signalement i sig självt.
    Varför görs inte det då? Vad är meningen med att visa en pixlad ansiktsbild på en människa som polisen söker?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 20:33:50 följande:
    Du kan inte föreställa dig att orsaken till att folk tycker illa om SD är för att de ogillar SDs politik.
    Jo, men inte från er. 
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:14:08 följande:
    Därför att många svenskar INTE talar svenska. En väns far, född i norrland, kunde inte svenska under sina barnadagar, till exempel. Sedan är det en öppen fråga om vad som ska räknas som svenska. Många svenskar förstår inte de grövsta varianterna av skånska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök, så varför ska de få slippa? För poängen är väl att man ska kunna göra sig förstådd, eller hur?
    Bara rappakalja som vanligt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:22:37 följande:
    De ÄR svenskar.
    Då pratar de även svenska.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?