• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:11:37 följande:

Inga liberaler direkt, eller? Ni tror inte att människan klarar av den ökade frihet som detta hade inneburit för då skulle alla bara fuska och lata sig med följden att samhället kollapsar? Rätt intressant fråga om människosyn. Måste det finnas en diktator eller stat eller företagare som styr över den lata, oärliga massan och tvingar dem att bete sig på "rätt sätt" för att samhället ska funka?
    Nej jag tror inte det skulle funka. Det skulle locka till sig fattiga människor från andra länder.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 20:25:54 följande:
    Du påstår att de tog upp järnrör. Jag påstår att de tog upp ett aluminiumrör, gick några meter och sen släppte aluminiumröret.
    OK. Då kallar vi dem aluminiumrör. Ett var sitt. Tre män.Tre aluminiumrör från en byggnadsställning. Du påstod att de gjorde detta för att de blev attackerade. De hade redan lämnat platsen för det ursprungliga gruffet och var nu på väg tillbaka beväpnade med järnrör som de släppte innan de kom fram bara för att de hörde polissirener. Jag kallar inte det att vara attackerad, men det gör tydligen du.
  • themia
    Hummelnr12 skrev 2014-03-10 17:34:55 följande:
    Man skall inte reta upp den tredjestatsmakten

www.aftonbladet.se/kultur/article18475875.ab
    Utmärk! Det är så pressen ska fungera när den är som bäst.
    Avslöja lögnarna med hårda fakta.
    Åkesson har en hel att förklara.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:50:12 följande:

Nja. Många liberaler hävdar ju att de vill minska statens makt över individen. Och förslaget skulle ju minska denna makt markant. Konstigt nog gillar nästan inga liberaler detta förslag ändå.

Med morot menar du att vanligt folk behöver styras av de som är rikare eller mäktigare för att samhället ska funka? Eller?

Det låter inte speciellt liberalt?
    Morot = arbeta om du vill ha ett drägligt liv.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:14:08 följande:
    Därför att många svenskar INTE talar svenska. En väns far, född i norrland, kunde inte svenska under sina barnadagar, till exempel. Sedan är det en öppen fråga om vad som ska räknas som svenska. Många svenskar förstår inte de grövsta varianterna av skånska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök, så varför ska de få slippa? För poängen är väl att man ska kunna göra sig förstådd, eller hur?
    Ok, men då kan man väl få välja att göra språktestet på attackskånska eller tornedalsfinska då om det ska vara så rättvist. Hellre det än att göra typ arabiska till minoritetsspråk.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-10 19:24:11 följande:
    Varför anser inte journalister i andra västeuropiska länder att ursprung och hudfärg (ansiktsbild) är ointressant? Varför anser bara journalister i Sverige att sånt är ointressant?

Det är ännu värre när polisen gör en efterlysning. Då publicerar media en pixlad ansiktsbild och det står ingenting om hudfärg , hårfärg och liknande. Varför publicerar media bilden? Det är ändå ingen som kan känna igen människan som polisen söker.
    Du kanske känner igen den suddiga jackan...?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-10 20:51:18 följande:
    OK. Då kallar vi dem aluminiumrör. Ett var sitt. Tre män.Tre aluminiumrör från en byggnadsställning. Du påstod att de gjorde detta för att de blev attackerade. De hade redan lämnat platsen för det ursprungliga gruffet och var nu på väg tillbaka beväpnade med järnrör som de släppte innan de kom fram bara för att de hörde polissirener. Jag kallar inte det att vara attackerad, men det gör tydligen du.
    Ditt sätt att tänka skulle inte hålla i en domstol. Du har inga bevis att de var på väg tillbaka för att attackera. Det hände aldrig, alltså kan inte du veta att de var på väg tillbaka. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 20:48:50 följande:
    Jo, men inte från er. 
    "Er"? Jag är ingen kunglighet. Jag ogillar SDs politik och därför ogillar jag naturligtvis partiet.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 20:53:13 följande:
    Ok, men då kan man väl få välja att göra språktestet på attackskånska eller tornedalsfinska då om det ska vara så rättvist. Hellre det än att göra typ arabiska till minoritetsspråk.
    Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 20:54:31 följande:
    Ditt sätt att tänka skulle inte hålla i en domstol. Du har inga bevis att de var på väg tillbaka för att attackera. Det hände aldrig, alltså kan inte du veta att de var på väg tillbaka. 
    Men det här är ingen domstol Gert utan en diskussion på FL. Då påstod att de plockade upp rören för att de var attackerade? Hur är man attackerad om personen som "attackerar" inte är i närheten? Var tror du att de var på väg med rören. På finpromenad?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?